פייסבוק
צילום: iStock

מחקר: 45% מהמפרסמים מסכימים שמשפיענים העלו מכירות

האמירה שזכתה להסכמה גבוהה מצד המפרסמים היא "משפיענים עזרו לבניית מודעות בהשקה". בנוסף, פיצ'ר חדש שמקדם את עבודת המשפיענים מאפשר הוספת לינק לסטורי
משה בנימין | (2)

אינסטגרם, מנוע ההכנסות של פייסבוק שמזרים כסף בעקביות לחברה ולא מעורר עליו ביקורת קטלנית כפי שקורה בפייסבוק - ממשיך לחדש עם פיצ'רים חדשים. האחרון ברשימה הוא ה-Swipe up שמאפשר, לראשונה, למשפיענים להעלות סרטון סטורי לקידום מוצרים שבו משולב לינק לעמוד החברה המפרסמת - עניין טריוויאלי ורב משמעות שבעזרתו ניתן להעביר גולשים/עוקבים לזירה שבה ניתן לבצע רכישה ועד עתה (ועדיין) לא ניתן לבצע בפיד דרך המשפיען. 

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה בקרב מפרסמים בארה"ב ובריטניה ועלה באתר חברת הייעוץ והמחקר eMarketer מגלה כי רק 12% מהם הסכימו באופן נחרץ לאמירה שמשפיענים מגבירים מכירות. עם זאת, לא הכל רע, שכן 33% נוספים הסכימו באופן חלקי שמשפיענים מגבירים מכירות - נתון שמסתכם ל-45% מהמפרסמים שלדבריהם למשפיענים השפעה חיובית על מכירות. 

מבין התשובות שהשיבו המפרסמים - האמירה שזכתה לאחוז הגבוה ביותר של הסכמה (43%) היא: "משפיענים עזרו לבניית מודעות בהשקת מוצר או קמפיין". האמירה השנייה אחריה שזכתה לאחוז גבוה של הסכמה (32%) היא: "משפיענים הגבירו מעורבות עם צרכנים". במקום האחרון נמצאו אמירות שליליות בהתייחס לאינסטגרם, מה שמחזק את הפלטפורמה, כגון: "למשפיענים הייתה השפעה שלילית על מוניטין המותג שלנו".

מעבר לפוטנציאל הברור של הגברת המכירות שטמון ביכולת של המשפיען "לדחוף" את העוקב לעמוד החברה המסחרית, הלינק עצמו יכול לשמש לראשונה ככלי לניטור ומדידה מדויקת, יותר ממה שהיה אפשרי עד היום, של כוחו של המשפיען בעזרת הסטטיסטיקה של העמוד והשימוש בלינקים על ידי העוקבים. 

במקביל, סקר של חברת הסקרים האינטרנטית CivicSciense שנערך בדצמבר 2018 גילה כי 34% מהמשתמשים האמריקאים הפעילים באינסטגרם, רכשו מוצר כלשהו בעקבות המלצה של בלוגר או משפיען.    

ערן נזרי, מנכ"ל חברת לידרס מסביר לאייס על אופציה נוספת שנחשבת לחדשה יחסית. לדבריו "לכל מוביל דעה/משפיען יש אפשרות לפתוח קטלוג חנות (באמצעות פייסבוק) ולממשק אותו לאינסטגרם, שם העוקבים יוכלו לעקוב אחריהם ולהיחשף לכל מה שאותו משפיען מפרסם ומקדם".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עוצמה ביהוד 11/03/2019 10:05
    הגב לתגובה זו
    איך אייס נותנים במה ויוצאים בכותרת כזו בעוד שבפועל רק 12% ממפרסמים ציינו שיש השפעה של משפיענים על הקמפיינים. עולב
  • 1.
    רוני 10/03/2019 22:48
    הגב לתגובה זו
    אין אפשרות לבדוק השפעה ישירה של משפיענים על מכירות, מודעות ושות׳ בתעשייה קטנה כמו ישראל, הכל חארטה, הכל בוטים וכל הטראפיק מזוייף אבל היידה לשלם על זה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.