בניית חנות וירטואלית – הכל על בניית חנויות באינטרנט

תוכן בחסות |

אין ספק כי בשנים האחרונות העולם השתנה מאד - הטכנולוגיות התפתחו (והן ממשיכות להתפתח, שלא יהיה לכם ספק בכך!), המוביליות מאפשרת לנו לעשות כמעט הכל מכמעט כל מקום, וגם הרשת שינתה את פניה לטובה והיא מציעה כיום אינספור הזדמנויות שלא הכרנו בעבר.

באופן טבעי, גם השיווק והמכירות שינו את פניהם, וזלגו, כמו שאר תחומי החיים שלנו, מהמציאות אל האזור הווירטואל (רשת האינטרנט). ובעצם, למה לא? הרי לצד חנות וירטואלית - חנות באינטרנט עומדים כל היתרונות שמפגינה הרשת (זמינות מכל מקום, חוסר בשעות פתיחה מוגדרות, כפר גלובלי וכד'), וזאת, ללא החסרונות הקיימים בחנות שאינה וירטואלית (צורך בהעסקת מוכרנים, תשלומי שכ"ד, צורך בהחזקת מחסנים וכן הלאה).

 

כך שברור כי אתרי מכירות באינטרנט הם הדור החדש של המסחר, ומכאן, גם נובעת הפופולאריות הרבה שלהם, אצל הגולשים ובעלי העסקים, כאחד. יחד עם זאת, בניית אתר מכירות אינה עניין של מה בכך, ואם הצורך ביצירת חווית משתמש טובה מהווה את עמוד התווך בבניית אתר "רגיל" (אתר תדמית עסקי, לדוגמה), בעת בניית חנות וירטואלית למכירה באינטרנט הצורך ביצירת UX מוצלח מוגבר עשרות מונים, מאחר ובחנות אונליין, על פיו יקום וייפול אתר!

יתרונות וחסרונות חנות וירטואלית ולמי היא מתאימה?

חלק מבעלי העסקים מנהלים חנות אמיתית, כשהחנות ברשת מהווה פעילות עסקית נוספת עבורם ומספק מענה להגעה גם ללקוחות המעדיפים את הווירטואליה לצורך הרכישה. בעלי עסקים אחרים ויתרו על חנות במציאות (או שמעולם לא הייתה להם כזו, והם מגיעים ללקוחותיהם ומוכרים רק באמצעות חנות אינטרנטית. כאשר נשווה את יתרונות החנות הפיזית לחנות הווירטואלית, נגלה כי נדירים מאד המקרים בהם יתרונותיה של החנות הווירטואלית אינם מנחילים תבוסה ליתרונותיה של החנות הפיזית. חנות באינטרנט זולה וקלה בהרבה לפתיחה ולתחזוקה, היא מאפשרת לגולשים מכל רחבי העולם לרכוש מוצרים בכל שעות היממה, לבצע את הרכישה בנוחות ביתם או משרדם, ללא תלות במזג האוויר השורר בחוץ, וכמובן פרסומה נשען על רשת האינטרנט והרשתות החברתיות וכן, הוא זול בהרבה מפרסומה של חנות פיזית.

 

אבל, חסרונה העיקר של חנות וירטואלית, הוא (עדיין) חוסר האמון שרוכשים חלק מהגולשים לרשת ולמכירות המבוצעות באמצעותה, וכתוצאה מכך - סירוב להפקיד פרטים רגישים (כפרטי כרטיס אשראי או מס' תעודת זהות) באתרי קניות מקוונים. מצד שני, גם יתרון זה של החנות הפיזית הולך ומצטמצם, בעיקר בשל החשיפה הגובר והולכת של הגולשים לסוגי אמצעי האבטחה השונים וליכולות שהם מפתחים באבחנה בין אתר מכירות אינטרנטי מהימן ורציני לבין אתרי הונאה למיניהם. אם כן, ביסוס אמון הגולשים באתר המכירות העסקי שלכם הוא נדבך חשוב בביסוס הקשר בין העסק לבין לקוחותיו הווירטואליים.

 

איך לבנות נכון אתר מכירות?

