
אחרי 30 שנה: שטראוס מסיימת את ההתקשרות עם רני רהב
לאחר 30 שנה של פעילות משותפת, חברת שטראוס תפסיק את ההתקשרות עם משרד יחסי הציבור של רני רהב - כך נודע לאייס. סיום ההתקשרות בין הצדדים ייכנס לתוקפו הרשמי, בתחילת השנה הבאה, ב-1 בינואר 2020.
ההתקשרות בין שטראוס לרהב הייתה מהוותיקות בתחום יחסי הציבור בישראל. במרוצת השנים שני הגופים גדלו וצמחו והפכו למובילים בתחומם - שטראוס הפכה לחברת ענק בעלת פעילות בינלאומית ואילו רהב מצידו גייס למשרדו את תקציבי היח"צ של החברות הגדולות במשק הישראלי. אמנם, הרומן הארוך בין הצדדים יגיע לסיומו לאחר 30 שנה, אך הקטנת היקף הפעילות של רהב במה שהיה למעשה ניצני הפרידה בין הצדדים החלו כבר לפני כ-8 שנים אז הניעו בשטראוס תהליך, שכעת מגיע לסיומו, של טיפול פנימי בכל גזרות התקשורת.
רהב שהוביל שנים רבות את דוברות החברה לרבות טיפול בכל המותגים, עשה זאת באופן רציף ומעולם לא הוחלף על ידי שטראוס. עם זאת, בניית יחידת התקשורת הפנימית של שטראוס שבראשה עומדת אסנת גולן וכוללת 12 עובדים, הפכה אותו לשחקן משנה או משלים מבחינת תחומי האחריות, הסמכויות וההתנהלות מול גופי התקשורת. למרות זאת, הקשר בין הצדדים נמשך כשרהב משלים עם מעמדו החדש, בכפיפות לגולן, כשהוא מספק לחברה שירותים שהם במהותם יותר לוגיסטיים ברמת ההפצה של מותגים חדשים בישראל וקשר נקודתי מול מערכות תקשורת שונות.
למרות הפיחות במעמדו ב-7 השנים האחרונות, רהב המשיך לקבל משטראוס ריטיינר שאינו דבר של מה בכך עבור טיפול בשלל מותגי החברה. מטבע הדברים, הפרידה הרשמית תורגש הן ברמת הכספית והן ברמת היוקרה של משרד שנפרד מאחת מהחברות הגדולות במשק הישראלי. הנחמה מבחינתו היא בעובדה שהחברה לא מתעתדת להחליף את משרדו באחר, אלא מטמיעה את כל הפעילות פנימה לשורותיה.
בתוך כך, במשרד מסבירים לאייס כי במקביל לסיום ההתקשרות עם שטראוס, החברה קלטה לתוכה חברות נוספות דוגמת טוליפ אנטרטיינמנט, הנציגה והמפיצה הבלעדית בישראל של סרטי וורנר ויוניברסל בישראל, קבוצת שלמה, שלמה ביטוח ושלמה רכב, שלמה SIXT, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, מיכמן אשראי לחברות בינוניות וקטנות ומלונות אנסה בקפריסין - תקציבים שאמורים לכסות על אובדן הריטיינר של שטראוס ולשמר את מחזור ההכנסות של המשרד באותה הרמה.
ההחלטה האסטרטגית לעבוד ללא ליווי של משרד יח"צ מתחברת לתמונה גדולה יותר של הנעשה בגזרת התקשורת השיווקית של שטראוס - כפי שהיא מיישמת בשנה האחרונה גם בתחום הפרסום - כשהיא מקטינה את מספר נותני השירות שעימם היא עובדת. בשנה שעברה החליטה החברה לצאת למכרז בין משרדי הפרסום המעניקים לה שירותי קריאייטיב שבסופו זכה באומן בר ריבנאי לאחר שגבר על אדלר חומסקי, ובימים אלו החברה צפויה לקבל החלטה דרמטית עוד יותר - כשתבחר את חברת המדיה שתרכוש עבורה את הפרסום בישראל בשווי של עשרות מיליוני שקלים - בין יוניון מדיה וזניט.
