מייל גולש ריגול דיגיטל מחשב
צילום: ISTOCK

מחקר: 85% מהמילניאל'ס ביצעו רכישה לאחר צפייה בתוכן וידאו

נתון מעניין נוסף מגלה כי 45% מהקהל ו-57% מהמילניאל'ס, מעידים על רצונם להנעה לפעולה שקשורה בתוכן הווידאו שבו צפו
משה בנימין |

מחקר חדש של חברת Brightcove שהתפרסם לאחרונה מגלה כי 85% מדור המילניאל, בני 18-34, דיווחו כי רכשו מוצר או שירות כלשהו לאחר שצפו בתוכן וידאו שיווקי-פרסומי של אותו המותג. 

סקר האונליין שנערך בקרב 4,446 בוגרים בארה"ב, בריטניה ואוסטרליה במהלך חודש ספטמבר 2018 מגלה נתונים רבים על ההשפעה של צפייה בווידאו על כוונות רכישה. מתוך סך כל הקהל, 76% דיווחו כי ביצעו רכישה לאחר צפייה בווידאו. 

ניתוח העדפות הצרכנים בכל הנוגע לתוכן שיווקי-פרסומי מגלה שתי סיבות מפתח שמציבות את הווידאו בלב הפעילות הפרסומית. הראשונה היא הזכירות הגבוהה של וידאו - 21% מהצרכנים בכלל ו-29% מהמילניאל'ס מעידים כי הווידאו זכור יותר מכל שאר הפורמטים שבהם תוכן מוגש; השנייה היא המעורבות הגבוהה, כאשר 45% מהקהל הכללי ו-56% מהמילניאל'ס חשים שווידאו מניע למעורבות יותר מכל פורמט תוכן אחר. 

ממצאים נוספים שעלו בסקר מגלים כי 53% מהקהל (66% במילניאל'ס) מדווחים על מעורבות כלשהי עם מותג לאחר שצפו בתוכן ווידאו שלו בסושיאל. פעולות המעורבות השכיחות ביותר (שתיהן בהיקף של 20%) שדווחו הן ביקור באתר המותג וחיפוש מעמיק יותר אודותיו. 

נתון מעניין נוסף מגלה כי 45% מהקהל (57% מהמילניאל'ס) מעידים על רצונם להנעה לפעולה שקשורה בתוכן הווידאו שבו צפו. יתרה מכך, 35% מהקהל (41% מילניאל'ס) הביעו רצון ללינקים בסופם של סרטוני הווידאו שיוכלו להוביל אותם למידע נוסף על המותג ועל מה שיש לו להציע.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.