תחרות האפי
צילום: איגוד השיווק הישראלי

השתלטות: 68 מ-103 עבודות האפי עלו לגמר - 40% של מקאן

66% מתוך כל המהלכים שהוגשו לתחרות העפילו לשלב הגמר, עלייה של 13% במספר העבודות המעפילות לגמר ביחס לכמות ההגשות, לעומת 2018
משה בנימין | (2)

מתוך 103 עבודות שהוגשו השנה לתחרות האפי, 68 מהלכים, המהווים 66% מסך ההגשות העפילו לשלב הגמר. נתון זה מהווה עלייה של 13% במספר העבודות המעפילות לגמר ביחס לכמות ההגשות, לעומת 2018, שבה מתוך 85 הגשות, 50 הגשות המהוות 58.5% העפילו לגמר. 40% מתוך כל העבודות המשתתפות בגמר שייכות לקבוצת מקאן. 

כזכור, התחרות ב-2019 נשלטת באופן חסר איזון על ידי מקאן. מתוך 103 הגשות לתחרות, הגשות קבוצת מקאן עמדו על 46 וכך תפסו 45% מסך ההגשות כולן. בשנה שעברה, לשם ההשוואה, הגשות מקאן עמדו על 27 מתוך 85 והיוו בסך הכל 31% מההגשות. לעומת השנה שעברה, מקאן הגדילה את היקף ההגשות בנתון חסר תקדים של 70%. 

כזכור, ההסתערות של מקאן על האפי, היא על רקע מכת המוות שהונחתה על תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום הישראלי - הקקטוס. למקאן היה חלק משמעותי בביטול התחרות, לאחר שמנכ"ל המשרד עמית משיח הגדיר אותה כתחרות ש"עוסקת במאבקי כוחות פנים-ברנז'איים שאינם תורמים ומקדמים את לקוחות משרדי הפרסום ואף לא מצוינות קריאטיבית". מנגד, כפי שניתן להיווכח במקאן הפנו את האנרגיות והמשאבים הכספיים ליצירת דומיננטיות בתחרות האפי וכן בהגשות מרובות לתחרות קאן ליונס הבינלאומית, שנכון לעכשיו, כבר מתגמלת את המשרד.  

בין החברות הבולטות בגמר האפי השנה יהיו: איקאה, yes, P&G, בנק הפועלים, יקב טפרברג, יוניליוור, מפעל הפיס, תנובה, בזק בינלאומי ועוד. 103 המהלכים בתחרות הוגשו על ידי 12 משרדי פרסום: קבוצת מקאן, אדלר חומסקי, גיתם, No No No No No Yes, ראובני פרידן, יהושע TBWA, מימד, מנצ', C, ברוקנר יער לוי, Lead Ogilvy, גליקמן שמיר סמסונוב.

רשימת העבודות שיתחרו בשלב הגמר

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גיא 10/06/2019 14:46
    הגב לתגובה זו
    אז מקאן לא רצו קקטוס והתנפלו על האפ"י. רק חבל שרוב העבודת שלהם, וכדי להיות הוגן גם של המתחרים, הן גיבוב של מילים עם נתונים שלא בעיה לשחק בהם. בכל מקרה, אמינות זה לא הצד החזק של העבודות שהוגשו.
  • 1.
    בניון 10/06/2019 12:49
    הגב לתגובה זו
    לא מכיר תחרות ש-70% מהמתמודדים עולים לגמר. נראה לי שכדי שלא כל התחרות תהיה רק מקאן - החליקו פנימה את כל העבודות של המשרדים הקטנים (יהושע, מנצ', גדעון כו')
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.