"דליס - מגשי אירוח"– אוכל שנולד באהבה ועשוי באהבה
בעידן שבו עסקים רבים מתמודדים עם קשיים ולא תמיד מצליחים להתגבר עליהם, טוב לפגוש את איציק מקייטרינג "דליס" שהצליח בעשר אצבעות להפוך סנדביצ'ייה קטנה בתל אביב למפעל מזון מורשה עם רישיון יצרן ועם אלפי לקוחות קבועים החוזרים ונהנים שוב ושוב מהשירותים של קייטרינג "דליס - מגשי אירוח".
הכול החל במקרה, מספר איציק, הייתי עדיין רווק וחיפשתי עסק להשקעה, חבר סיפר לי על סנדביצ'ייה קטנה ברחוב אחד העם בתל אביב העומדת למכירה. ביקרתי במקום, התרשמתי ובתוך שבוע הייתי כבר הבעלים שלה. סיגל, שהייתה אז חברתי ולימים אשתי, הצטרפה אלי לעבודה.
עבדנו קשה והצלחנו להפעיל את העסק ולגדול בתקציב זעום. המקום היה קטן ואחרי שנתיים וחצי הוספנו עוד שטח וכך בחמש פעימות גדלנו, בכל פעם הוספנו עוד שטח ועוד מחלקה לעסק שלנו עד שבשנת 2018 החלטנו לאחד את כל המחלקות, עזבנו את הסנדביצ'ייה ברחוב אחד העם ועברנו לשביל המרץ בתל אביב, למקום גדול ומרווח עם מכשור בטכנולוגיה חדישה, עם עמדות עבודה מרווחות, עם עמדה לצ'קר, (אחראי על הביקורת) הבודק כל מנה לפני שהיא יוצאת מהמפעל, עם שף מיוחד שעובד במקום, עם מערך הפצה מתקדם, עם רישיון יצרן מטעם משרד הבריאות ועם הכשר של בד"ץ בית יוסף.
"דליס - מגשי האירוח" – החברה שהמציאה את מגש האירוח
בשנת 1997 סגנון ההגשה באמצעות מגשי אירוח עדיין לא היה מוכר. היינו הראשונים הראשון שזיהינו את הטרנד ואת הביקוש הרב לסגנון ההגשה באמצעות מגשי אירוח, ומאז הכול היסטוריה.
- אהבה חדשה סיימה עונה עם 11.3%; צמוד בגזרת הבוקר
- עם 6% אחרה"צ - אולי צריך לשבץ את שרון גל לפני המהדורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הייתה לנו לקוחה ותיקה, מספר איציק, שעבדה במשרד עורכי הדין "גרוניצקי ושות'". היא נהגה לקנות אצלנו סנדוויצ'ים, היא התלהבה מהם והחלה להזמין אותם לישיבות הצוות במשרד. היא ביקשה שאכין לה סנדוויצ'ים לישיבה בדרך שבה היא לא תצטרך להתעסק בהם, רק לפתוח את האריזה, להגיש לשולחן ולאכול.
הכנתי לה מגש מעוצב עם כריכים טעימים. לא עברו כמה ישיבות והיא ביקשה גם מגשים עם ירקות, וכך בכל פעם שבמשרד התקיימה ישיבת צוות הכנו לה מגשים מעוצבים עם כריכים במגוון טעמים העשויים מלחמים שאפינו במאפיה הביתית שלנו ומגשי ירקות צבעוניים וטריים.
זיהיתי את הצורך, הבנתי את היתרונות של מגשי אירוח, הערכתי שיכולה להיות דרישה גדולה למוצר והתחלתי לפתח אותו. כאמור, זה קרה בשנת 1998, אף קייטרינג עדיין לא השתמש בסגנון ההגשה הזה, אנחנו היינו הראשונים ואחרינו הגיעו חברות רבות שחיקו אותנו והצטרפו אל הטרנד.
הייתי בן בית במשרד עורכי הדין "גרוניצקי ושות'". הייתי נוכח גם בחלק מישיבות הצוות, בתפקיד המסעדן, והבנתי מה המשמעות של אכילה תוך כדי ישיבת צוות. הבנתי שהאנשים לא רוצים להתעסק עם האוכל, עם צלחות, סכין, מזלג וכו' וכך התחלנו לפתח את מגשי האירוח עם "פינגר פוד", אוכל בגודל אצבע, אוכל שאותו אפשר לאכול באלגנטיות עם האצבעות בלי להפסיק את רצף הדיון בישיבה.
