מחקר: 45% מהמפרסמים מסכימים שמשפיענים העלו מכירות
אינסטגרם, מנוע ההכנסות של פייסבוק שמזרים כסף בעקביות לחברה ולא מעורר עליו ביקורת קטלנית כפי שקורה בפייסבוק - ממשיך לחדש עם פיצ'רים חדשים. האחרון ברשימה הוא ה-Swipe up שמאפשר, לראשונה, למשפיענים להעלות סרטון סטורי לקידום מוצרים שבו משולב לינק לעמוד החברה המפרסמת - עניין טריוויאלי ורב משמעות שבעזרתו ניתן להעביר גולשים/עוקבים לזירה שבה ניתן לבצע רכישה ועד עתה (ועדיין) לא ניתן לבצע בפיד דרך המשפיען.
מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה בקרב מפרסמים בארה"ב ובריטניה ועלה באתר חברת הייעוץ והמחקר eMarketer מגלה כי רק 12% מהם הסכימו באופן נחרץ לאמירה שמשפיענים מגבירים מכירות. עם זאת, לא הכל רע, שכן 33% נוספים הסכימו באופן חלקי שמשפיענים מגבירים מכירות - נתון שמסתכם ל-45% מהמפרסמים שלדבריהם למשפיענים השפעה חיובית על מכירות.
מבין התשובות שהשיבו המפרסמים - האמירה שזכתה לאחוז הגבוה ביותר של הסכמה (43%) היא: "משפיענים עזרו לבניית מודעות בהשקת מוצר או קמפיין". האמירה השנייה אחריה שזכתה לאחוז גבוה של הסכמה (32%) היא: "משפיענים הגבירו מעורבות עם צרכנים". במקום האחרון נמצאו אמירות שליליות בהתייחס לאינסטגרם, מה שמחזק את הפלטפורמה, כגון: "למשפיענים הייתה השפעה שלילית על מוניטין המותג שלנו".
מעבר לפוטנציאל הברור של הגברת המכירות שטמון ביכולת של המשפיען "לדחוף" את העוקב לעמוד החברה המסחרית, הלינק עצמו יכול לשמש לראשונה ככלי לניטור ומדידה מדויקת, יותר ממה שהיה אפשרי עד היום, של כוחו של המשפיען בעזרת הסטטיסטיקה של העמוד והשימוש בלינקים על ידי העוקבים.
במקביל, סקר של חברת הסקרים האינטרנטית CivicSciense שנערך בדצמבר 2018 גילה כי 34% מהמשתמשים האמריקאים הפעילים באינסטגרם, רכשו מוצר כלשהו בעקבות המלצה של בלוגר או משפיען.
ערן נזרי, מנכ"ל חברת לידרס מסביר לאייס על אופציה נוספת שנחשבת לחדשה יחסית. לדבריו "לכל מוביל דעה/משפיען יש אפשרות לפתוח קטלוג חנות (באמצעות פייסבוק) ולממשק אותו לאינסטגרם, שם העוקבים יוכלו לעקוב אחריהם ולהיחשף לכל מה שאותו משפיען מפרסם ומקדם".
- 2.עוצמה ביהוד 11/03/2019 10:05הגב לתגובה זואיך אייס נותנים במה ויוצאים בכותרת כזו בעוד שבפועל רק 12% ממפרסמים ציינו שיש השפעה של משפיענים על הקמפיינים. עולב
- 1.רוני 10/03/2019 22:48הגב לתגובה זואין אפשרות לבדוק השפעה ישירה של משפיענים על מכירות, מודעות ושות׳ בתעשייה קטנה כמו ישראל, הכל חארטה, הכל בוטים וכל הטראפיק מזוייף אבל היידה לשלם על זה

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.