בניית חנות וירטואלית – הכל על בניית חנויות באינטרנט
אין ספק כי בשנים האחרונות העולם השתנה מאד - הטכנולוגיות התפתחו (והן ממשיכות להתפתח, שלא יהיה לכם ספק בכך!), המוביליות מאפשרת לנו לעשות כמעט הכל מכמעט כל מקום, וגם הרשת שינתה את פניה לטובה והיא מציעה כיום אינספור הזדמנויות שלא הכרנו בעבר.
באופן טבעי, גם השיווק והמכירות שינו את פניהם, וזלגו, כמו שאר תחומי החיים שלנו, מהמציאות אל האזור הווירטואל (רשת האינטרנט). ובעצם, למה לא? הרי לצד חנות וירטואלית - חנות באינטרנט עומדים כל היתרונות שמפגינה הרשת (זמינות מכל מקום, חוסר בשעות פתיחה מוגדרות, כפר גלובלי וכד'), וזאת, ללא החסרונות הקיימים בחנות שאינה וירטואלית (צורך בהעסקת מוכרנים, תשלומי שכ"ד, צורך בהחזקת מחסנים וכן הלאה).
כך שברור כי אתרי מכירות באינטרנט הם הדור החדש של המסחר, ומכאן, גם נובעת הפופולאריות הרבה שלהם, אצל הגולשים ובעלי העסקים, כאחד. יחד עם זאת, בניית אתר מכירות אינה עניין של מה בכך, ואם הצורך ביצירת חווית משתמש טובה מהווה את עמוד התווך בבניית אתר "רגיל" (אתר תדמית עסקי, לדוגמה), בעת בניית חנות וירטואלית למכירה באינטרנט הצורך ביצירת UX מוצלח מוגבר עשרות מונים, מאחר ובחנות אונליין, על פיו יקום וייפול אתר!
יתרונות וחסרונות חנות וירטואלית ולמי היא מתאימה?
חלק מבעלי העסקים מנהלים חנות אמיתית, כשהחנות ברשת מהווה פעילות עסקית נוספת עבורם ומספק מענה להגעה גם ללקוחות המעדיפים את הווירטואליה לצורך הרכישה. בעלי עסקים אחרים ויתרו על חנות במציאות (או שמעולם לא הייתה להם כזו, והם מגיעים ללקוחותיהם ומוכרים רק באמצעות חנות אינטרנטית. כאשר נשווה את יתרונות החנות הפיזית לחנות הווירטואלית, נגלה כי נדירים מאד המקרים בהם יתרונותיה של החנות הווירטואלית אינם מנחילים תבוסה ליתרונותיה של החנות הפיזית. חנות באינטרנט זולה וקלה בהרבה לפתיחה ולתחזוקה, היא מאפשרת לגולשים מכל רחבי העולם לרכוש מוצרים בכל שעות היממה, לבצע את הרכישה בנוחות ביתם או משרדם, ללא תלות במזג האוויר השורר בחוץ, וכמובן פרסומה נשען על רשת האינטרנט והרשתות החברתיות וכן, הוא זול בהרבה מפרסומה של חנות פיזית.
- "שרי החינוך באים והולכים ובשביל שלא תהיה שביתה הם נותנים עוד כסף"
- טסלה מבקשת לאשר חלוקת מניות הטבה בשיעור של 3 ל-1: איך תגיב המניה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל, חסרונה העיקר של חנות וירטואלית, הוא (עדיין) חוסר האמון שרוכשים חלק מהגולשים לרשת ולמכירות המבוצעות באמצעותה, וכתוצאה מכך - סירוב להפקיד פרטים רגישים (כפרטי כרטיס אשראי או מס' תעודת זהות) באתרי קניות מקוונים. מצד שני, גם יתרון זה של החנות הפיזית הולך ומצטמצם, בעיקר בשל החשיפה הגובר והולכת של הגולשים לסוגי אמצעי האבטחה השונים וליכולות שהם מפתחים באבחנה בין אתר מכירות אינטרנטי מהימן ורציני לבין אתרי הונאה למיניהם. אם כן, ביסוס אמון הגולשים באתר המכירות העסקי שלכם הוא נדבך חשוב בביסוס הקשר בין העסק לבין לקוחותיו הווירטואליים.
