אוניברסיטת בר אילן
צילום: יחסי ציבור
פרסום ראשון

גליקמן, אברהם, LEAD וברוקנר בגמר מכרז הפרסום של בר אילן

אתמול הציגו המשרדים פרזנטציות בפני נציגי האוניברסיטה. התקציב צפוי לעמוד על כ-4 מיליון שקלים, לא כולל פרסום פרפורמנס
משה בנימין |

תחום האקדמיה מספק עניין לענף הפרסום בשבועות האחרונים עם 2 מכרזים המתנהלים במקביל, של האוניברסיטה הפתוחה ושל אוניברסיטת בר אילן. אתמול (יום ד') נערך שלב הפרזנטציות של העולים לגמר במכרז בר אילן, אליו העפילו והציגו 4 משרדים: גליקמן שמיר סמסונוב, LEAD Ogilvy, ברוקנר יער לוי ואברהם. 

תקציב הפרסום הצפוי של האוניברסיטה (לא כולל פרסום פרפורמנס) יעמוד על כ-4 מיליון שקלים. במוסד האקדמי מציינים, כי "אוניברסיטת בר-אילן עומדת בפני תהליך רענון שיווקי ומחפשת משרד פרסום שיהיה שותף לשינוי ובעל ניסיון בחדשנות טכנולוגית שיווקית". הניסיון שאליו מכוונת האוניברסיטה נוגע לאופי הלקוחות שבהם מטפלים משרדי הפרסום שיתמודדו במכרז, ובהקשר זה, עבודה עם לקוחות מעולם הסטארט-אפים, הייטק וכו', ובנוסף למחלקות ייעודיות בתוך משרד הפרסום שבמהותן עוסקות בחדשנות. 

המכרז כולל את רכש המדיה של האוניברסיטה, אם באמצעות חברת מדיה הקשורה במשרד הפרסום ואם באמצעות חברת מדיה נפרדת שעמה עובד המשרד. לאחרונה שונה סעיף מרכזי בתנאי הסף של המכרז. על פי התנאים המקוריים, משרדי פרסום המטפלים במכללות ציבוריות ופרטיות הפועלות באזור המרכז והשרון לא הורשו להתמודד אך לאייס נודע כי סעיף זה בוטל על ידי האוניברסיטה כדי למשוך משרדים נוספים. 

 

המכרז על תקציב הפרסום של האוניברסיטה מגיע על רקע שינויים פרסונליים בחטיבת השיווק והדוברות של האוניברסיטה שמהווים זרז מרכזי להליך. ביוני 2018, לאחר המכרז הקודם, מונתה נעמה גת, לשעבר סמנכ"ל השיווק של בנק מזרחי-טפחות לתפקיד סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של האוניברסיטה uבנובמבר 2018 מונתה ענת לב קונפורטס, לשעבר בשטראוס, לדוברת החדשה של האוניברסיטה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.