דו"ח IPG: הפרסום בגוגל ופייסבוק זינק ב-31% ברבעון הראשון
מחזורי הפרסום של גוגל ופייסבוק (יחד) זינקו ב-31% ברבעון ה-1 של 2018, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ללא סימן כלשהו של האטה, כך עולה מהעדכון האחרון בדוח ההוצאה לפרסום של חברת MAGNA GLOBAL מקבוצת הפרסום העולמית IPG, שפורסם אתמול (יום ב').
הגידול במחזורי גוגל ופייסבוק, שמלחיץ יותר ויותר את הפאבלישרים מסביב לעולם, עדיין לא מגלם בתוכו את האירועים העונתיים הגדולים שיתרחשו במהלך הרבעונים הבאים בשנת 2018, ויקפיצו עוד יותר את תזרים הפרסום מסביב לעולם. חלקם כבר בשיאם כגון הגביע העולמי שנערך בימים אלו ברוסיה ובחירות האמצע בארה"ב. יחד עם אולימפיאדת החורף שנערכה בדרום קוריאה, אירועים אלו צפויים לתרום למחזור העולמי 5 מיליארד דולר של פרסום.
על פי הדוח שמתעדכן פעמיים בשנה, 69 מתוך 70 שווקי פרסום שנותחו ונמדדו, צפויים להפגין רמה מסוימת של צמיחה. האזורים שבהם תירשם הצמיחה המהירה ביותר הם מזרח אירופה עם גידול של 9.2%, דרום אמריקה עם צמיחה של 9.6%, תחום אסיה-פסיפיק עם גידול של 6.9% וצפון אמריקה עם גידול של 6.3%. בסך הכל הגידול בשוק הפרסום העולמי כלו יעמוד על 6.4% - הגבוה ביותר שנמדד מאז 2010.
ניתוח שוק הטלוויזיה (הלינארית, מסורתית) מציג גידול של 3% גלוגבלי, ל-185 מיליארד דולר. עם זאת, הדו"ח מדגיש כי צמיחה זו משויכת בעיקר לאירועי הענק ב-2018 (מונדיאל, אולימפיאדת חורף, בחירות בארה"ב) ואילו בניטרול אירועים אלו, הטלוויזיה הייתה נשארת בהיקף דומה (+0.4%) לזה של השנה שעברה בעולם ואף הייתה רושמת ירידה של 1.4% בארה"ב.
מנועי צמיחה בדיגיטל: סושיאל, וידאו ומובייל
בשוק הדיגיטל (דיספליי, וידאו, חיפוש, סושיאל) צפוי זינוק של 15% ב-2018 ל-250 מיליארד דולר, בעוד שבאופליין (טלוויזיה לינארית, פרינט, רדיו, חוצות וכו') תרשם ירידה של 0.2% ל-300 מיליארד דולר. מכירות פרסום דיגיטלי במדיה יתפסו 45% מסך המכירות עד לסוף 2018 כאשר ב-MAGNA צופים שנתח הדיגיטל יעמוד על 50% עד 2020. מנועי הצמיחה של הדיגיטל הם תחום הסושיאל (+31%), וידאו (+27%) ומנועי חיפוש שעדיין משמש כסגמנט הפרסום הגדול ביותר בדיגיטל ימשיך לצמוח בעוד 14%.
לצד הגידול המרשים של גוגל ופייסבוק (צמיחה של 31% במחזורים יחד), דו"ח MAGNA צופה האטה מסוימת במחצית השנייה של 2018. עם זאת, ההוצאה לפרסום של מפרסמים קטנים ולוקאליים שהעבירו תקציבים מפרסום BTL כמו דיוור ישיר או דפי זהב (Yellow pages) לפייסבוק מנטרלת כל האטה כשהיא ממשיכה לצמוח בקצב מהיר.
הפרסום במובייל ממשיך בדהרה קדימה ויצמח ב-2018 ב-30% נוספים, בעוד שהפרסום למכשירי דסקטופ צפוי לקטון ב-2% כשהוא מתמודד עם תוכנות חוסמות פרסום לצד מעבר טבעי ועקבי של משתמשים לצריכת תוכן ומדיה באמצעות טלפונים ניידים. התחזית הקודרת לשוק הפרינט לא משתנה, גם לא באמצעות אירועי הענק שיתקיימו ב-2018. מחזורי הפרסום של גופי מדיה בעיתונות יקטנו ב-11% ל-54 מיליארד דולר וברדיו תירשם ירידה של 2% ל-28 מיליארד דולר.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.