השתלטות: 68 מ-103 עבודות האפי עלו לגמר - 40% של מקאן
מתוך 103 עבודות שהוגשו השנה לתחרות האפי, 68 מהלכים, המהווים 66% מסך ההגשות העפילו לשלב הגמר. נתון זה מהווה עלייה של 13% במספר העבודות המעפילות לגמר ביחס לכמות ההגשות, לעומת 2018, שבה מתוך 85 הגשות, 50 הגשות המהוות 58.5% העפילו לגמר. 40% מתוך כל העבודות המשתתפות בגמר שייכות לקבוצת מקאן.
כזכור, התחרות ב-2019 נשלטת באופן חסר איזון על ידי מקאן. מתוך 103 הגשות לתחרות, הגשות קבוצת מקאן עמדו על 46 וכך תפסו 45% מסך ההגשות כולן. בשנה שעברה, לשם ההשוואה, הגשות מקאן עמדו על 27 מתוך 85 והיוו בסך הכל 31% מההגשות. לעומת השנה שעברה, מקאן הגדילה את היקף ההגשות בנתון חסר תקדים של 70%.
כזכור, ההסתערות של מקאן על האפי, היא על רקע מכת המוות שהונחתה על תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום הישראלי - הקקטוס. למקאן היה חלק משמעותי בביטול התחרות, לאחר שמנכ"ל המשרד עמית משיח הגדיר אותה כתחרות ש"עוסקת במאבקי כוחות פנים-ברנז'איים שאינם תורמים ומקדמים את לקוחות משרדי הפרסום ואף לא מצוינות קריאטיבית". מנגד, כפי שניתן להיווכח במקאן הפנו את האנרגיות והמשאבים הכספיים ליצירת דומיננטיות בתחרות האפי וכן בהגשות מרובות לתחרות קאן ליונס הבינלאומית, שנכון לעכשיו, כבר מתגמלת את המשרד.
בין החברות הבולטות בגמר האפי השנה יהיו: איקאה, yes, P&G, בנק הפועלים, יקב טפרברג, יוניליוור, מפעל הפיס, תנובה, בזק בינלאומי ועוד. 103 המהלכים בתחרות הוגשו על ידי 12 משרדי פרסום: קבוצת מקאן, אדלר חומסקי, גיתם, No No No No No Yes, ראובני פרידן, יהושע TBWA, מימד, מנצ', C, ברוקנר יער לוי, Lead Ogilvy, גליקמן שמיר סמסונוב.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשימת העבודות שיתחרו בשלב הגמר
- 2.גיא 10/06/2019 14:46הגב לתגובה זואז מקאן לא רצו קקטוס והתנפלו על האפ"י. רק חבל שרוב העבודת שלהם, וכדי להיות הוגן גם של המתחרים, הן גיבוב של מילים עם נתונים שלא בעיה לשחק בהם. בכל מקרה, אמינות זה לא הצד החזק של העבודות שהוגשו.
- 1.בניון 10/06/2019 12:49הגב לתגובה זולא מכיר תחרות ש-70% מהמתמודדים עולים לגמר. נראה לי שכדי שלא כל התחרות תהיה רק מקאן - החליקו פנימה את כל העבודות של המשרדים הקטנים (יהושע, מנצ', גדעון כו')

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.