משולחן ערוך ביער ועד לאירועים בבית הנשיא
כיום יש לנו 6000 לקוחות קבועים המזמינים אותנו שוב ושוב לאירועים שונים, לאירועים עסקיים, לכנסים, להרמת כוסית, לשמחות משפחתיות, קייטרינג לשבת חתן, בר מצווה, ימי הולדת, חתונה ועוד. הלקוחות שלנו מרוצים מאתנו ושמחים להמליץ עלינו, השם הטוב שלנו עובר מפה לאוזן ובכל שנה נוספים לקוחות חדשים למאגר הלקוחות הקבועים.
אנו יכולים להתמודד עם כל משימה ועם כל דרישה, מלקוח שהתקשר וביקש שנחכה לו עם שולחן ערוך בפארק בהרצליה, הוא מגיע עם אוטובוס מלא בנוסעים, הם רוצים לרדת, לאכול, ליהנות ולהמשיך בנסיעה ועד לאירועים יוקרתיים כמו אירוע בבית הנשיא שבו נבחרנו להיות האחראיים על הכיבוד באירוע.
מגשי האירוח שלנו כבר חצו את גבולות הארץ. לקוח מפורסם התקשר וביקש לקחת אתו במטוסו הפרטי מנות אירוח ולהגיש אותן באירוע שהוא עורך בקפריסין השכנה. גם כאן עמדנו במשימה בהצלחה רבה.
יש לנו מחלקות רבות במפעל, מחלקת מגשי האירוח, וקייטרינג בשרי וחלבי
בקייטרינג החלבי אנו מגישים מאכלי גורמה ,חלביים, פסטות, קישים, פשטידות, מיני פשטידות, סלטים עשירים ומגוון גדול של לחמים הנאפים רק עבורנו, במאפייה הביתית שלנו.
המטבח הבשרי נפרד מהמטבח החלבי מטעמי כשרות ובו אנו מתמחים בהכנה של מנות בשר מסוגים שונים, תוספות טעימות ומעניינות, דגים ועוד.
מה סוד הקסם שלכם? איך אתם מצליחים לגדול בשוק רווי תחרות?
הסוד שלנו הוא שירות אדיב, התמדה, התחדשות והקפדה על רמה גבוהה של אוכל טעים וטרי. המוטו שלי אומר איציק, "מה שלא הייתי נותן לילדים שלי לאכול לא אתן גם ללקוחות שלי".
אנו מקפידים על תנאי היגיינה גבוהים, על חומרי גלם משובחים וטריים ועל ביקורת קפדנית על כל מנה היוצאת מהמפעל. לא אחת, אנו נאלצים לפסול כמויות גדולות של אוכל מפני שהם לא עמדו בתנאי הבקרה הקפדניים שלנו.
שירות אדיב, זו לא קלישאה שחוקה עבורנו. אנו זמינים בכל רגע, אנו עונים מיד לטלפון, בתוך רבע שעה חוזרים עם תשובה במייל ואין לקוח שחיפש אותנו ולא נענה מיד, גם אם זה שעות ספורות לפני האירוע, והכי חשוב יש לנו אתר שהוא זמין ללקוחת שלנו 24/7 ששם ניתן לבצע הזמנות און ליין מגשי אירוח
יש לנו מערך הפצה יעיל ומתקדם. אם תזמינו מגשי אירוח בתל אביב, הם יגיעו אליכם בתוך שעתיים, אם תזמינו מגשי אירוח להרצליה, קחו בחשבון שעתיים בתוספת זמן הנסיעה, למקומות מרוחקים בצפון או בדרום רצוי להזמין יום או יומיים מראש.
