בנק הפועלים סוגר שנה חיובית נוספת: רווח של 2.54 מיליארד שקל בשנת 2012
בנק הפועלים פרסם הבוקר את התוצאות הכספיות שלו לשנת 2012. בשורה התחתונה, הצליח הבנק לסגור שנה חיובית נוספת מבחינתו ולהוביל את המערכת הבנקאית, זאת למרות ירידה של 7% ברווח הנקי. התשואה להון בשנת 2012 עמדה על 10.1%.
מניתוח התוצאות השנתיות של הבנק עולה כי הרווח הנקי בשנת 2012 הסתכם ב-2.54 מיליארד שקל, זאת לעומת 2.75 מיליארד שקל בשנת 2011. הירידה ברווחיות של הבנק נבעה מעלייה חדה בהוצאות התפעוליות לצד ירידה חדה בהפרשה לחובות מסופקים.
ברבעון הרביעי של השנה הציג הבנק רווח נקי של 652 מיליון שקל, זאת לעומת 672 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל. הכנסות המימון הסתכמו ב-2.11 מיליארד שקל, לעומת 1.96 מיליארד שקל ברבעון המקביל. ההפרשה לחובות מסופקים עמדה על 54 מיליון שקל בלבד, לעומת 363 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ברבעון הרביעי של השנה המשיך הבנק לשפר את איתנותו הפיננסית. יחס ההון ליבה לרכיבי סיכון עמד בסוף 2012 על 8.9%, זאת לעומת 8.5% בסוף ספטמבר ו-7.9% בסוף 2012. יחד ההון הכולל לרכיבי סיכון עמד בסוף השנה על 15.7%, זאת לעומת 14.1% בסוף 2011.
יו"ר דירקטוריון הבנק, יאיר סרוסי, ציין כי "בשנת 2012 השלים בנק הפועלים בהצלחה את יישום מתווה התכנית האסטרטגית אותה הצגנו לשווקים לפני שלוש שנים. אנו גאים לדווח כי בנק הפועלים עמד ביעדיו ואף מעבר לכך והשיג את המטרה העיקרית: לבסס את מעמד הבנק כמוסד הפיננסי המוביל בישראל".
מנכ"ל הבנק ציון קינן ציין כי "התוכנית האסטרטגית של הבנק לשנים 2013-2015 שאושרה בסוף 2012 תאפשר לבנק להמשיך להתקדם בתוואי של צמיחה יציבה תוך מתן תשואה ראויה על ההון לטווח ארוך ולהמשיך לבסס את מובילותו של בנק הפועלים במערכת הבנקאית הישראלית".
מהדוחות הכספיים של הבנק עולה כי בשנת 2012 עלות שכרו של יו"ר הבנק יאיר סרוסי הסתכמה ב-8.4 מיליון שקל. עלות שכרו כללה משכורת בהיקף של 1.95 מיליון שקל, מענקים בהיקף של 3.76 מיליון שקל, אופציות בהיקף של 1.15 מיליון שקל, הטבות נוספות בסכום של 460 אלף שקל והפרשות מעסיק בהיקף של 1.08 מיליון שקל.
- 2.טט 21/03/2013 12:34הגב לתגובה זוההפרשה לחובות מסופקים עמדה על 54 מיליון שקל בלבד, לעומת 363 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- 1.oraaemuna 21/03/2013 09:14הגב לתגובה זובקול תרועה בישר בנק הפועלים על חלוקת רווחים כחלק ממדיניות מוצהרת. בשקט ובדממה נותר הבנק כאשר נדרש לקיים הבטחתו. אולם שכר מופקע לא שכח הבנק לשלם לבכיריו. היכן הדירקטורים מטעם הציבור? מילאו פים מים"
- איילי 21/03/2013 11:32הגב לתגובה זוהבנקים מחויבים להגדיל את יחס הלימות ההון ולכן מוגבלים כרגע בחלוקת הרווחים.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