איך לבנות נכון אתר מכירות?
הזכרנו מוקדם יותר את חווית המשתמש UX (או UX, ר"ת ל-User Experience) - אותה חוויית שימוש כוללת שחווה גולש בעת שהוא מצוי באתר, אבל, אל הדרישה בחוויית משתמש מוצלחת באתר רגיל, מצטרף גם הצורך בבניית משפך מכירות יעיל, אשר יוביל את הגולש בדרך הנכונה מנקודת הכניסה שלו לאתר ועד לביצוע הרכישה ושימוש במספר עמודי תודה שונים לטובת מדידה ובקרת אפקטיביות. כך שאל עיצוב נכון של ממשק משתמש UI (UI, ר"ת ל-User Interface) מתלווים רכיבים נוספים (כמו מהירות אתר או התאמה לגולשים בעלי מגבלות שונות) אשר אף הם מועצמים ומקבלים חשיבות נוספת, בשל חשיבותם ביצירת חוויית הרכישה באתר. כך שאתר מכירות הבנוי נכון, הוא אתר שהגולש בו כל כך נהנה מהחוויה שלו היום, שישמח לשוב ולרכוש באתר גם מחר!
כיצד מתגברים על מכשול בעיית האמון?
אמנם, תיאורטית, ניתן לוותר על קהל היעד שמעולם לא רכש (וגם אינו מתכוון לרכוש) בחנויות מקוונות, אולם ביסוס קשרי אמון בין האתר לגולשים המבקרים/רוכשים בו, חיוני גם להתנהלות מול לקוחות/גולשים שאין להם בעיית חוסר אמון בווירטואליה. חיזוק האמון שנותנים הגולשים באתר המכירות שלכם יגדיל את יחס ההמרה בין הגולשים הנכנסים לגולשים הרוכשים ויגדיל את הסיכויים כי גם רכישתם הבאה תתבצע באתרכם ולא באתר מתחרה לכם.
כיצד מבססים את אמון הגולשים?
- יצירת תחושה שאינכם מסתירים דבר מהגולשים באתרכם - שקיפות היא ערך חשוב בביסוס יחסי אמון. במקרה של חנות וירטואלית, השקיפות מתבטאת ביצירת עמוד "אודות" ברור המציג את העומד/ים מאחורי האתר. כמו כן, פרטי קשר מלאים של העסק שלכם בכל דף של האתר (כן, גם בדף המסיים את הרכישה!) יוצרים תחושה שאין לכם מה להסתיר ואתם קיימים גם במציאות.
- יצירת תחושת קרבה - אנשים אוהבים לרכוש מאנשים, גם אם הפלטפורמה בה מתבצעת הרכישה היא וירטואלית. לכן, הקפידו על יצירת דף שעוסק בצוות שמפעיל את האתר, עם תמונות, שמות, פירוט של מי עושה מה בעסק (למשל - שי כהן - מנכ"ל, שני לוי - מנהל לקוחות וכד') ופירוט קצרצר על כל אחד מהעובדים. בדרך זו תתגברו לא רק על החשש שהעסק שלכם אינו קיים במציאות, אלא גם תייצרו אצל הגולשים תחושה של תקשורת בגובה העיניים, הרי הם "מכירים" אתכם, לא?
- שימוש באבטחה מוגברת - כיום, ישנם מעט מאד גולשים שרגילים לרכוש ברשת שאינם מכירים ומודעים לסטנדרטים, לתקני האבטחה הקיימים ולאמצעי הרכישה השונים. הצגתם של האייקונים הרלוונטיים בתחתית העמוד יכולה לבסס אצל הרוכשים באתר את התחושה כי אתם עושים הכל כדי להעניק להם את הרכישה הבטוחה ביותר ומעמידים לרשותם אפיקי תשלום מרובים ומהימנים ככל האפשר.
- הצגת הרכישות האחרונות שבוצעו באתר - או, במקרים בהם מדובר בקניון וירטואלי מרובה פריטים, ברכישות האחרונות של הפריט הספציפי בו הגולש מתעניין. הצגה כזו מאפשרת לגולשים לחוש שהם לא לבד וכי לא טעו ברכישתם.
