תקציבי הפרסום של משווקת TEKA ו-NORMANDE למשרד לעומק התודעה

לאחר שנים בהן טופלו בפוגל התקציבים של היבואנית 'קלינטון סחר' מחליפים ידיים. ב-2013 עמד היקף ההוצאה לפרסום על מיליון דולר במחירי מחירון
משה בנימין | (9)
נושאים בכתבה TEKA לעומק התודעה

תקציבי הפרסום של חברת קלינטון סחר משווקת מותגי TEKA ו-NORMANDE עוברים למשרד הפרסום 'לעומק התודעה' זאת לאחר שנים בהן טופלו במשרד הפרסום פוגל OGILVY.

לפני כשבוע עלה לטלוויזיה סרטון הפרסומת הראשון של קלינטון סחר ל-2014 עבור מותג התנורים TEKA. בשנה שעברה התמקד הקמפיין של היבואנית במותג המקררים מבית TEKA - בפרסומת שנעשתה באמצעות פוגל. בשנת 2013 עמד היקף ההוצאה לפרסום על כמיליון דולר במחירי מחירון, על פי יפעת בקרת פרסום.

למעשה, הפרידה מפוגל אוגילבי נעשתה עוד במחצית השנה שעברה לאחר קמפיין המקררים שנחשב להצלחה. בחודשים אלו בחר אסי ארביב, הבעלים של 'קלינטון סחר', ומי שגם מקבל את ההחלטות בגזרת השיווק והפרסום, לעבוד באופן עצמאי תוך שהוא מגשש בשוק אחר משרד פרסום שייכנס למשבצת של פוגל.

פרסומת לעומק התודעה עבור תנורי TEKA

הפרסומת של פוגל עבור מקררי TEKA מ-2013

ממשרד הפרסום 'לעומק התודעה' ומחברת 'קלינטון סחר' לא התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אחלה סרט (ל"ת)
    מנהל מותג 01/04/2014 13:50
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מיקו 01/04/2014 12:34
    הגב לתגובה זו
    מותג על שנראה כמו פח בפרסומת
  • 7.
    לעומק לא מפסיקים לצמוח (ל"ת)
    עידן 01/04/2014 12:34
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    פרסומאי 01/04/2014 12:13
    הגב לתגובה זו
    של פוגל יותר טוב בהרבה
  • 5.
    בלאנקו 01/04/2014 09:35
    הגב לתגובה זו
    וואלה מגיע לפוגל. משרד שככה מנצל את העובדים שלו ומעביד אותם 12 ו-13 שעות בלי תגמול ראוי מגיע לו שזה קורה לו. לא שבלעומק התודעה המצב שונה אבל ניחא.
  • 4.
    יאיר 31/03/2014 15:00
    הגב לתגובה זו
    הלוואי שיכולתי לכתוב בשמי האמיתי. המשרד הזה צומח בעקביות ובצורה מרשימה. אולי פעם אכבד אותם בנוכחותי :-)
  • 3.
    אחלה קמפיין (ל"ת)
    דנה 31/03/2014 14:52
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    סרט חמוד לאללה (ל"ת)
    יוסי 31/03/2014 14:38
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    וזה מה שיצא (ל"ת)
    קוטי 31/03/2014 14:30
    הגב לתגובה זו
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

עדן חסון פייסבוק הערוץ הרשמי עדן חסוןעדן חסון פייסבוק הערוץ הרשמי עדן חסון

איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?

עדן חסון התחיל מהכנסות קטנות ביוטיוב והגיע למיליונים מהופעות וקמפיינים. בשנים האחרונות הוא נהיה אחד הזמרים הכי מצליחים בישראל איך זה קרה?

בן פלמון |
נושאים בכתבה עדן חסון

עדן חסון נולד לפני קצת יותר משלושים שנה בפרדס חנה־כרכור. הוא גדל בבית דתי צנוע,  אבא נהג משאית ואמא גננת. המוזיקה תמיד הייתה חלק ממנו, אבל היא לא נראתה כמשהו שיכול להפוך למקצוע. רק אחרי הצבא הוא התחיל לשבת לכתוב ברצינות, לנגן, ולהקליט כמה שירים.

בשלב מסוים הוא החליט לנסות לפרוץ ולהוציא שיר החוצה ולראות מה יקרה. שיר אחד שהקליט לבד עלה ליוטיוב ותפס חזק, משהו יעצור אותי. מאותו רגע הקריירה התחילה לרוץ. עוד שירים יצאו, חלקם הפכו ללהיטים גדולים שהושמעו בלי הפסקה. הוא מצא לעצמו סגנון ברור, שילוב של מזרחי עם פופ פשוט ונגיש, וזה דיבר להרבה אנשים. מילים ישירות, לחנים קליטים וקול ייחודי הפכו אותו לאחד הזמרים המושמעים ביותר.
חסון החל להופיע בפני קהלים גדולים יותר. ההופעות הראשונות היו במקומות קטנים, אך ככל שהפופולריות שלו גדלה, הוא עבר לאולמות גדולים יותר. הכרטיסים לאירועים אלה נמכרו במהירות. 

יחד עם הפופולריות הגיעו גם הכספים, ההערכות מצביעות על תמונה די ברורה, עדן חסון התחיל להרוויח בערך 1,200 דולר בחודש מיוטיוב בערוץ הראשוני שלו, סכום קטן יחסית. בשנים הראשונות לקריירה שלו, בסביבות 2017-2018, ההכנסות של עדן חסון מיוטיוב היו די צנועות, והוערכו בכ-1,200 דולר בחודש. זה היה סכום התחלתי שרמז על הפוטנציאל הכלכלי של המוזיקה שלו.

כמה שנים לאחר מכן, ב-2020-2021, כשמעמדו כאמן מוביל התבסס, המספרים קפצו משמעותית. ההערכות הן שהכנסותיו מערוץ היוטיוב שלו בלבד הגיעו לכ-9,200 דולר בחודש, שהם כ-110,000 דולר בשנה. באותה תקופה, גם האינסטגרם שלו הפך למקור הכנסה נוסף, עם הערכות של 5,600 עד 7,700 דולר בחודש מעסקאות עם מפרסמים, שהם כ-70,000 עד 90,000 דולר בשנה.

אך עיקר הכסף הגיע מהופעות חיות. החל מ-2022 ואילך, חסון החל להופיע באולמות גדולים ובאירועים מיוחדים, שם הסכומים היו גבוהים בהרבה. הופעה בודדת ביום העצמאות, למשל, הוערכה בכ-200,000 ש"ח. ההשתתפות שלו בפסטיגל הכניסה לו כ-1.4 מיליון ש"ח בסך הכל עבור כ-120 הופעות, שהם כ-11,000 ש"ח לכל הופעה.

בנוסף, הוא השתתף בקמפיינים פרסומיים גדולים כמו זה של ויזה, שהכניסו לו מאות אלפי שקלים נוספים.