מעניין לראות שבהשוואה לתנובה - יריבתה הגדולה ביותר בשוק החלב - ההתנהלות של שטראוס שונה לחלוטין. בעוד שתנובה מחזיקה מערך יחסי ציבור ויועצי תקשורת פנימיים וחיצוניים שכוללים בין השאר את משרדו של זמיר דחב"ש שלום תל אביב ואחרים, שטראוס דווקא מעבירה הכל לידיה. השחקנית השלישית טרה, מקבוצת החברה המרכזית עובדת גם היא בצמוד למשרד היח"צ של דני לוי. גורם בשטראוס מסביר לאייס שההבדל הוא בתפיסת העולם לפיה מאמינים בשטראוס כי "התקשורת היא יכולת ליבה קריטית לניהול מטרות החברה ולכן הבחירה היא לשים את ההשקעה בתוך החברה וכך לספר את הסיפור שלה".
משטראוס נמסר בתגובה: "משרד היח"צ רני רהב שותף לאבני דרך מרכזיות לאורך חיי החברה ואנו מודים מקרב לב על מסירות, מקצוענות ורמת שירות גבוהה".
מרהב תקשורת נמסר בתגובה: "לאחר 30 שנים של עבודה פורה ויצירתית עם חברת שטראוס במהלכן רהב תקשורת הייתה שותפה בטיפול ביחסי הציבור של מותגי החברה בכפוף לסמנכ"לית התקשורת אסנת גולן, אנו מכבדים את רצון החברה להשלים את התהליך, שהחל לפני כ- 8 שנים, לאחד את כלל הטיפול בנושא יח"צ למותגי החברה לתוך החברה החל מה 1 בינואר 2020. אנו מאחלים לקבוצה ולאנשיה המדהימים המשך הצלחה".
- 16.הגיע הזמן להפטר מהחזיר הזה (ל"ת)לי 05/09/2019 17:51הגב לתגובה זו
- 15.ran rahav was a joke (ל"ת)jackey 05/09/2019 11:45הגב לתגובה זו
- 14.נעמי 05/09/2019 07:57הגב לתגובה זוזו היתה שאלה זמן בכל מקרה. רהב לא יכול להחזיק לקוחות כאלה
- 13.חזן איש ניק 04/09/2019 22:18הגב לתגובה זורני רהב הוא האיש שיחצ"ן את פניציה נגד האדמור מגור על שבחר לא לקנות יין לקידוש בבקבוק של מפעל מחלל שבת
- 12.שטראוס זה משמין? 04/09/2019 19:35הגב לתגובה זוהשאלה..... שטראוס זה משמין?
- 11.ברכות על ניתוק הקשר עם יצור הביבים הנפוח (ל"ת)כבוד 04/09/2019 15:35הגב לתגובה זו
- 10.איציק 04/09/2019 14:05הגב לתגובה זובשביל מה צריכים 12 איש ליחסי ציבור, את מי זה מעניין, תורידו את מחיר הקוטג' שלכם ואנשים יקנו... לא תורידו אנשים לא יקנו, זה כל כך פשוט לא צריך יח"צ בשביל זה
- רני 04/09/2019 17:54הגב לתגובה זוגאון אתה. איך לא חשבו על זה קודם. מקווה שאתה לא באתר הזה כי אתה איש שיווק או פרסום...
- 9.שוקע 04/09/2019 13:56הגב לתגובה זומירידה בהוצאות.
- 8.סיבה טובה להתחיל לקנות שטראוס (ל"ת)רק לטובת החברה 04/09/2019 13:53הגב לתגובה זו
- 7.מי הדביל שעוד לוקח את רני רהב, איש העולם הישן, ליחצ (ל"ת)אחד שמכיר 04/09/2019 13:46הגב לתגובה זו
- 6.אריאל 04/09/2019 13:15הגב לתגובה זוחיסכון גדול לחברה
- 5.ידידה של רני 04/09/2019 12:50הגב לתגובה זורגיש, עדין ויכודניק בדם
- 4.אלי 04/09/2019 12:42הגב לתגובה זוכלומר הרבה רעש וצילצולים.... הוא לא מייצר כלום וכמה כסף הוא עשה ? רק פה גדול.... הכל דיבורים....
- 3.משה 04/09/2019 12:30הגב לתגובה זוהשאלה היא למה סיימו אלא למה התחילו בכלל
- 2.לא קיבלו אומץ, פשוט קיבלו שכל... (ל"ת)דוד 04/09/2019 12:27הגב לתגובה זו
- 1.מההה האם שטראוס קיבלו אומץ??? (ל"ת)YL 04/09/2019 12:13הגב לתגובה זו

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7