אחרי 30 שנה: שטראוס מסיימת את ההתקשרות עם רני רהב
לאחר 30 שנה של פעילות משותפת, חברת שטראוס תפסיק את ההתקשרות עם משרד יחסי הציבור של רני רהב - כך נודע לאייס. סיום ההתקשרות בין הצדדים ייכנס לתוקפו הרשמי, בתחילת השנה הבאה, ב-1 בינואר 2020.
ההתקשרות בין שטראוס לרהב הייתה מהוותיקות בתחום יחסי הציבור בישראל. במרוצת השנים שני הגופים גדלו וצמחו והפכו למובילים בתחומם - שטראוס הפכה לחברת ענק בעלת פעילות בינלאומית ואילו רהב מצידו גייס למשרדו את תקציבי היח"צ של החברות הגדולות במשק הישראלי. אמנם, הרומן הארוך בין הצדדים יגיע לסיומו לאחר 30 שנה, אך הקטנת היקף הפעילות של רהב במה שהיה למעשה ניצני הפרידה בין הצדדים החלו כבר לפני כ-8 שנים אז הניעו בשטראוס תהליך, שכעת מגיע לסיומו, של טיפול פנימי בכל גזרות התקשורת.
רהב שהוביל שנים רבות את דוברות החברה לרבות טיפול בכל המותגים, עשה זאת באופן רציף ומעולם לא הוחלף על ידי שטראוס. עם זאת, בניית יחידת התקשורת הפנימית של שטראוס שבראשה עומדת אסנת גולן וכוללת 12 עובדים, הפכה אותו לשחקן משנה או משלים מבחינת תחומי האחריות, הסמכויות וההתנהלות מול גופי התקשורת. למרות זאת, הקשר בין הצדדים נמשך כשרהב משלים עם מעמדו החדש, בכפיפות לגולן, כשהוא מספק לחברה שירותים שהם במהותם יותר לוגיסטיים ברמת ההפצה של מותגים חדשים בישראל וקשר נקודתי מול מערכות תקשורת שונות.
למרות הפיחות במעמדו ב-7 השנים האחרונות, רהב המשיך לקבל משטראוס ריטיינר שאינו דבר של מה בכך עבור טיפול בשלל מותגי החברה. מטבע הדברים, הפרידה הרשמית תורגש הן ברמת הכספית והן ברמת היוקרה של משרד שנפרד מאחת מהחברות הגדולות במשק הישראלי. הנחמה מבחינתו היא בעובדה שהחברה לא מתעתדת להחליף את משרדו באחר, אלא מטמיעה את כל הפעילות פנימה לשורותיה.
בתוך כך, במשרד מסבירים לאייס כי במקביל לסיום ההתקשרות עם שטראוס, החברה קלטה לתוכה חברות נוספות דוגמת טוליפ אנטרטיינמנט, הנציגה והמפיצה הבלעדית בישראל של סרטי וורנר ויוניברסל בישראל, קבוצת שלמה, שלמה ביטוח ושלמה רכב, שלמה SIXT, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, מיכמן אשראי לחברות בינוניות וקטנות ומלונות אנסה בקפריסין - תקציבים שאמורים לכסות על אובדן הריטיינר של שטראוס ולשמר את מחזור ההכנסות של המשרד באותה הרמה.
ההחלטה האסטרטגית לעבוד ללא ליווי של משרד יח"צ מתחברת לתמונה גדולה יותר של הנעשה בגזרת התקשורת השיווקית של שטראוס - כפי שהיא מיישמת בשנה האחרונה גם בתחום הפרסום - כשהיא מקטינה את מספר נותני השירות שעימם היא עובדת. בשנה שעברה החליטה החברה לצאת למכרז בין משרדי הפרסום המעניקים לה שירותי קריאייטיב שבסופו זכה באומן בר ריבנאי לאחר שגבר על אדלר חומסקי, ובימים אלו החברה צפויה לקבל החלטה דרמטית עוד יותר - כשתבחר את חברת המדיה שתרכוש עבורה את הפרסום בישראל בשווי של עשרות מיליוני שקלים - בין יוניון מדיה וזניט.
