מאקרו ארה"ב: הזמנות מוצרי בני קיימא בשיא, הנדל"ן ממשיך להתקדם

"מבחינה גלובאלית, הסנטימנט החיובי אשר מגיע מכיוון המפעלים התחזק מאוד, ככל הנראה אנחנו נמשיך לראות התחזקות בשווקים היצרניים בארה"ב."
דניאל קביליו |

בשעה 15:30 (שעון ישראל) פורסם נתון 'הזמנות מוצרי בני קיימא' אשר השאיר את המשקיעים והכלכלנים בוול סטריט מאוכזבים. הנתון אשר פורסם הציג ירידה של 5.2% בהזמנות המוצרים כאשר הכלכלנים חזו כי הנתון שיפורסם יציג ירידה של 4% בלבד. הירידה המשמעותית בחודש ינואר מיוחסת על ידי הממשל בארה"ב לדילול החד בהזמנות מטוסי הקרב והתיירות. בנוסף, הממשל בארה"ב מדווח כי הביקושים למוצרי הגנה אשר מיוצרים בארה"ב רשמו את הירידה המשמעותית ביותר מזה עשור.

מהכיוון השני, נתון 'הזמנות מוצרי בני קיימא בנטרול אמצעי תחבורה' זינק בשיעור החד ביותר מזה שנה. הנתון רשם עלייה של 1.9% בחודש ינואר לאחר שהכלכלנים צפו עלייה של 0.2% בלבד. העלייה המשמעותית בנתון מצביעה על כך שההשקעות במדינה מחזיקות מעמד.

נתון 'הזמנות מוצרי בני קיימא ללא אמצעי תחבורה' עוסק בהזמנות של מוצרים אשר צפויים לשמש את הצרכן ליותר מ-3 שנים, פחות ההזמנות למוצרי תחבורה כגון מטוסים ואוניות. הנתון המדובר מנקה את התנודתיות הרבה אשר גלומה בהזמנות ממשרד ההגנה האמריקני.

מייק אנגלונד, כלכלן ראשי ב-Action Economics ציין כי "מבחינה גלובאלית, הסנטימנט החיובי אשר מגיע מכיוון המפעלים התחזק מאוד, אנחנו נמשיך לראות התחזקות בשווקים היצרניים בארה"ב."

בשעה 17:00 (שעון ישראל) פורסם נתון מכירות הבתים בהמתנה. הנתון רשם עלייה של 4.5% בחודש ינואר לאחר שהכלכלנים חזו כי הנתון שיפורסם יציג עלייה של 3% בלבד. כאמור, בחודש דצמבר הנתון רשם ירידה של 4.3% ולכן הנתון אשר פורסם היום מעודד מאוד את המשקיעים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.