יגאל דמרי
צילום: יח

דמרי בונה ומרוויחה - רווח של 24 מיליון שקל ברבעון

ההכנסות הסתכמו ב-261 מיליון שקל; החברה מקימה מעל 2.2 אלף יחידות דיור; מכרה ברבעון השני 87 יחידות דיור ב-140 מיליון שקל 
מורן ישעיהו | (3)
נושאים בכתבה דמרי רבעון שני

חברת הבנייה י.ח דמרי 1.86% מדווחת על הכנסות של 261.4 מיליון שקל ברבעון השני - עלייה של כ-11% לעומת הכנסות של כ-235.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במהלך התקופה מכרה החברה 87 יח"ד בישראל תמורת כ-140 מיליון שקל - מתוכם חלק החברה הוא כ-135.4 מיליון שקל. ברבעון המקביל אשתקד מכרה החברה כ-102 יח"ד שחלק החברה בתמורתן הוא  כ-150 מיליון שקל.

בסיכום מחצית השנה הנוכחית, עלו הכנסות החברה בכ-12.7% לכ-500 מיליון שקל, לעומת כ-443.6 מיליון שקל בתקופה במקבילה אשתקד. בתקופה זו מכרה החברה 192 יח"ד בישראל תמורת כ-297.5 מיליון שקל - חלק החברה הוא כ-286.5 מיליון שקל. זאת לעומת מכירות של כ-215 יח"ד בישראל בתקופה המקבילה אשתקד תמורת כ-334.2 מיליון שקל, כאשר חלק החברה תמורתן הוא כ-317.9 מיליון שקל.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-24.4 ברבעון האחרון לעומת כ-28.3  מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית שנת 2019, הרווח הנקי של החברה עלה לכ-72.7 מיליון שקל לעומת כ-56.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון השני 2019 הסתכם בכ-53.6 מיליון שקל, ומהווה כ-20.5% מההכנסות. זאת לעומת כ-63.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד שהיוו כ-27% מההכנסות. בסיכום מחצית, הרווח הגולמי הסתכם בכ-114 מיליון שקל, כ-22.8% מההכנסות, לעומת כ-122.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד שהיוו כ-27.6% מההכנסות.

הרווח התפעולי של דמרי ברבעון האחרון הסתכם בכ-42 מיליון שקל לעומת כ-48.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. על פי החברה, קיטון זה נבע מהקיטון ברווח הגולמי, בקיזוז ירידה שנרשמה בהוצאות מכירה ושיווק ובהוצאות הנהלה וכלליות. לצד זאת, בסיכום המחצית הראשונה של השנה הרווח התפעולי גדל לכ-115.4 מיליון שקל - עלייה של כ-26% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הגידול מיוחס בעיקר לעסקת מכירת נכס בפרויקט סיטי טאוור אשדוד.

נכון לסוף יוני השנה, בונה החברה כ-2,204 יח"ד ב-11 פרויקטים ברחבי הארץ וכן 252 יח"ד בחו"ל, מתוכן נמכרו 872 יח"ד (חלק החברה 796 יח"ד) בתמורה כספית כוללת של כ-1.34 מיליארד שקל (חלק החברה 1.19 מיליארד שקל).

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חוקר 15/08/2019 10:42
    הגב לתגובה זו
    תחלמו שזוגות צעירים ,ייחזרו לרכוש דירות .
  • 2.
    פייק פמפום 15/08/2019 10:40
    הגב לתגובה זו
    משקיעים ברחו מכרו 18,000 דירות. 80,000 מנסים למכור ביד 2,כל הביקושים עברו לכחלון הנחות 400-900 אלף שקל ,הציבור התפכח הפסיק לממן קבלנים .
  • 1.
    צחי 14/08/2019 18:24
    הגב לתגובה זו
    ובקבוק הסודה לא מתפרץ. חלפו 4 שנים ומחיר למשתכן חיה ובועטת וכאן כדי להישאר, וכל יתר השוק מחכה שהיא תמות..
פרויקט דירות
צילום: שלומי יוסף
ניתוח

לזה הקבלנים לא ציפו - מבול של ביטולי עסקאות בפתח

הרוכשים במבצעים של 80/20, 90/10 מגלים שהעסקה שהם עשו כבר לא טובה - גל של ביטולים צפוי השנה ומה יציעו הקבלנים לרוכשים כדי שהעסקה לא תבוטל?