מעניין לראות שבהשוואה לתנובה - יריבתה הגדולה ביותר בשוק החלב - ההתנהלות של שטראוס שונה לחלוטין. בעוד שתנובה מחזיקה מערך יחסי ציבור ויועצי תקשורת פנימיים וחיצוניים שכוללים בין השאר את משרדו של זמיר דחב"ש שלום תל אביב ואחרים, שטראוס דווקא מעבירה הכל לידיה. השחקנית השלישית טרה, מקבוצת החברה המרכזית עובדת גם היא בצמוד למשרד היח"צ של דני לוי. גורם בשטראוס מסביר לאייס שההבדל הוא בתפיסת העולם לפיה מאמינים בשטראוס כי "התקשורת היא יכולת ליבה קריטית לניהול מטרות החברה ולכן הבחירה היא לשים את ההשקעה בתוך החברה וכך לספר את הסיפור שלה".
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
משטראוס נמסר בתגובה: "משרד היח"צ רני רהב שותף לאבני דרך מרכזיות לאורך חיי החברה ואנו מודים מקרב לב על מסירות, מקצוענות ורמת שירות גבוהה".
מרהב תקשורת נמסר בתגובה: "לאחר 30 שנים של עבודה פורה ויצירתית עם חברת שטראוס במהלכן רהב תקשורת הייתה שותפה בטיפול ביחסי הציבור של מותגי החברה בכפוף לסמנכ"לית התקשורת אסנת גולן, אנו מכבדים את רצון החברה להשלים את התהליך, שהחל לפני כ- 8 שנים, לאחד את כלל הטיפול בנושא יח"צ למותגי החברה לתוך החברה החל מה 1 בינואר 2020. אנו מאחלים לקבוצה ולאנשיה המדהימים המשך הצלחה".
- 16.הגיע הזמן להפטר מהחזיר הזה (ל"ת)לי 05/09/2019 17:51הגב לתגובה זו
- 15.ran rahav was a joke (ל"ת)jackey 05/09/2019 11:45הגב לתגובה זו
- 14.נעמי 05/09/2019 07:57הגב לתגובה זוזו היתה שאלה זמן בכל מקרה. רהב לא יכול להחזיק לקוחות כאלה
- 13.חזן איש ניק 04/09/2019 22:18הגב לתגובה זורני רהב הוא האיש שיחצ"ן את פניציה נגד האדמור מגור על שבחר לא לקנות יין לקידוש בבקבוק של מפעל מחלל שבת
- 12.שטראוס זה משמין? 04/09/2019 19:35הגב לתגובה זוהשאלה..... שטראוס זה משמין?
- 11.ברכות על ניתוק הקשר עם יצור הביבים הנפוח (ל"ת)כבוד 04/09/2019 15:35הגב לתגובה זו
- 10.איציק 04/09/2019 14:05הגב לתגובה זובשביל מה צריכים 12 איש ליחסי ציבור, את מי זה מעניין, תורידו את מחיר הקוטג' שלכם ואנשים יקנו... לא תורידו אנשים לא יקנו, זה כל כך פשוט לא צריך יח"צ בשביל זה
- רני 04/09/2019 17:54הגב לתגובה זוגאון אתה. איך לא חשבו על זה קודם. מקווה שאתה לא באתר הזה כי אתה איש שיווק או פרסום...
- 9.שוקע 04/09/2019 13:56הגב לתגובה זומירידה בהוצאות.
- 8.סיבה טובה להתחיל לקנות שטראוס (ל"ת)רק לטובת החברה 04/09/2019 13:53הגב לתגובה זו
- 7.מי הדביל שעוד לוקח את רני רהב, איש העולם הישן, ליחצ (ל"ת)אחד שמכיר 04/09/2019 13:46הגב לתגובה זו
- 6.אריאל 04/09/2019 13:15הגב לתגובה זוחיסכון גדול לחברה
- 5.ידידה של רני 04/09/2019 12:50הגב לתגובה זורגיש, עדין ויכודניק בדם
- 4.אלי 04/09/2019 12:42הגב לתגובה זוכלומר הרבה רעש וצילצולים.... הוא לא מייצר כלום וכמה כסף הוא עשה ? רק פה גדול.... הכל דיבורים....
- 3.משה 04/09/2019 12:30הגב לתגובה זוהשאלה היא למה סיימו אלא למה התחילו בכלל
- 2.לא קיבלו אומץ, פשוט קיבלו שכל... (ל"ת)דוד 04/09/2019 12:27הגב לתגובה זו
- 1.מההה האם שטראוס קיבלו אומץ??? (ל"ת)YL 04/09/2019 12:13הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקורועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים
תוכן איכותי בפריים טיים?
אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
