רני רהב
צילום: BizTV
פרסום ראשון

אחרי 30 שנה: שטראוס מסיימת את ההתקשרות עם רני רהב

בשנים האחרונות היקף פעילותו של רהב ירד משמעותית לצד הקמת יחידת התקשורת הפנימית בשטראוס, שתנהל מעתה את התחום ללא משרד יח"צ חיצוני. סיום ההתקשרות הרשמי ייכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2020
משה בנימין | (17)

לאחר 30 שנה של פעילות משותפת, חברת שטראוס תפסיק את ההתקשרות עם משרד יחסי הציבור של רני רהב - כך נודע לאייס. סיום ההתקשרות בין הצדדים ייכנס לתוקפו הרשמי, בתחילת השנה הבאה, ב-1 בינואר 2020. 

ההתקשרות בין שטראוס לרהב הייתה מהוותיקות בתחום יחסי הציבור בישראל. במרוצת השנים שני הגופים גדלו וצמחו והפכו למובילים בתחומם - שטראוס הפכה לחברת ענק בעלת פעילות בינלאומית ואילו רהב מצידו גייס למשרדו את תקציבי היח"צ של החברות הגדולות במשק הישראלי. אמנם, הרומן הארוך בין הצדדים יגיע לסיומו לאחר 30 שנה, אך הקטנת היקף הפעילות של רהב במה שהיה למעשה ניצני הפרידה בין הצדדים החלו כבר לפני כ-8 שנים אז הניעו בשטראוס תהליך, שכעת מגיע לסיומו, של טיפול פנימי בכל גזרות התקשורת. 

רהב שהוביל שנים רבות את דוברות החברה לרבות טיפול בכל המותגים, עשה זאת באופן רציף ומעולם לא הוחלף על ידי שטראוס. עם זאת, בניית יחידת התקשורת הפנימית של שטראוס שבראשה עומדת אסנת גולן וכוללת 12 עובדים, הפכה אותו לשחקן משנה או משלים מבחינת תחומי האחריות, הסמכויות וההתנהלות מול גופי התקשורת. למרות זאת, הקשר בין הצדדים נמשך כשרהב משלים עם מעמדו החדש, בכפיפות לגולן, כשהוא מספק לחברה שירותים שהם במהותם יותר לוגיסטיים ברמת ההפצה של מותגים חדשים בישראל וקשר נקודתי מול מערכות תקשורת שונות. 

למרות הפיחות במעמדו ב-7 השנים האחרונות, רהב המשיך לקבל משטראוס ריטיינר שאינו דבר של מה בכך עבור טיפול בשלל מותגי החברה. מטבע הדברים, הפרידה הרשמית תורגש הן ברמת הכספית והן ברמת היוקרה של משרד שנפרד מאחת מהחברות הגדולות במשק הישראלי. הנחמה מבחינתו היא בעובדה שהחברה לא מתעתדת להחליף את משרדו באחר, אלא מטמיעה את כל הפעילות פנימה לשורותיה. 

בתוך כך, במשרד מסבירים לאייס כי במקביל לסיום ההתקשרות עם שטראוס, החברה קלטה לתוכה חברות נוספות דוגמת טוליפ אנטרטיינמנט, הנציגה והמפיצה הבלעדית בישראל של סרטי וורנר ויוניברסל בישראל, קבוצת שלמה, שלמה ביטוח ושלמה רכב, שלמה SIXT, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, מיכמן אשראי לחברות בינוניות וקטנות ומלונות אנסה בקפריסין - תקציבים שאמורים לכסות על אובדן  הריטיינר של שטראוס ולשמר את מחזור ההכנסות של המשרד באותה הרמה. 

ההחלטה האסטרטגית לעבוד ללא ליווי של משרד יח"צ מתחברת לתמונה גדולה יותר של הנעשה בגזרת התקשורת השיווקית של שטראוס - כפי שהיא מיישמת בשנה האחרונה גם בתחום הפרסום - כשהיא מקטינה את מספר נותני השירות שעימם היא עובדת. בשנה שעברה החליטה החברה לצאת למכרז בין משרדי הפרסום המעניקים לה שירותי קריאייטיב שבסופו זכה באומן בר ריבנאי לאחר שגבר על אדלר חומסקי, ובימים אלו החברה צפויה לקבל החלטה דרמטית עוד יותר - כשתבחר את חברת המדיה שתרכוש עבורה את הפרסום בישראל בשווי של עשרות מיליוני שקלים - בין יוניון מדיה וזניט.  