- מתן אמצעי רכישה, נוסף על רכישה מקוונת בלבד - אפשרות לרכישה טלפונית או השארת הפרטים לצורך חזרה שלכם ללקוח לצורך ביצוע הרכישה מאפשרת גם לגולשים החששנים ביותר לרכוש מכם. נכון, זו לא לגמרי מטרתה של החנות הוירטואלית, אבל זה מאפשר לכם לרכוש את אמונו של הרוכש, ויתכן כי בפעם הבאה, כשהוא יודע שיש מישהו מאחורי האתר, הוא יבצע את הרכישה בלב שקט.
בסיכומו של דבר
הקמת אתר מכירות שאינו אמין או אינו יעיל עלול להזיק לעסק שלכם מבחינה תדמיתית!
בנייתה של חנות וירטואלית היא מורכבת ועדינה הרבה יותר מתהליך של בניית אתר אינטרנט רגיל. ישנם גורמים שונים בהם יש להתחשב ונתונים מסוימים אותם אסור לכם לשכוח. אם קיים חשש בליבכם שאתם אינכם מסוגלים לעשות זאת נכון, ותרו על המשימה והפקידו אותה בידיים מנוסות.
נכתב בשיתוף אקסטרה דיגיטל https://www.extra.co.il/
צילום: STG Digital Marketing Agency5 דרכים להפוך משרד קר למרחב נעים ומעורר השראה
הקפדה על תאורה נכונה, שימוש בחומרים טבעיים והכנסת צמחייה מלאכותית לשטחי העבודה הם בין האמצעים שיסייעו לכם לייצר מרחב חם ומזמין
בעידן שבו העבודה ההיברידית הפכה לנורמה, המשרד כבר איננו רק מקום לביצוע משימות – הוא מרחב חיים, מפגש, השראה ויצירתיות. עובדים מבלים בו שעות ארוכות, והאווירה שבו
משפיעה באופן ישיר על המוטיבציה, על תחושת השייכות ועל הפרודוקטיביות. לא פלא שעיצוב סביבת העבודה הפך לאחד הכלים המרכזיים ביצירת תרבות ארגונית מודרנית.
אז איך הופכים חלל משרדי קר וסטנדרטי למקום שמרגיש חם, מזמין ומעורר השראה? הנה חמש דרכים שכדאי להכיר.
1. משחק באור – התאורה כגורם רגשי
אור משפיע על מצב הרוח לא פחות מאשר על הראייה. תאורה פלואורסנטית קרה יוצרת תחושת ניכור ועייפות, בעוד שתאורה רכה ובגוונים חמים משרה שלווה וריכוז. שילוב של אור טבעי עם גופי תאורה מעוצבים ומודולריים מאפשר לשנות את האווירה בהתאם לשעות היום או לאופי הפעילות. באזורים פתוחים מומלץ להוסיף מנורות תלויות שמגדירות אזור מבלי לסגור אותו, ואילו בחדרי ישיבות כדאי לשלב תאורה ממוקדת המעודדת תקשורת.
2. חומרים טבעיים וטקסטורות נעימות
אחד האתגרים בעיצוב משרדים מודרניים הוא האיזון בין מראה נקי ומינימליסטי לבין חמימות אנושית. שימוש בעץ, באבן, בבדים רכים או באלמנטים בעלי טקסטורה טבעית שוברת את הקרירות של המתכות והזכוכית. רצפת פרקט, שולחן עץ גולמי או אפילו חיפוי קיר בטון מוחלק – כולם יוצרים חיבור רגשי לחלל. לא מדובר רק באסתטיקה אלא גם בהשפעה תחושתית: החומריות גורמת לנו להרגיש קרובים יותר לטבע וליציבות.
3. צבע ככלי למצב רוח
הצבעים שאנחנו רואים משפיעים על רמת האנרגיה שלנו. משרד שכולו בגוונים אפורים או לבנים עשוי לשדר מקצועיות, אך גם ניכור. שילוב נועז של צבעים – נגיעות של ירוק, חרדל, כחול עמוק או טרקוטה – מעניק אופי ואנרגיה חדשה. חשוב למצוא את האיזון בין צבעוניות שמרימה את המורל לבין עומס ויזואלי. אפשר להתחיל בפריטים קטנים: קיר דגש אחד, כיסאות צבעוניים בחדר הישיבות או הדפסים אמנותיים שמוסיפים עניין.
