Adika עדיקה
צילום: גיא כושי ויריב פיין

הרוכשים בהנפקת עדיקה הפסידו 3.6% ביום המסחר הראשון

ההפסדים שרשמו רוכשי מניות רני צים אשר החלו אף הן להיסחר הבוקר הסתכמו בכ-2.4% ביחס למחיר החבילה בהנפקה
ערן סוקול | (2)

שתי הנפקות האקוויטי הבולטות של השנה החלו להיסחר הבוקר (ד') בבורסה של תל אביב, עם הפסדים של עד 3.6% בסוף יום המסחר הראשון ביחס למחיר בהנפקה. 

רוכשי המניות בהנפקת רשת האופנה עדיקה סטייל אשר לפני ההנפקה חתכה את השווי ב-25% לסך של כ-146 מיליון שקל (לפני הכסף) ספגו הפסדים ביום המסחר הראשון. מניית עדיקה אשר החלה להיסחר הבוקר בתל אביב, ננעלה הערב במחיר של כ-8.77 שקלים למניה, המשקף שווי שוק של כ-166 מיליון שקל ונמוך בכ-3.6% ביחס למחיר בהנפקה שעמד על כ-9.1 שקלים למניה.

נזכיר, כי החברה המתמחה בעיקר בשיווק מוצרי אופנה ברשת, בין היתר, באמצעות שימוש ברשתות החברתיות, נרכשה על ידי קבוצת גולף באפריל 2015 תמורת כ-40 מיליון שקל בלבד, בעיקר לצורך שימוש בפלטפורמת המסחר המקוון של נאוטיקה לצורך שיווק מוצרי רשת גולף.

גם מניית חברת המרכזים המסחריים רני צים -1.08%  החלה להיסחר הבוקר וננעלה במחיר של כ-2.24 שקלים למניה, המשקף שווי שוק של כ-245 מיליון שקל ונמוך בכ-4.7% ביחס למחיר בהנפקה. עם זאת, יש לציין כי מי שרכש מניה בהנפקה קיבל גם רבע כתב אופציהרני צים אפ 1 אשר ננעלה במחיר של כ-21.8 אגורות, כלומר בשקלול מחיר כתבי האופציה, שווי החבילה שנרכשה בהנפקה ירד בכ-2.4%.

נזכיר כי חברת מרכזי הקניות שבשליטת רני צים, הפחיתה את השווי בהנפקה וביטלה את מכרז האג"ח, על רקע הקשיים אליהם נקלעו רשתות האופנה לאחרונה, החברה הצליחה לגייס כ-60 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-200 מיליון שקל (לפני הכסף), שווי חברה נמוך מהשווי לפיו תכננה להנפיק - 300 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    פנטזי נטוורק 22/03/2018 12:54
    הגב לתגובה זו
    פנטזי נטוורק
  • 1.
    לא שווה 22/03/2018 11:51
    הגב לתגובה זו
    ניסיון של גולף הכושלת להרוויח מקניית עדיקה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.