אנו מתחדשים כל הזמן. אנחנו נוסעים לתערוכות בעולם כדי להתרשם מטעמים חדשים, מטכנולוגיות ייצור עדכניות ועוד וכל הזמן מתחדשים במוצרים. רק לאחרונה הוספנו מגש מתוקים אל המבחר הגדול של מגשי האירוח שלנו. על הכנת המגש החדש עבדנו במשך שלושה חודשים, השקענו מחשבה בבחירה הנכונה של המתוקים, בעיצוב של המגש, באריזה שלו ועוד.
אנו מגיעים לכל אירוע, בכל מקום ברחבי הארץ. יש לנו צוותים מיומנים, בראש כל צוות עומד אחראי מחלקה, כולם עובדים באהבה ואוכל שעושים באהבה, מתקבל באהבה.
כשרות מהדרין בד"צ בית יוסף.
להזמנת מגשי אירוח בפריסה ארצית ניתן להיכנס לאתר בכתובת www.delis.co.il
או ליצור קשר בטלפון 035600274
צילום: ChatGPTדמוגרפיה פוגשת את הכסף הגדול: Longevity נדל״ן
מה מושך את ההון הגדול לענף הדיור המוגן, מי הם השחקנים המרכזיים בתחום, אילו רשתות מובילות את השוק, ואיך כל זה משפיע על מעמד הביניים
בישראל של השנים האחרונות, תחום הדיור המוגן הפך מאפיק נדל"ני נישתי למוקד משיכה חזק עבור חברות הענק במשק וגופים מוסדיים. עם ביקושים הולכים וגדלים, תשואות יציבות, ותמיכה של מגמות דמוגרפיות ארוכות טווח, קרנות, בנקים וחברות ביטוח מתחרות על מקום בחזית הענף. מה מושך את ההון הגדול לענף? מי הם השחקנים המרכזיים? אילו רשתות מובילות את השוק? ואיך כל זה משפיע על מעמד הביניים?
מה מניע את שוק הדיור המוגן בישראל?
השקעה בדיור מוגן בישראל מתבססת על שלושה מנועי צמיחה מרכזיים: ביקוש יציב, דמוגרפיה צפויה ומודל
הכנסות רב שכבתי.
הזדקנות האוכלוסייה: לפי הדיווח של משרד הממשלה ומשרד הבריאות, בשנת 2022 כבר נמנו בישראל כ-1.2 מיליון בני 65 ומעלה שהם כ-12.4% מהאוכלוסייה והתחזיות מצביעות על גידול משמעותי עד 2035. אז צפוי מספרם להגיע ליותר מ-1.6 מיליון, כמעט 14% מהאוכלוסייה
תוחלת חיים גבוהה: כיום עומדת תוחלת החיים בישראל על כ-80.7 שנים בקרב גברים וכ-84.8 שנים בקרב נשים. נתון זה ממקם אותנו במקום גבוה יחסית, ומעיד על מגמת התארכות חיים שפועלת כיום במדינה. הביקוש למגורי איכות עם שירותי קהילה ותמיכה רפואית צפוי להמשיך ולגדול.
מודל הכנסות יציב: הרשתות פועלות בשיטה המשלבת פיקדון ראשוני (לעיתים של מאות אלפי עד מיליוני שקלים) עם דמי אחזקה חודשיים היוצרים תזרים חודשי בטוח לצד רווחי הון בשלב החתימה והאכלוס. בנוסף, שיעורי התפוסה ברשתות המובילות גבוהים גם בתקופות כלכליות מאתגרות.
רשתות הדיור המוגן המושקעות והמובילות בישראל
בישראל פועלות כ־11 רשתות גדולות ועוד עשרות קטנות, המפעילות יחד כ־93 בתי דיור מוגן עם כ־14,500 יחידות דיור.
בית בכפר – חמישה מתחמים יוקרתיים בפריסה ארצית, תפוסה של 93–95%, עם דגש על קהילה פעילה ותמיכה רפואית מותאמת. רשת בית בכפר נמצאת בתנופת התרחבות המתבטאת בפתיחת אגף חדש בכפר סבא, שמוסיף 92 יחידות דיור והעלה את מספרן הכולל במתחם ל־231. בנוסף, הרשת מצויה בשלבי תכנון ובנייה של שלושה סניפים נוספים, שצפויים להרחיב משמעותית את פריסתה הארצית בשנים הקרובות.
