20 קופירייטרים לקמפיין אחד: EZ WAY גייסה כוכבי פייסבוק לתחרות פוסטים
לכל אחד מאיתנו יש כמה חברים בפייסבוק, טוב לא ממש חברים שלנו, אלא כוכבי פייסבוק שכולם עוקבים אחריהם: כותבים מוכשרים, מצחיקנים מקוריים, קופירייטרים מובטלים עם הרבה זמן פנוי/או בלי שנייה לנשום ןכן הלאה. בתמורה לטפיחה על האגו שלהם - הם מתחייבים לנפק מידי יום, או מדי שעה סטטוס מצחיק/מתחכם/עם חומר למחשבה/תשלימו בעצמכם, ולפעמים נדמה שהם ממש "עובדים בזה".
חברת הפסיכומטרי EZ WAY ומשרד הפרסום ברזני לוי זיהו את הפוטנציאל שטמון בכל אותם כותבים שנונים ורתמה אותם ואת צי העוקבים המסור שלהם לקמפיין פייסבוק חדש שעלה היום (יום א') לאוויר.
משרד הפרסום גייס 20 מהכותבים המוכרים ביותר לקמפיין שבמרכזו תחרות סטטוסים על ביטוי פסיכומטרי מתחלף - עליו מחליטים מדי יום. הכותבים משלבים את הביטוי בסטטוס שלהם, מתייגים את עמוד הפייסבוק של EZ WAY, ובמקביל, עולה הסטטוס בעמוד של החברה. הכותב שיצבור הכי הרבה אינטראקציה (לייקים ושיתופים), יזכה בחופשה בתאילנד, ולגולשים שמצביעים יחולק בכל יום טאבלט. בעמוד הפעילות ואפילו לא בתקנון לא מציינים את זהות הטאבלט - כך למי שבונה על iPAD - כנראה שהסיכוי נמוך.
לעמוד הפעילות -
בין הכותבים שהוזמנו לקחת חלק בקמפיין, ויש מי שטוען שהתמסחרו ומכרו את כשרונם ונשמתם לשטן נמנים: יותם זימרי, אסף אפלבוים, נועה אנג'ל, איציק שאשו, דני קמושביץ', איתן כליף, אלירן גולדשטיין, ג'ולי ארביב, ג'ול ווין, יאיר אורבך, שי בראל, אמיר מויאל, ליאור סלע, רפאל בן מוחה, שני שטלריד, גל ברקן, אילן נחמיאס, אביב אזרד, צבי דבוש ומעוז שושני.
חלק מהכותבים כבר נדרשו להגיב לביקורת על השתתפותם בקמפיין, ועשו זאת בחינניות. יותם זמרי פירסם היום פוסט ובו ציין: "מצחיק שיש אנשים שכועסים עלי קצת על כך שהסכמתי לכתוב סטטוסים לתחרות ומכרתי את נשמתי לשטן כדבריהם. חבר'ה, אני קופירייטר, אני אמכור כליה בשביל קמפיין טוב לשואבי אבק".
מוקדם יותר היום כתב זמרי, כחלק מהתחרות של EZ WAY: "אין לי בעיה שהנחתום יעיד על עיסתו, יש לי בעיה שהנחתום לוקח על קצת עיסה עם ריבה לחנוכה 138 שקלים". כותב נוסף, אילן נחמיאס כתב: "אין הנחתום מעיד על עיסתו, אלא אם כן אתה נחתום, והתחתנת עם עיסה, שהסתבכה בפלילים, והתביעה מציעה לך כסף טוב ורילוקיישן לקוסטה ריקה בתור עד מדינה, ואז יש מצב". דרך אגב, זיהיתם כבר את הביטוי המתחלף?
- 9.הכותבים הכי גרועים בעולם מביך (ל"ת)ענת 29/06/2017 12:02הגב לתגובה זו
- 8.אבל למה 11/11/2013 13:21הגב לתגובה זולמה אני אמור לצפות בפרסום חינם הזה של הפסיכומטרי שמעניין לי את איבר הרבייה? אני לא זוכה בטיסה לתאילנד, אני כן מקבל סטטוסים מפוקפקים שממצים את עצמם ועוד מואשם בחוסר פירגון. חברים, עברתם את הגבול, וחבל שאתם לא מודעים לזה.
- 7.מי שעובד בחינם, שלא יתלונן אחר כך על השכר שלו (ל"ת)יואב 11/11/2013 09:47הגב לתגובה זו
- 6.הטובים ביותר מתחרים בחינם על חופשה מצ׳וקמקת.. (ל"ת)כואב הלב 10/11/2013 20:13הגב לתגובה זו
- 5.עשיתי עיסיתי כיסיתי 10/11/2013 19:02הגב לתגובה זואצלנו גם מוציאים את העיסה וגם מעידים עליה בלי כרטיס! ימותו הפראיירים!
- 4.מהתעשיה 10/11/2013 17:37הגב לתגובה זוכולם מבטיחים מתנה כזאת, טיזה לשם, תעלה תמונה, תוריד תגובה, תכתוב משהו, תמחק מישהו...תענוג לראות שמשתמשים בכלים החזקים של פייסבוק ומדברים לקהל בגובה העיניים. מדליק. סחתיין עליכם.
- חה 11/11/2013 13:22הגב לתגובה זוהיחידים שבעד הקמפיין הזה הם חברת הפסיכומטרי והמשתתפים בתחרות. כל היתר סובלים מהטרלה אינסופית בפייסבוק שלהם.
- 3.ג 10/11/2013 17:07הגב לתגובה זוהאפשרות לזכות בכרטיס לתאילנד זה לא תשלום עבור עבודת קופי
- 2.קובי 10/11/2013 16:58הגב לתגובה זוכמה מביך? ברמה שהם עוד מסוגלים להגיש את זה לקאן
- אבל בלי תחרות. ניצחת. (ל"ת)קובי. גם אתה מביך. 10/11/2013 17:34הגב לתגובה זו
- 1.איה 10/11/2013 16:53הגב לתגובה זואתם משרד חדשי ומוכשר
- יוסי 10/11/2013 17:03הגב לתגובה זואז נראה לי ששם יותר צחוקים מלימודים, אבל דווקא מתאים לי. גם חצי מהאתר שלהם משחקי למידה.
- נו באמת... 10/11/2013 17:32כשאתה עושה פעילות פייסבוק כדאי שתהיה רלוונטי לקהל שלך. וכן, כשמצחיק לך ונעים לך אתה גם לומד. האמת היא שאין הרבה הבדל בין בתי הספר לפסיכומטרי בקורס עצמו - כולם נותנים את אותו הדבר אבל מתיימרים לצאת בהצהרות. לעומת זאת, איזי לא יצאו בהצהרות ואני בטוחה שיש להם סיבה מבחינתם ובכל זאת העלו פעילות בת זונה שגרמה לך להגיב. אז אולי לפני שעצם הביקורת שלך מתעקמת - תנוח קצת.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.