פייסבוק
צילום: iStock

מחקר: 45% מהמפרסמים מסכימים שמשפיענים העלו מכירות

האמירה שזכתה להסכמה גבוהה מצד המפרסמים היא "משפיענים עזרו לבניית מודעות בהשקה". בנוסף, פיצ'ר חדש שמקדם את עבודת המשפיענים מאפשר הוספת לינק לסטורי
משה בנימין | (2)

אינסטגרם, מנוע ההכנסות של פייסבוק שמזרים כסף בעקביות לחברה ולא מעורר עליו ביקורת קטלנית כפי שקורה בפייסבוק - ממשיך לחדש עם פיצ'רים חדשים. האחרון ברשימה הוא ה-Swipe up שמאפשר, לראשונה, למשפיענים להעלות סרטון סטורי לקידום מוצרים שבו משולב לינק לעמוד החברה המפרסמת - עניין טריוויאלי ורב משמעות שבעזרתו ניתן להעביר גולשים/עוקבים לזירה שבה ניתן לבצע רכישה ועד עתה (ועדיין) לא ניתן לבצע בפיד דרך המשפיען. 

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה בקרב מפרסמים בארה"ב ובריטניה ועלה באתר חברת הייעוץ והמחקר eMarketer מגלה כי רק 12% מהם הסכימו באופן נחרץ לאמירה שמשפיענים מגבירים מכירות. עם זאת, לא הכל רע, שכן 33% נוספים הסכימו באופן חלקי שמשפיענים מגבירים מכירות - נתון שמסתכם ל-45% מהמפרסמים שלדבריהם למשפיענים השפעה חיובית על מכירות. 

מבין התשובות שהשיבו המפרסמים - האמירה שזכתה לאחוז הגבוה ביותר של הסכמה (43%) היא: "משפיענים עזרו לבניית מודעות בהשקת מוצר או קמפיין". האמירה השנייה אחריה שזכתה לאחוז גבוה של הסכמה (32%) היא: "משפיענים הגבירו מעורבות עם צרכנים". במקום האחרון נמצאו אמירות שליליות בהתייחס לאינסטגרם, מה שמחזק את הפלטפורמה, כגון: "למשפיענים הייתה השפעה שלילית על מוניטין המותג שלנו".

מעבר לפוטנציאל הברור של הגברת המכירות שטמון ביכולת של המשפיען "לדחוף" את העוקב לעמוד החברה המסחרית, הלינק עצמו יכול לשמש לראשונה ככלי לניטור ומדידה מדויקת, יותר ממה שהיה אפשרי עד היום, של כוחו של המשפיען בעזרת הסטטיסטיקה של העמוד והשימוש בלינקים על ידי העוקבים. 

במקביל, סקר של חברת הסקרים האינטרנטית CivicSciense שנערך בדצמבר 2018 גילה כי 34% מהמשתמשים האמריקאים הפעילים באינסטגרם, רכשו מוצר כלשהו בעקבות המלצה של בלוגר או משפיען.    

ערן נזרי, מנכ"ל חברת לידרס מסביר לאייס על אופציה נוספת שנחשבת לחדשה יחסית. לדבריו "לכל מוביל דעה/משפיען יש אפשרות לפתוח קטלוג חנות (באמצעות פייסבוק) ולממשק אותו לאינסטגרם, שם העוקבים יוכלו לעקוב אחריהם ולהיחשף לכל מה שאותו משפיען מפרסם ומקדם".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עוצמה ביהוד 11/03/2019 10:05
    הגב לתגובה זו
    איך אייס נותנים במה ויוצאים בכותרת כזו בעוד שבפועל רק 12% ממפרסמים ציינו שיש השפעה של משפיענים על הקמפיינים. עולב
  • 1.
    רוני 10/03/2019 22:48
    הגב לתגובה זו
    אין אפשרות לבדוק השפעה ישירה של משפיענים על מכירות, מודעות ושות׳ בתעשייה קטנה כמו ישראל, הכל חארטה, הכל בוטים וכל הטראפיק מזוייף אבל היידה לשלם על זה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.