הזכרנו מוקדם יותר את חווית המשתמש UX (או UX, ר"ת ל-User Experience) - אותה חוויית שימוש כוללת שחווה גולש בעת שהוא מצוי באתר, אבל, אל הדרישה בחוויית משתמש מוצלחת באתר רגיל, מצטרף גם הצורך בבניית משפך מכירות יעיל, אשר יוביל את הגולש בדרך הנכונה מנקודת הכניסה שלו לאתר ועד לביצוע הרכישה ושימוש במספר עמודי תודה שונים לטובת מדידה ובקרת אפקטיביות. כך שאל עיצוב נכון של ממשק משתמש UI (UI, ר"ת ל-User Interface) מתלווים רכיבים נוספים (כמו מהירות אתר או התאמה לגולשים בעלי מגבלות שונות) אשר אף הם מועצמים ומקבלים חשיבות נוספת, בשל חשיבותם ביצירת חוויית הרכישה באתר. כך שאתר מכירות הבנוי נכון, הוא אתר שהגולש בו כל כך נהנה מהחוויה שלו היום, שישמח לשוב ולרכוש באתר גם מחר!

 

כיצד מתגברים על מכשול בעיית האמון?

אמנם, תיאורטית, ניתן לוותר על קהל היעד שמעולם לא רכש (וגם אינו מתכוון לרכוש) בחנויות מקוונות, אולם ביסוס קשרי אמון בין האתר לגולשים המבקרים/רוכשים בו, חיוני גם להתנהלות מול לקוחות/גולשים שאין להם בעיית חוסר אמון בווירטואליה. חיזוק האמון שנותנים הגולשים באתר המכירות שלכם יגדיל את יחס ההמרה בין הגולשים הנכנסים לגולשים הרוכשים ויגדיל את הסיכויים כי גם רכישתם הבאה תתבצע באתרכם ולא באתר מתחרה לכם.

 

כיצד מבססים את אמון הגולשים?

  • יצירת תחושה שאינכם מסתירים דבר מהגולשים באתרכם - שקיפות היא ערך חשוב בביסוס יחסי אמון. במקרה של חנות וירטואלית, השקיפות מתבטאת ביצירת עמוד "אודות" ברור המציג את העומד/ים מאחורי האתר. כמו כן, פרטי קשר מלאים של העסק שלכם בכל דף של האתר (כן, גם בדף המסיים את הרכישה!) יוצרים תחושה שאין לכם מה להסתיר ואתם קיימים גם במציאות.
  • יצירת תחושת קרבה - אנשים אוהבים לרכוש מאנשים, גם אם הפלטפורמה בה מתבצעת הרכישה היא וירטואלית. לכן, הקפידו על יצירת דף שעוסק בצוות שמפעיל את האתר, עם תמונות, שמות, פירוט של מי עושה מה בעסק (למשל - שי כהן - מנכ"ל, שני לוי - מנהל לקוחות וכד') ופירוט קצרצר על כל אחד מהעובדים. בדרך זו תתגברו לא רק על החשש שהעסק שלכם אינו קיים במציאות, אלא גם תייצרו אצל הגולשים תחושה של תקשורת בגובה העיניים, הרי הם "מכירים" אתכם, לא?
  • שימוש באבטחה מוגברת - כיום, ישנם מעט מאד גולשים שרגילים לרכוש ברשת שאינם מכירים ומודעים לסטנדרטים, לתקני האבטחה הקיימים ולאמצעי הרכישה השונים. הצגתם של האייקונים הרלוונטיים בתחתית העמוד יכולה לבסס אצל הרוכשים באתר את התחושה כי אתם עושים הכל כדי להעניק להם את הרכישה הבטוחה ביותר ומעמידים לרשותם אפיקי תשלום מרובים ומהימנים ככל האפשר.
  • הצגת הרכישות האחרונות שבוצעו באתר - או, במקרים בהם מדובר בקניון וירטואלי מרובה פריטים, ברכישות האחרונות של הפריט הספציפי בו הגולש מתעניין. הצגה כזו מאפשרת לגולשים לחוש שהם לא לבד וכי לא טעו ברכישתם.
  • מתן אמצעי רכישה, נוסף על רכישה מקוונת בלבד - אפשרות לרכישה טלפונית או השארת הפרטים לצורך חזרה שלכם ללקוח לצורך ביצוע הרכישה מאפשרת גם לגולשים החששנים ביותר לרכוש מכם. נכון, זו לא לגמרי מטרתה של החנות הוירטואלית, אבל זה מאפשר לכם לרכוש את אמונו של הרוכש, ויתכן כי בפעם הבאה, כשהוא יודע שיש מישהו מאחורי האתר, הוא יבצע את הרכישה בלב שקט.
 

