תחרות האפי
צילום: איגוד השיווק הישראלי

השתלטות: 68 מ-103 עבודות האפי עלו לגמר - 40% של מקאן

66% מתוך כל המהלכים שהוגשו לתחרות העפילו לשלב הגמר, עלייה של 13% במספר העבודות המעפילות לגמר ביחס לכמות ההגשות, לעומת 2018
משה בנימין | (2)

מתוך 103 עבודות שהוגשו השנה לתחרות האפי, 68 מהלכים, המהווים 66% מסך ההגשות העפילו לשלב הגמר. נתון זה מהווה עלייה של 13% במספר העבודות המעפילות לגמר ביחס לכמות ההגשות, לעומת 2018, שבה מתוך 85 הגשות, 50 הגשות המהוות 58.5% העפילו לגמר. 40% מתוך כל העבודות המשתתפות בגמר שייכות לקבוצת מקאן. 

כזכור, התחרות ב-2019 נשלטת באופן חסר איזון על ידי מקאן. מתוך 103 הגשות לתחרות, הגשות קבוצת מקאן עמדו על 46 וכך תפסו 45% מסך ההגשות כולן. בשנה שעברה, לשם ההשוואה, הגשות מקאן עמדו על 27 מתוך 85 והיוו בסך הכל 31% מההגשות. לעומת השנה שעברה, מקאן הגדילה את היקף ההגשות בנתון חסר תקדים של 70%. 

כזכור, ההסתערות של מקאן על האפי, היא על רקע מכת המוות שהונחתה על תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום הישראלי - הקקטוס. למקאן היה חלק משמעותי בביטול התחרות, לאחר שמנכ"ל המשרד עמית משיח הגדיר אותה כתחרות ש"עוסקת במאבקי כוחות פנים-ברנז'איים שאינם תורמים ומקדמים את לקוחות משרדי הפרסום ואף לא מצוינות קריאטיבית". מנגד, כפי שניתן להיווכח במקאן הפנו את האנרגיות והמשאבים הכספיים ליצירת דומיננטיות בתחרות האפי וכן בהגשות מרובות לתחרות קאן ליונס הבינלאומית, שנכון לעכשיו, כבר מתגמלת את המשרד.  

בין החברות הבולטות בגמר האפי השנה יהיו: איקאה, yes, P&G, בנק הפועלים, יקב טפרברג, יוניליוור, מפעל הפיס, תנובה, בזק בינלאומי ועוד. 103 המהלכים בתחרות הוגשו על ידי 12 משרדי פרסום: קבוצת מקאן, אדלר חומסקי, גיתם, No No No No No Yes, ראובני פרידן, יהושע TBWA, מימד, מנצ', C, ברוקנר יער לוי, Lead Ogilvy, גליקמן שמיר סמסונוב.

רשימת העבודות שיתחרו בשלב הגמר

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גיא 10/06/2019 14:46
    הגב לתגובה זו
    אז מקאן לא רצו קקטוס והתנפלו על האפ"י. רק חבל שרוב העבודת שלהם, וכדי להיות הוגן גם של המתחרים, הן גיבוב של מילים עם נתונים שלא בעיה לשחק בהם. בכל מקרה, אמינות זה לא הצד החזק של העבודות שהוגשו.
  • 1.
    בניון 10/06/2019 12:49
    הגב לתגובה זו
    לא מכיר תחרות ש-70% מהמתמודדים עולים לגמר. נראה לי שכדי שלא כל התחרות תהיה רק מקאן - החליקו פנימה את כל העבודות של המשרדים הקטנים (יהושע, מנצ', גדעון כו')
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״