פאלאס (עזריאלי) – פרויקטים יוקרתיים בתל אביב, ירושלים ומודיעין, עם שירותי רפואה, תרבות ופנאי.
מגדלי הים התיכון – 1,650 יחידות פעילות, עם תכניות להתרחבות ל־2,700 יחידות.
עד 120 – קונספט יוקרתי עם מוקדי פעילות מרכזיים בגוש דן, הוד השרון וראשון לציון.
פרוטיאה – בתי דיור מוגן בסגנון כפרי־ריזורטי, עם שטחים ירוקים נרחבים ושירותים קהילתיים ייחודיים.
משען, אחוזות רובינשטיין, בית בלב, בית הזהב, נווה עמית – רשתות עם פריסה רחבה, לרוב במחירים נגישים יותר ובשירותים מותאמים לקהלים מגוונים.
מי הם המשקיעים הגדולים?
הענף הישראלי ראה בשנים האחרונות כניסה של משקיעים מגוונים- מבנקים ועד חברות ביטוח וקבוצות נדל"ן ענק:
בנק הפועלים – רכש 20% מרשת הדיור המוגן "בית בכפר" בשנת 2020 בשווי חברה של 600–750 מיליון ₪ (השקעה של כ־150 מיליון ₪), וכ- 20% מרשת "עמל ומעבר" לפי שווי של כ־1.5 מיליארד ₪.
עזריאלי - מפעילה את רשת פאלאס, הכוללת 1,142 יחידות דיור מוגן בשווי מוערך של כ־3.2 מיליארד ₪. החברה מפתחת בימים אלה פרויקטים נוספים בירושלים וראשון לציון, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, ודיווחה על עלייה של 11% בהכנסות הענפיות ורווח מגזרי של כ־52 מיליון ₪ מהדיור המוגן.
ביג מרכזי קניות - נכנסה לתחום הדיור המוגן באמצעות זכייה במכרז להקמת כ־250 יחידות בזכרון יעקב, חלק ממהלך אסטרטגי להתרחבות לעולמות נדל"ן יציבים ומניבי הכנסה.
קבוצת שפיר - רכשה את רשת "עד 120", המפעילה כ־700 יחידות דיור, ומקדמת פרויקטים חדשים.
ישראל קנדה - נכנסה לסקטור הדיור המוגן בפעם הראשונה, כאשר רכשה את נכס "מועדון נווה אביב" בכפר שמריהו בעסקת רכישה שהיקפה עמד על כ־125 מיליון ₪.
כלל ביטוח – בשותפות עם מגדלי הים התיכון, התחייבה להשקעה של 300 מיליון ₪ בהון עצמי לפרויקטים חדשים ורכישת בתי דיור מוגן קיימים, עם יכולת מינוף לפרויקטים בהיקף כולל של עד 3.3 מיליארד ₪.
- דיור מוגן יוקרתי - כמו מלון חמישה כוכבים
- "אנחנו מרוויחים פעמיים - בלי למכור את הנכס", יו"ר מגדלי הים התיכון על היתרונות בדיור המוגן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יתרונות ההשקעה לשכבות הביניים
כניסת החברות הגדולות והגופים המוסדיים לתחום הדיור המוגן אינה רק מהלך עסקי. היא גם מנוף משמעותי להרחבת הנגישות עבור שכבות הביניים. היקפי ההשקעה הגבוהים מאפשרים לרשתות להקים מתחמים בקנה מידה רחב, לשלב מספר רמות שירות
ומחירים, ולהציע יחידות דיור בגדלים שונים. כך, שגם מי שמחזיק בהון מוגבל יחסית יכול למצוא מענה מתאים. בנוסף, לגופים גדולים יש יכולת לנצל יתרונות לגודל: מימון זול יותר, ניהול תפעולי יעיל, ורכישת שירותים בהיקפים גדולים ולהוזיל חלק מהעלויות לדייר הסופי. במודלים
אלה, הפיקדון הראשוני מוחזר ברובו ליורשים, והדיירים בוחרים את סל השירותים שמתאים להם.
התוצאה היא שלזוגות פנסיונרים מהמעמד הביניים נפתח חלון הזדמנויות ליהנות ממגורים בסביבה מוגנת, עם שירותי בריאות וקהילה פעילה.
