ההחלטה של אייל דרור: שטראוס תכריע השבוע בין אדלר לבאומן

חודשיים לאחר היציאה למכרז, המנכ"ל יחליט השבוע על זהות המשרד הזוכה. גורמים נוספים שהמלצתם תכריע את הכף הם מנכ"לי החטיבות ומנהלי השיווק שהם למעשה מי שיהיו בעתיד הקרוב ה"לקוחות"
משה בנימין | (4)

חודשיים לאחר ההודעה שהסעירה את שוק הפרסום, שטראוס צפויה להחליט השבוע על זהות המשרד הזוכה במכרז עשרות המיליונים שלה - אדלר חומסקי או באומן בר ריבנאי. לאייס נודע כי ההחלטה צפויה ליפול השבוע לאחר ש-2 משרדי הפרסום הגישו לשטראוס את הצעותיהם המסחריות הסופיות ובזאת סיימו את שנדרש מהם מבחינת ההליך המכרזי.

חשיבות המכרז עבור שטראוס גדולה מאוד, הן מבחינת המשמעות הכספית והן מבחינת הבחירה בספק שילווה את החברה תדמיתית ויוביל את הקו התקשורתי שלה. בהתאם, ההחלטה הסופית היא בידיו של המנכ"ל אייל דרור שישקלל בהחלטתו את ההמלצות של מחלקת הרכש של שטראוס ומחלקת המדיה שבנו את המכרז בפועל. גורמים נוספים שהמלצתם תוכל להכריע את הכף הם מנכ"לי החטיבות ומנהלי השיווק שהם למעשה מי שיהיו בעתיד הקרוב ה"לקוחות" של משרד הפרסום הזוכה. 

למרות ששטראוס לא ניהלה מול משרדי הפרסום מכרז מסורתי מבוסס בריף עם דרישה לפתרון אסטרטגי/קריאייטיבי, "מדד ההתרגשות" לא היה מבוטל. אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי נדרשו להציג פרזנטציית משרד שכללה היכרות עם כל הגורמים החשובים במשרד ויכולתם, במבט נרחב על הקבוצה כולה, המנכ"לים, חברות בנות ועוד. 

מי יזכה. מימין: יוסי לובטון (פובליסיס באומן) ואורי עיני (אדלר חומסקי)

תקציב הפרסום של שטראוס נאמד בכ-100 מיליון שקלים, והוא כולל עשרות מותגים בעלי נוכחות תקשורתית רבה. ההחלטה כאמור טורפת את הקלפים עבור 2 המשרדים ששטראוס מהווה עבורם תקציב דגל אסטרטגי מבחינה יוקרתית, במה פרסומית למהלכי קריאייטיב שבונים את ה-DNA של המשרד, וכמובן כספית. מדובר במשחק סכום-אפס מבחינתם - הכל או כלום שישאיר אותם בסוף המכרז עם כל הקופה כווינרים הגדולים או בלי כלום עם תחושה מרה של הפסד ואכזבה, גם מורלית.

לצד ההחלטה על המשרד שיוביל את עיקר הפעילות הפרסומית של שטראוס, החברה הודיעה שתמשיך לעבוד עם משרדים בסדר גודל קטן יותר כגון ליאו ברנט, מנצ' וגפן טים. בשטראוס הסבירו שהתהליך המכרזי עליו החליטה החברה יכלול "מכרז על העבודה מול משרדי הפרסום הגדולים - באומן ואדלר כשהכוונה היא שמותגים שזקוקים לליווי כל השנה באונליין ואופליין ימשיכו לקבל שירותי פרסום מהמשרד המוביל ולצידם החברה תמשיך לעבוד עם משרדים קטנים יותר במערך שנחשב למתמחים - בכל אותם המותגים שאינם נדרשים לעבודה עם ריטיינר קבוע אלא במתכונת של פרויקט נקודתי". 

מבחינת אדלר חומסקי, נזכיר שמדובר בתקופה גורלית וחשובה. לצד המכרז על שטראוס המשרד מתמודד מול מקאן תל אביב על תקציב הפרסום של yes מקבוצת בזק. הפסד בגזרת שטראוס יכול להיות מכוסה על ידי זכייה בבזק, מנגד זכייה ב-2 החזיתות תהווה עבור המשרד נקודת פתיחה חסרת תקדים, כמו גם הפסד ב-2 החזיתות, לשלילה. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אדלר עוקף את מקאן? (ל"ת)
    מקאקניסטיקה 24/02/2019 22:35
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    צפו לפרסומת של כפרי לשוקולד פרה (ל"ת)
    נועם 24/02/2019 15:40
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לובטון יפסיד (ל"ת)
    לשניהם לא מגיע... 24/02/2019 15:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נו באמת לבאומן אין סיכוי מול אדלר (ל"ת)
    צופה מהצד 24/02/2019 14:23
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.