פתאום רק נותר לבחור - לאיזה סוג מסעדה תלכו?
אחרי חודשיים וחצי שנראו כמו נצח, סוף סוף המסעדות והברים נפתחו מחדש. ההתרגשות כמובן גדולה ואיתה גם ההתלבטות - לאן ללכת קודם? לביסטרו האופנתי עם האוכל המתוחכם? למסעדה האיטלקית השכונתית, או בכלל ללכת על מסעדת שף יוקרתית ולחגוג את החזרה לשגרה בקלאס? עדיין מתלבטים? אנחנו פה לעזור לכם.
הכתבה בשיתוף לאומי:
השיקול הראשון - לעזור לעסקים
הקורונה פגעה במיוחד בענף המסעדנות ולכן ההקלה בהגבלות היא סיבה מצוינת לעזור למי שהיה לו הכי קשה. גם בתקופה זו ניתן למצוא מגוון הטבות והנחות עבור קניה בעסקים מסוימים. אם כן, לפני שבוחרים במסעדה לבלות בה בתקופה הקרובה, שווה מאוד לבדוק איפה מציעים הטבות והנחות ולהשתמש בהן לפני שהן יאזלו.
מסעדות שף ומטבחי עילית
אחרי תקופה ארוכה בבית בה רוב מה שאכלנו היה אוכל ביתי, פתיחת המסעדות המחודשת היא הזמן המושלם להנות מאוכל מתוחכם ומורכב שגם אחרי חודשיים של שכלול כישורי הבישול שלנו, לא נצליח להכין. מסעדות השף הן חריגות בענף המסעדנות שכן ברוב המקרים הן היו אלו שהכי התקשו בהכנסת שירותי משלוחים או טייק אווי, במיוחד כאשר חשוב להן לשמור על רמת המנות ואיכות חומרי הגלם. כמו כן, מסעדות אלו בימים כתיקונן לא נוהגות להציע מבצעים או הטבות ולכן אם יש כאלו עכשיו לאור המצב הקשה בענף המסעדנות, אין ספק שזו ההזדמנות לטעום מהמיטב שיש לשפים הישראלים להציע, לפני שהמחירים עולים.
מטבחים אסיאתיים - תאילנדי, וייטנאמי וסושי
ישראל בורכה באחת מסצנת האוכל המגוונות שיש בעולם - מאכלי עדות מסוגים שונים, מטבח ערבי מסורתי ומודרני, מאכלים ים תיכוניים למיניהם וכמובן שלל מטבחים פופולריים מהעולם כמו המטבח האיטלקי או הצרפתי. אך אין ספק שברגע שמתחיל להתחמם והלחות עולה, האוכל המתאים ביותר הוא אוכל אסייתי. מגוון הירקות והפירות הטריים, שיטות הבישול הקצרות והמהירות, השימוש הנרחב בעשבים מקררים כמו כוסברה או נענע והאפשרות לקבל מגוון של מנות קרות הופכים את המטבח האסיאתי למושלם לימי הקיץ החמים. מקומות כמו תאילנד או וייטנאם ידועים בקיצים הלחים והחמים שלהם ועל כן תושבי המקום פיתחו לא מעט מנות שמיועדות לקרר את חלל הפה ולשמור על טמפרטורת גוף נמוכה.
מסעדות דגים
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
