גובאני רוסו
צילום: באדיבות: מכבי חיפה

כמה שווה ג'ובאני רוסו?

אחד הזרים הטובים שהגיעו לישראל קיבל מעמד של קבע ומאז מככב לא רק במגרשי הכדורגל, אלא גם בעמודי הפרסום. כמה זה שיפר את מצבו הכלכלי?

לא מעט מאוהדי כדורגל בישראל, בטח אוהדי מכבי והפועל חיפה וגם הפועל באר שבע יסכימו כי ג'ובאני רוסו הוא אחד הזרים הטובים שנחתו בישראל. רוסו אומנם שיחק גם במכבי תל אביב ובית"ר ירושלים, אבל את התקופה הטובה בקריירה שלו עשה במועדונים אחרים.

עשה כסף גם בכדורגל. רוסו (צילום: באדיבות מכבי חיפה)

רוסו לאחד האנשים המפורסמים בישראל גם מחוץ לעולם הכדורגל. הוא מככב לא פעם גם בקמפיינים גדולים לצד אשתו מאיה פישל. הוא הפך לישראלי במלוא מובן המילה. היום, רוסו הוא לא רק כוכב כדורגל שעבר, אלא אחד האנשים הכי אהובים על הציבור הישראלי. הגדולה של הקרואטי היא שהוא גם הצליח למקסם את עצמו מבחינה כלכלית.

אז איך זה קרה לו? איך הפך רוסו למצליחן גם בתחום העסקי? נתחיל עם הקריירה. רוסו, 50, גדל בספליט ושיחק במספר מועדונים בקרואטיה. ב-1996 הגיע לישראל חתם בהפועל באר שבע. לאחר עונה בה זכה בגביע המדינה, ההישג הזכור ביותר מהתקופה ההיא יחד עם סיאד חלילוביץ', עבר רוסו אז עם מאמנו דאז אלי גוטמן להפועל חיפה של רובי שפירא ז"ל. הקרואטי שיחק בחיפה במשך שלוש עונות כאשר זכה עם הקבוצה באליפות בשנת 1998/99 והיה הזר הראשון שנבחר לשחקן העונה. על פי ההערכות, בתקופה ההיא הרוויח רוסו מעל 100 אלף דולר לעונה בהפועל חיפה - סכום נאה באותם זמנים.

 ב-1999 עבר רוסו, שוב עם המאמן אלי גוטמן, לבית"ר ירושלים. שם זכה לשכר אדיר באותה תקופה - 2 מיליון שקלים לעונה, כולל מענקים. לאחר עונה אחת בבירה רוסו שוב עזב את המועדון ונמכר למכבי חיפה. הירוקים רכשו את הקשר הקרואטי תמורת 260 אלף דולר. הוא הרוויח בתקופתו בחיפה כ-450 אלף דולר לעונה בחוזה לשלוש שנים. לאחר שסיים את תקופתו בחיפה הפתיע כאשר הצטרף לפרוייקט ה"גלקטיקוס" הכושל של מכבי תל אביב. גם שם שכרו היה קרוב לחצי מיליון דולר לעונה. רוסו חזר לקראת הפרישה להיידוק ספליט ופרש רשמית בעונת 2008/9 בשל פציעות. הוא הפך למיליונר בזכות הכדורגל והחליט לחזור לארץ.

בשנת 2002 ביקש רוסו מעמד של קבע בישראל, אך נדחה ולבסוף קיבל אותו ב-2005. במקביל, הוא ניהל מערכת יחסים עם הישראלית, מאיה פישל. השניים הכירו בשנת 2000 ונישאו בשנת 2017. מעבר להיותו שחקן כדורגל נהדר הפך רוסו לאימפריה מחוץ למגרש.

זה התחיל ב-2004. רוסו נבחר לקמפיין מותג הטיפוח: "ZIRH" ופרסם 12 מוצרים של החברים בקמפיין שעלות כ-400 אלף דולר, שחלק מהותי מהסכום הוא שכרו.

בהמשך, הוא השתתף בשלוש תוכניות ריאליטי. הראשונה הייתה ב-2015 ב"גולסטאר", שם על פי ההערכות התשלום לחודש וחצי של צילומים הרוויח מעל 100 אלף שקל. ב-2017 הוא השתתף עם אשתו בתוכנית הריאליטי: "זוג מנצח VIP" והגיעו למקום השני. השיא היה ב-2019 כאשר זכה ב"הישרדות" והרוויח מיליון שקל לפני הורדת המיסים.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

בין 2019-2021 היה בשיאו. מיד עם סיום "הישרדות" זכה לקמפיין לטבק וגם לקמפיין של חברת "טרה" על מוצרי שוקו. על פי ההערכות, רוסו קיבל מעל חצי מיליון שקל.

ב-2020 עשה מספר קמפיינים לצד אשתו בין השאר לחברת "שמרת הזורע". עלות הקמפיין הייתה כמיליון שקל. הזוג קיבל סכום נכבד מתוך הסכום הזה - מאות אלפי שקלים. באותה שנה השניים היו חלק מקמפיין לחברת "MY SLEEP". עלות הקמפיין הייתה מעל מיליון שקל, כולל שכרם. סכום נכבד הגיע גם מקמפיין לחברת "אינובה" שמשווקת חומצות אורגניות.

