בר רפאלי אינסטגרם
צילום: מסך

אינסטגרם רוצה נתח מהמשפיענים: נחשו מי ישלם על זה?

אפליקציית שיתוף התמונות של פייסבוק, רוצה לשים יד על חלק ממאות מיליוני הדולרים שמגלגל שוק המשפיענים ברשתות החברתיות, ותשלב כלי פרסומי חדש
משה בנימין | (4)

אינסטגרם רוצה להכניס את ידה לכיסם של המשפיענים, מקדמי המותגים בתשלום, ותעשה את זה כמובן על חשבון חווית הגלישה שלנו, המשתמשים. אפליקציית שיתוף התמונות, המוחזקת על ידי פייסבוק, הודיעה על ה-Branded content ads, פרסומות תוכן ממותג שלמעשה יאפשרו לחברות מסחריות לשלב בפיד פוסט של משפיען, גם של כזה שמעולם לא עקבתם אחריו. מתחת לפרסומת שתיראה כמו עוד פוסט "רגיל" של אינסטה-סלב כלשהו, יופיע הכיתוב Paid partnership ושם המותג המסחרי.

 

הפרסום באמצעות משפיענים צומח מדי שנה, הן בזכות הזליגה למיקרו משפיענים שפועלים בקהילות קטנות ומטורגטות יותר של עוקבים וכך מגדילים את היקף "הספקים", האפשרויות ופוטנציאל פיזור החשיפה והן בזכות העובדה שהמלצת משפיען, ויש לציין "עדיין", היא בעלת אפקט אותנטי יותר בעיני הקהל מאשר פרסומת בפורמט המסחרי המוכר והפחות אישי. מנגד, כפי שסייגנו ב"עדיין", ככל שהשימוש במשפיענים יגדל ויתרחב כך חושי הגולשים יתחדדו ואיתם הרצון להתחמק מפרסומות אלו.

 

המטרה הכלכלית של אינסטגרם ברורה. זירת המשפיענים מגלגלת מאות מיליוני דולרים מדי שנה - ובישראל כ-15 מיליון שקלים - שלא עוברים דרכה, כשהיא משמשת כמארחת והמאפשרת של פעולות אלו. משפיענים בעלי קהילות עוקבים עצומות, מקבלים כסף ישירות ממפרסמים עבור קידום מוצרים ולאינסטגרם נותרת רק ההכנסה מהתשלום עבור מימון מודעות, וגם זה בספק כשמדובר במשפיענים עם פוטנציאל לחשיפה אורגנית גבוהה שיכולים להקטין את מרכיב המימון.

 

בעזרת פרסומות התוכן הממותג, אינסטגרם תוכל להציע למפרסמים אופציית פרסום חדשה בתוך תמהיל הפיצ'רים שלה. כזה שיאפשר להם להגיע לקהל חדש שלא עוקב אחרי המשפיען או החברה, רק שהפעם כל פעולה שכזו תהיה חייבת בתשלום עבור קמפיין.

 

כבר היום מודעות הפרסום באינסטגרם מופיעות בתדירות גבוהה של 1 ל-10 פוסטים ויותר, וזו רק הערכה שמרנית. לא ידוע האם פרסומות המשפיענים יגדילו את תדירות הופעת הפרסומות אך הן לבטח צפויות להפוך לרכיב פופולרי בין לילה. אינסטגרם תחל להריץ את הפורמט החדש בשבועות הקרובים ובעוד מספר חודשים צפויה להגיע "מכת המחץ" עם השקת פרסומות המשפיענים בסטורי.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בי בי לחברות המשפיענים. זה היה ברור. (ל"ת)
    אהוד גרף 07/06/2019 13:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיכאל 07/06/2019 11:47
    הגב לתגובה זו
    המשפיענים לא באמת משפיעים מנהל המותג מנפח את האגו משרד הפרסום מרוויח עמלה. זהו. זה כל סיפור המשפיענים
  • איתמר 10/06/2019 11:48
    הגב לתגובה זו
    איך אתה מסביר עליות במכירות בימים שאחרי קמפיין משפיענים בלי עוד פרסום במקביל?
  • יאללה שלח דוגמא (ל"ת)
    מיכאל 10/06/2019 13:38
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״