בסיכומו של דבר

הקמת אתר מכירות שאינו אמין או אינו יעיל עלול להזיק לעסק שלכם מבחינה תדמיתית!

בנייתה של חנות וירטואלית היא מורכבת ועדינה הרבה יותר מתהליך של בניית אתר אינטרנט רגיל. ישנם גורמים שונים בהם יש להתחשב ונתונים מסוימים אותם אסור לכם לשכוח. אם קיים חשש בליבכם שאתם אינכם מסוגלים לעשות זאת נכון, ותרו על המשימה והפקידו אותה בידיים מנוסות.

נכתב בשיתוף אקסטרה דיגיטל https://www.extra.co.il/

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אביטל אופק. צילום: מיכה לובטוןאביטל אופק. צילום: מיכה לובטון

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת

בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי



נושאים בכתבה חשמל ירוק

בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר. 

כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל. 

המהלך המדובר של דלקל

על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.

עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.

חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים  מימון חיצוניים. 

שי ביבס. צילום: יח"צשי ביבס. צילום: יח"צ

8 הבדיקות שאתם חייבים לבצע לפני רכישה של נכס נדל"ן בדובאי

לפני שנכנסים להשקעה בשוק הנדל"ן הלוהט של דובאי, חשוב להבין שלא כל מה שמבריק הוא זהב. השוק בדובאי מוצף במתווכים שמבטיחים הרים וגבעות, אבל מאחורי הקלעים מסתתרים גם סיכונים. חברת Horizon מדגישה 8 בדיקות קריטיות שחייבים להכיר לפני שחותמים על עסקה



נושאים בכתבה דובאי

שוק הנדל"ן בדובאי הוא אחד מהשווקים החמים ביותר כיום. בארבע השנים האחרונות המחירים עלו ביותר מ-70%, מדובר בעלייה חדה יותר מזו שנרשמה בערים מרכזיות רבות אחרות בעולם.

אחת הסיבות לכך היא מספר התיירים הגבוה שמגיע לדובאי. בשנת 2024 עמד הנתון הזה על כ-19 מיליון תיירים, וסביר מאוד שהמספר יהיה גבוה אף יותר בסיום שנת 2025 והתוצאה של זה ברורה. התעניינות שיא מצד משקיעי נדל"ן, ובמקביל גם ריבוי עצום של סוכני תיווך, כאשר כל אחד מהם מנסה להציע למשקיעים את הפרויקט הנוצץ הבא.

על פניו נראה שאין סיבה לדאגה. הרי אם התיירים ממשיכים להגיע והמחירים מטפסים, למה לא להיכנס וליהנות מהחגיגה? אלא שבפועל התמונה מורכבת בהרבה. מאחר והשוק מוצף במתווכים ואנשי מכירות שחלקם מנוסים ומקצועיים וחלקם מסתפקים ברווח מהיר לפני שהם ממשיכים הלאה, בפני המשקיע הממוצע ניצבת משימה לא פשוטה. הוא גם צריך להבחין מי מבין הסוכנים אכן אמין ומי חובבן, וגם להבין באיזה פרויקט שווה להשקיע ומאיזה עדיף להתרחק.

לבדוק את המספרים האמיתיים ולא את הברושורים

אם אתם מחפשים לעשות השקעת נדל''ן בדובאי עם מלווי משקיעים שמתמחים בעיר, חברת הורייזן היא אחת המובילות בתחום. אבל לכדאי להיסחף אחרי הבטחות נוצצות, ברושורים מבריקים, מצגות עם בריכות על הגג ומגרשי גולף פרטיים. צריך לקבל החלטה ולבצע עסקה על בסיס נתונים אמיתיים. חברת הורייזן עובדת עם אנליסטים שמנתחים כל פיפס שקשור להשקעות נדלן בדובאי .

זו בדיוק הסיבה שחברת Horizon הישראלית לקחה על עצמה משימה ברורה, להדריך את המשקיעים מישראל שרוצים להיכנס לשוק הנדל"ן בדובאי.