רוצים אינגייג'מנט? לכו לאינסטגרם: משיגה פי 58 אינטראקציות מפייסבוק
מחקר חדש של חברת המחקר 'פורסטר' קובע כי אינסטגרם, פלטפורמת שיתוף התמונות הפופולרית מביסה ללא עוררין את פייסבוק וטוויטר בכל הקשור לאינגייג'מנט ואינטראקציות עם קהל המתמשים בה.
על פי תוצאות המחקר שמבוסס על 3 מיליון אינטראקציות גולשים עם 2,500 מותגים, יכולות האינגייג'מנט של 'אינסטגרם' מרשימות ביותר. פלטפורמת שיתוף התמונות משיגה פי 58 יותר אינטראקציות מצד משתמשים לעומת פייסבוק הענקית.
המחקר מצא כי עבור כל מיליון אוהדים שיש למותג מסחרי בפייסבוק, פוסטים שעולים בעמוד הפייסבוק זוכים בממוצע ל-700 לייקים, תגובות ושיתופים. במקרה של טוויטר שעדיין נתפסת כרשת חברתית נבדלת ומאופיינת יותר מפייסבוק, הממוצע הזה צונח לאזור ה-300 אינטראקציות עבור מותגים עם מיליון עוקבים. באינסטגרם, כאמור היקף האינטראקציות עומד על פי 58 יותר מפייסבוק ופי 120 יותר מטוויטר.
המחקר של פורסטר כלל סקירת פעלות ב-7 רשתות חברתיות וגילה כי באופן כללי, ב-6 מתוך 7 רשתות, רמת האינגייג'מנט עומדת על פחות מ-0.1 אחוז. לעומת זאת, פוסטים של מותגים מסחריים באינסטגרם זכו לשיעורי אינגייג'מנט בגובה של 4.21% פר משתמש/עוקב.
אחד מהאנליסטים של פורסטר הציע דוגמה שממחישה את פערי הביצועים בין פייסבוק לינסטגרם. לדבריו מותג המשקאות הקלים 'רד-בול' העלה במקביל בעמוד שלו בפייסבוק ובאינסטגרם, סרטון וידאו על גלישת סנואובורד. מתוך 43 מיליון חברים שיש ל'רד-בול' בפייסבוק הסרטון זכה ל-2,600 לייקים בלבד, המהווה שיעור של 0.006% בלבד. לעומת זאת באינסטגרם, שם יש למותג 1.2 מיליון עוקבים, הסרטון זכה ל-36,000 לייקים, 3% יותר מפייסבוק ביחס שבין לייק למספר עוקבים.
מטבע הדברים וכפי שמוסבר על ידי פורסטר, נתונים אינסטגרם המרשימים, הם תוצאה של הכמות הנמוכה יחסית של מותגים ברשת חברתית זו. על פי חברת המחקר, פחות מפרסמים משתמשים באינסטגרם, ומי שעושה זאת מעלה פוסטים בתדירות נמוכה יותר לעומת רשתות אחרות. התוצאה היא שפוסטים מסחריים באינסטגרם לא נאלצים להיאבק על מקומם בדרך ללקוחות/משתמשים/עוקבים.
- 2.יוני 01/05/2014 18:00הגב לתגובה זואיזה מגניב! מצאתי אתר שמאפשר להדפיס תמונות מהחשבון אינסטגרם על מגנט. www.piconpic.com
- 1.אבירם פידל 01/05/2014 14:32הגב לתגובה זוכשמשווים אינגייג'מנט בין פלטפורמות חברתיות לא מספיק לחשב לייקים ותגובות. אם רוצים השוואה אמיתית איכותית יש לבחון למה הובילו האינטראקציות, כשפייסבוק מנצח בגדול בשני פרמטרים עיקריים: א. בפייסבוק הדיאלוג בין המפרסם לאנד יוזר עמוק ומורכב הרבה יותר, כולל רבדים ציבוריים ופרטיים ומאפשר העברת אינפורמציה ממשית ומקדמת מכירה הרבה יותר. ב. ברמת הקונספט, הפלטפורמה של פייסבוק גמישה ומתאימה כמעט לכל סוגי המפרסמים, בעוד שבאינסטגרם יש עדיפות מובהקת למותגים ש"מצטלמים טוב", ר' דוגמת רד בול. בפייסבוק אפשר ליצור קמפיין אפקטיבי של לידים גם ללקוח שמה לעשות, המוצר/שירות שירות שלו הוא מופשט (נניח לצורך הדוגמה בי"ס לשפות) שההוויה שלו אינה כוללת אינהרנטית תמונות של באנג'י או סנואו בורד. שם, פייסבוק מאפשר המחשה בכל ויז'ואל שנרצה, כולל סנואובורדינג, עם קופי רלוונטי שקושר למבצע וכדומה, ומהווה למעשה במה טובה יותר למסרים פרסומיים.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