מעניין לראות שבהשוואה לתנובה - יריבתה הגדולה ביותר בשוק החלב - ההתנהלות של שטראוס שונה לחלוטין. בעוד שתנובה מחזיקה מערך יחסי ציבור ויועצי תקשורת פנימיים וחיצוניים שכוללים בין השאר את משרדו של זמיר דחב"ש שלום תל אביב ואחרים, שטראוס דווקא מעבירה הכל לידיה. השחקנית השלישית טרה, מקבוצת החברה המרכזית עובדת גם היא בצמוד למשרד היח"צ של דני לוי. גורם בשטראוס מסביר לאייס שההבדל הוא בתפיסת העולם לפיה מאמינים בשטראוס כי "התקשורת היא יכולת ליבה קריטית לניהול מטרות החברה ולכן הבחירה היא לשים את ההשקעה בתוך החברה וכך לספר את הסיפור שלה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

משטראוס נמסר בתגובה: "משרד היח"צ רני רהב שותף לאבני דרך מרכזיות לאורך חיי החברה ואנו מודים מקרב לב על מסירות, מקצוענות ורמת שירות גבוהה".

מרהב תקשורת נמסר בתגובה: "לאחר 30 שנים של עבודה פורה ויצירתית עם חברת שטראוס במהלכן רהב תקשורת הייתה שותפה בטיפול ביחסי הציבור של מותגי החברה בכפוף לסמנכ"לית התקשורת אסנת גולן, אנו מכבדים את רצון החברה להשלים את התהליך, שהחל לפני כ- 8 שנים, לאחד את כלל הטיפול  בנושא יח"צ למותגי החברה לתוך החברה החל מה 1 בינואר 2020. אנו מאחלים לקבוצה ולאנשיה המדהימים המשך הצלחה".

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    הגיע הזמן להפטר מהחזיר הזה (ל"ת)
    לי 05/09/2019 17:51
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    ran rahav was a joke (ל"ת)
    jackey 05/09/2019 11:45
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    נעמי 05/09/2019 07:57
    הגב לתגובה זו
    זו היתה שאלה זמן בכל מקרה. רהב לא יכול להחזיק לקוחות כאלה
  • 13.
    חזן איש ניק 04/09/2019 22:18
    הגב לתגובה זו
    רני רהב הוא האיש שיחצ"ן את פניציה נגד האדמור מגור על שבחר לא לקנות יין לקידוש בבקבוק של מפעל מחלל שבת
  • 12.
    שטראוס זה משמין? 04/09/2019 19:35
    הגב לתגובה זו
    השאלה..... שטראוס זה משמין?
  • 11.
    ברכות על ניתוק הקשר עם יצור הביבים הנפוח (ל"ת)
    כבוד 04/09/2019 15:35
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    איציק 04/09/2019 14:05
    הגב לתגובה זו
    בשביל מה צריכים 12 איש ליחסי ציבור, את מי זה מעניין, תורידו את מחיר הקוטג' שלכם ואנשים יקנו... לא תורידו אנשים לא יקנו, זה כל כך פשוט לא צריך יח"צ בשביל זה
  • רני 04/09/2019 17:54
    הגב לתגובה זו
    גאון אתה. איך לא חשבו על זה קודם. מקווה שאתה לא באתר הזה כי אתה איש שיווק או פרסום...
  • 9.
    שוקע 04/09/2019 13:56
    הגב לתגובה זו
    מירידה בהוצאות.
  • 8.
    סיבה טובה להתחיל לקנות שטראוס (ל"ת)
    רק לטובת החברה 04/09/2019 13:53
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מי הדביל שעוד לוקח את רני רהב, איש העולם הישן, ליחצ (ל"ת)
    אחד שמכיר 04/09/2019 13:46
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אריאל 04/09/2019 13:15
    הגב לתגובה זו
    חיסכון גדול לחברה
  • 5.
    ידידה של רני 04/09/2019 12:50
    הגב לתגובה זו
    רגיש, עדין ויכודניק בדם
  • 4.
    אלי 04/09/2019 12:42
    הגב לתגובה זו
    כלומר הרבה רעש וצילצולים.... הוא לא מייצר כלום וכמה כסף הוא עשה ? רק פה גדול.... הכל דיבורים....
  • 3.
    משה 04/09/2019 12:30
    הגב לתגובה זו
    השאלה היא למה סיימו אלא למה התחילו בכלל
  • 2.
    לא קיבלו אומץ, פשוט קיבלו שכל... (ל"ת)
    דוד 04/09/2019 12:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מההה האם שטראוס קיבלו אומץ??? (ל"ת)
    YL 04/09/2019 12:13
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.


הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.