אז כמה שווה היום רוסו? על פי ההערכות של אנשים בתחום הפרסום, רוסו שווה היום עשרות מליוני שקלים בודדים מהכדורגל ומפרסומות. זה לא הרבה ביחס לאימפריות הכלכליות של יוסי בניון, חיים רביבו או אייל ברקוביץ', ועדיין - אף זר שהגיע לארץ ככדורגלן לא עשה זאת לפניו. רוסו הפך לקאלט בישראל - דמות אהובה שכולם רוצים לחקות. אם ימשיך בקצב הזה, ייתכן ובעוד כמה שנים יתחיל להדביק את הפער מהכדורגלנים שעשו הכי הרבה כסף.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    איציק ככה 23/05/2023 08:47
    הגב לתגובה זו
    אומנם שחקני כדורגל מרווחים סמוכי עתק בכל קנה מדיה אפשרי אך רובם שוכחים שזה קריירה קצרה מאוד ונוטים לשרוף את הכסף ולאחר שניים מהפרישה הם מוצאים את עצמם ללא שום אופק ועושים חלטרות כדי להתפרנס נ.ב - זה תקף לכולם לא רק לשחקן הישראלי הממוצע
  • 8.
    פלקו 23/05/2023 00:34
    הגב לתגובה זו
    האדם הפסיד את כל נכסיו לא היה אדם מחושב או פיכח פעם אכל סטק היום הוא אוכל דרק
  • 7.
    גובאני המלך עשית לא מעט בשבילנו העונה (ל"ת)
    אוהד חיפאי 22/05/2023 16:58
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שוקי חריש 22/05/2023 12:48
    הגב לתגובה זו
    אני לא מדבר על הרוסיות ספציפי, שזה בכלל יתרון. אבל זה הביא מיליון חילונים עם רצון להיות משכילים ולהצליח. אבל זהו, נגמרו הניסים, הולכים לטבוע בגלל החרדים ואתם מתעסקים לי בג'ובאני רוסו
  • סטלה אידינו 22/05/2023 13:51
    הגב לתגובה זו
    גזען דוחה
  • 5.
    יריקה (ל"ת)
    ישראלי 21/05/2023 20:20
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רוסו הוא הדמות הכי ישראלית שיש מגיע לו להצליח (ל"ת)
    מיתר 21/05/2023 10:30
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שלומי 21/05/2023 09:52
    הגב לתגובה זו
    בעיקר פטפטן שעשה כסף בגלל מה שיש לו בפה ולא ברגליים
  • 2.
    אלון 21/05/2023 09:28
    הגב לתגובה זו
    אין לו שקל על התחת
  • ואשתו פושטת רגל (ל"ת)
    ששי המלך 22/05/2023 12:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חשבתי שהוא רואה חשבון, או כלכלן בכיר בפירמות.... (ל"ת)
    שירי 21/05/2023 08:56
    הגב לתגובה זו
  • אלי 21/05/2023 09:44
    הגב לתגובה זו
    מגיע לו
ליונל מסי (X)ליונל מסי (X)

מסי ממשיך במיאמי - השביח את ערך הקבוצה ל-1.2 מיליארד דולר

כמה מרוויח מסי במיאמי, וגם - שאלות ותשובות על שכר, עסקים, בונוסים ועוד

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ליונל מסי

ליאונל מסי, מהשמות הגדולים בתולדות הכדורגל העולמי, האריך את חוזהו בקבוצת אינטר מיאמי האמריקאית, ויישאר בארה"ב לפחות עד למונדיאל שיתקיים בצפון אמריקה בקיץ הבא. ככל הנראה החוזה ייסתיים ב-2028. 

הקבוצה הודיעה על ההארכה בסרטון שהעלתה לרשת החברתית X תחת הכיתוב: "HE’S HOME". פרטי ההסכם לא פורסמו, אך ההארכה מגיעה מעט יותר משנתיים לאחר שחתם לראשונה ביולי 2023 על חוזה ל־2.5 עונות, מיד לאחר זכייתו בגביע העולם עם נבחרת ארגנטינה.

מסי בן ה-38 לא רק שמשפיע מקצועית הוא גם אחראי למהפכה כלכלית ותדמיתית סביב הכדורגל האמריקאי. מאז הצטרפותו נרשמה עלייה חדה בשווי הקבוצה ובשווי הליגה כולה. אינטר מיאמי, שהוקמה רק ב-2018, הפכה לאחת הקבוצות היקרות ב-MLS, ומוערכת כיום בכ-1.2 מיליארד דולר, לא מעט בזכות "היסטריית מסי".

ההישארות של מסי בקבוצה מתוזמנת באופן אסטרטגי למונדיאל 2026, שייערך בארה"ב, מקסיקו וקנדה, עם מספר משחקים מרכזיים שיתקיימו בעיר מיאמי. המועדון צפוי לעבור בתחילת העונה הבאה לאצטדיון החדש "מיאמי פרידום פארק", פרויקט פרטי שיכלול אצטדיון ל־25 אלף צופים.

מעבר להישגי מסי במגרש, נוכחותו יוצרת אפקט משמעותי מאוד בקבוצה ובעיר בכלל: הוא מושך קהל, ממלא איצטדיונים, מגביר מכירות מרצ'נדייז ומניע את גלגלי התקשורת והספונסרשיפ, תוך שהוא מקבע את הכדורגל כענף שצומח במהירות בארה"ב.