- סוגי עבודות זכוכית: מה חשוב לדעת לפני התחלת הפרויקט שלך?
- איך לחסוך בעיצוב חדר השינה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
4. הטבע נכנס למשרד
בעולם שבו רבים עובדים בתוך מבנים סגורים במשך רוב שעות היום, יש צורך אמיתי בקשר עם אלמנטים טבעיים. הכנסת ירוק לחלל העבודה תורמת לריכוז, למצב הרוח ולתחושת רווחה כללית. צמחיה מלאכותית איכותית מאפשרת ליהנות מהמראה המרענן של הצמחים מבלי להתמודד עם תחזוקה, השקיה או תאורה טבעית. כיום ניתן למצוא פתרונות עיצוביים מגוונים – החל מעציצים בודדים ועד קירות ירוקים שלמים – שמעניקים תחושת חיים ורוגע גם בחללים תעשייתיים וסגורים.
צילום: אייל עובדיה AIהלוואה חוץ בנקאית: מתי זו האופציה הנכונה עבורכם?
אייל עובדיה, המנהל הפיננסי של פורטל "רק תבקש" ובעל ניסיון של מעל 17 שנה בתחום הפיננסים, מסביר מתי זה כדאי, איך נמנעים ממלכודות, ומה השתנה בשוק בשנים האחרונות
בשוק האשראי הישראלי מתרחשת מהפכה שקטה. בעוד שבנקים נותרים הכתובת הראשונה של רוב הישראלים כשמדובר בהלוואות, כ-35% מהשוק כבר עבר לגופים חוץ בנקאיים. מדובר בשינוי משמעותי שפותח אפשרויות חדשות למי שנדחה בבנק, זקוק למימון מהיר או פשוט מחפש תנאים טובים יותר.
בראיון עם אייל עובדיה, המנהל הפיננסי של פורטל "רק תבקש" ובעל ניסיון של מעל 17 שנה בתחום הפיננסים והיזמות, חקרנו את עולם האשראי החוץ בנקאי: מתי זו אופציה כדאית? איך נמנעים ממלכודות? ומה השתנה בשוק בשנים האחרונות?
"הרבה אנשים מגיעים לגופים חוץ בנקאיים מתוך ייאוש," מספר אייל, "אבל האמת היא שלפעמים זה בכלל הפתרון הטוב ביותר מלכתחילה".
שאלה: אייל, בואו נתחיל מהבסיס. מה בדיוק זה גוף חוץ בנקאי ובמה הוא שונה מבנק רגיל?
אייל עובדיה: זו שאלה שמרבה לעלות. גוף חוץ בנקאי הוא חברה מורשת שנותנת הלוואות, אבל היא לא בנק. החברות האלה פועלות תחת פיקוח רשות שוק ההון והחוק הישראלי, אז אין פה שום אזור אפור. ההבדל המרכזי הוא שיש להם הרבה יותר גמישות בתהליכי האישור. בנק צריך לעמוד בהרבה דרישות של בנק ישראל, והתהליך שלו מאוד מתוקנן. גוף חוץ בנקאי יכול להסתכל על התמונה הרחבה יותר - הוא יכול לקחת סיכונים מחושבים שבנק לא היה מסכים לקחת.
- הלוואה מחברת אשראי חוץ בנקאי? תקראו לפני שאתם לוקחים
- משכנתא הפוכה: מה זה, ולמי זה טוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קחו לדוגמה עצמאי שעובד שנתיים עם הכנסות טובות אבל ללא דוחות רשמיים מסודרים. בנק רגיל יגיד לו "תחזור בעוד שנה עם דוחות". חברה כמו מימון ישיר או נאוי גרופ יכולות להסתכל על תזרימי המזומנים שלו, על החשבון הבנקאי, ולאשר לו הלוואה תוך 24-48 שעות. כמובן שהן גובות על הסיכון הזה ריבית גבוהה יותר, אבל זו השאלה - האם הגמישות והמהירות שוות את ההבדל בעלות?
שאלה: אז מתי בעצם כדאי לפנות לגוף חוץ בנקאי ולא לבנק?
