רוצים אינגייג'מנט? לכו לאינסטגרם: משיגה פי 58 אינטראקציות מפייסבוק

מחקר חדש של 'פורסטר', המבוסס על 3 מיליון אינטראקציות משתמשים עם 2,500 מותגים מצביע על הערך הגבוה של רשת האינסטגרם עבור מפרסמים
משה בנימין | (2)

מחקר חדש של חברת המחקר 'פורסטר' קובע כי אינסטגרם, פלטפורמת שיתוף התמונות הפופולרית מביסה ללא עוררין את פייסבוק וטוויטר בכל הקשור לאינגייג'מנט ואינטראקציות עם קהל המתמשים בה.

על פי תוצאות המחקר שמבוסס על 3 מיליון אינטראקציות גולשים עם 2,500 מותגים, יכולות האינגייג'מנט של 'אינסטגרם' מרשימות ביותר. פלטפורמת שיתוף התמונות משיגה פי 58 יותר אינטראקציות מצד משתמשים לעומת פייסבוק הענקית.

המחקר מצא כי עבור כל מיליון אוהדים שיש למותג מסחרי בפייסבוק, פוסטים שעולים בעמוד הפייסבוק זוכים בממוצע ל-700 לייקים, תגובות ושיתופים. במקרה של טוויטר שעדיין נתפסת כרשת חברתית נבדלת ומאופיינת יותר מפייסבוק, הממוצע הזה צונח לאזור ה-300 אינטראקציות עבור מותגים עם מיליון עוקבים. באינסטגרם, כאמור היקף האינטראקציות עומד על פי 58 יותר מפייסבוק ופי 120 יותר מטוויטר.

המחקר של פורסטר כלל סקירת פעלות ב-7 רשתות חברתיות וגילה כי באופן כללי, ב-6 מתוך 7 רשתות, רמת האינגייג'מנט עומדת על פחות מ-0.1 אחוז. לעומת זאת, פוסטים של מותגים מסחריים באינסטגרם זכו לשיעורי אינגייג'מנט בגובה של 4.21% פר משתמש/עוקב.

אחד מהאנליסטים של פורסטר הציע דוגמה שממחישה את פערי הביצועים בין פייסבוק לינסטגרם. לדבריו מותג המשקאות הקלים 'רד-בול' העלה במקביל בעמוד שלו בפייסבוק ובאינסטגרם, סרטון וידאו על גלישת סנואובורד. מתוך 43 מיליון חברים שיש ל'רד-בול' בפייסבוק הסרטון זכה ל-2,600 לייקים בלבד, המהווה שיעור של 0.006% בלבד. לעומת זאת באינסטגרם, שם יש למותג 1.2 מיליון עוקבים, הסרטון זכה ל-36,000 לייקים, 3% יותר מפייסבוק ביחס שבין לייק למספר עוקבים.

מטבע הדברים וכפי שמוסבר על ידי פורסטר, נתונים אינסטגרם המרשימים, הם תוצאה של הכמות הנמוכה יחסית של מותגים ברשת חברתית זו. על פי חברת המחקר, פחות מפרסמים משתמשים באינסטגרם, ומי שעושה זאת מעלה פוסטים בתדירות נמוכה יותר לעומת רשתות אחרות. התוצאה היא שפוסטים מסחריים באינסטגרם לא נאלצים להיאבק על מקומם בדרך ללקוחות/משתמשים/עוקבים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יוני 01/05/2014 18:00
    הגב לתגובה זו
    איזה מגניב! מצאתי אתר שמאפשר להדפיס תמונות מהחשבון אינסטגרם על מגנט. www.piconpic.com
  • 1.
    אבירם פידל 01/05/2014 14:32
    הגב לתגובה זו
    כשמשווים אינגייג'מנט בין פלטפורמות חברתיות לא מספיק לחשב לייקים ותגובות. אם רוצים השוואה אמיתית איכותית יש לבחון למה הובילו האינטראקציות, כשפייסבוק מנצח בגדול בשני פרמטרים עיקריים: א. בפייסבוק הדיאלוג בין המפרסם לאנד יוזר עמוק ומורכב הרבה יותר, כולל רבדים ציבוריים ופרטיים ומאפשר העברת אינפורמציה ממשית ומקדמת מכירה הרבה יותר. ב. ברמת הקונספט, הפלטפורמה של פייסבוק גמישה ומתאימה כמעט לכל סוגי המפרסמים, בעוד שבאינסטגרם יש עדיפות מובהקת למותגים ש"מצטלמים טוב", ר' דוגמת רד בול. בפייסבוק אפשר ליצור קמפיין אפקטיבי של לידים גם ללקוח שמה לעשות, המוצר/שירות שירות שלו הוא מופשט (נניח לצורך הדוגמה בי"ס לשפות) שההוויה שלו אינה כוללת אינהרנטית תמונות של באנג'י או סנואו בורד. שם, פייסבוק מאפשר המחשה בכל ויז'ואל שנרצה, כולל סנואובורדינג, עם קופי רלוונטי שקושר למבצע וכדומה, ומהווה למעשה במה טובה יותר למסרים פרסומיים.
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.