רן קידר |

זוכרים את מבצעי 90/10? מבצעים מפתים מאוד לרכישת דירה שניתנו בשלוש השנים האחרונות. ה-90/10 היה חלק ממשפחה של מבצעים כשה-80/20 היה הדומיננטי בהם. במבצעים האלו קיבלתם מתנה ענקית - הקבלן אמר לכם, הדירה תהיה מוכנה בערך עוד 2-3 שנים, אבל אתם משלמים רק 20% עכשיו ובמסירה את היתר. "מה, אתה רציני?",  "כן, הכל בשבילכם". 

רבבות דירות נמכרו במבצעים כאלו ואז הגיע בנק ישראל וסיים את החגיגה. הוא ביקש יותר ביטחונות מהבנקים שמממנים עסקאות במבצעי הנחה מימונית. יותר ביטחונות לבנקים זה יותר ריבית ללווים. הרי ברור שאם בנק מרתק יותר הון להלוואה הוא יגלגל את זה על הלווים. במילים אחרות, בנק ישראל פגע בעצם ברוכשי דירות כי הריבית שלהם עלתה, אבל הוא בהחלט הפחית דרמטית את העסקאות האלו. 

הרוכשים בינתיים מחכים. הם שילמו 10%, 20% מערך הדירה, אבל זה לא מסתכם בכך - הם סיפקו לקבלן עסקת קנייה, הקבלן הלך עם העסקה לבנק וקיבל מימון. המימון הזה חליפי למימון  אחר שהקבלן מקבל מהבנק, רק שהוא מימון טוב יותר - כי המימון הזה הוא בעצם משכנתא של הרוכש שהקבלן אחראי לשלמה עד המסירה. כלומר, הרוכש בפועל לקח משכנתא שהקבלן אחראי עליה. זה נראה לכם עניין טכני בלבד, אבל הכל טוב ויפה כל עוד הרוכשים באמת רוצים ויכולים לקנות את הדירה. כשהם מתחרטים ולא רוצים לממש את "האופציה" הזו - מתחילות בעיות.

למה בעצם? כי המשכנתא על שמם. כי יש קנסות שהם צריכים לשלם מעבר לתשלום של 10% ו-20%. הכל תלוי בהסכם הספציפי של הרוכשים מול הקבלן, אבל לרוב זה לא ניתוק ברגע. ולמה שיהיה ניתוק והם ירצו לבטל את העסקה? שימו לב למצב הבא: מי שרכש לפני שנתיים ושילם 20%, פתאום מגלה שהוא לא קיבל בכלל הנחה בהינתן ירידת המחירים של קרוב ל-10% בשטח בשנה האחרונה. בתל אביב הירידות חזקות ביותר, בכל הארץ (כמעט) בין 5% ל-10%. ירושלים חריגה בעלייה.

ואז מתקבל הדבר הבא - ההנחה בעסקה ה-80/20 שהיא בעצם מלאכותית מוערכת ב-6%-7%. במקום לשלם 80% מערך הדירה באופן ליניארי על פני שנתיים, אתה כרוכש מקבל גרייס של שנה. מימונית זה לשלם 80% בסוף במקום ממוצע--מח"מ של קצת יותר משנה. כלומר קיבלתם גרייס של שנה על 80% בהלוואת-משכנתא בריבית של 5.5%. מדובר על הטבה של 4.4%. אם הדירה היא למסירה בעוד 3 שנים ההטבה היא 6.6%. 

דירה להשכרה (שלומי יוסף)דירה להשכרה (שלומי יוסף)

מי הזכאים החדשים לסבסוד שכר הדירה?

משרד הבינוי והשיכון והביטוח הלאומי מנסים לבלום את העלייה ביוקר המחיה באמצעות מהלך יזום לאיתור זכאים לסיוע בשכר דירה, שכולל פנייה ישירה לעשרות אלפי אזרחים במטרה להגדיל את מימוש הזכויות ולהקל על שוכרי הדירות

רן קידר |

עוד לפני שהאטה בשוק הדירות מקבלת את הכותרת "משבר", מצב העניינים הנוכחי כבר זולג מזה זמן רב לשוק השכירות, שרק הולך ועולה, בעיקר בעקבות היעדרותם של המשקיעים מהדירות החדשות, ועוד יותר לאור מלאי הדירות הריקות, שעומד על כ-83 אלף דירות ברחבי הארץ. 

וכך, במאמץ להקל על אוכלוסיית שוכרי הדירות משרד הבינוי והשיכון והמוסד לביטוח לאומי השלימו בימים האחרונים מהלך משותף וראשון מסוגו, המציב בלב העשייה הממשלתית מיצוי הזכויות מול האזרחים הזכאים להם. במסגרת שיתוף הפעולה, ולאחר עבודת מטה מקצועית ומעמיקה אותרו מקבלי הקצבאות המזכות בסיוע בשכר דירה ממשרד הבינוי והשיכון. לאחר מכן ביצענו מהלך יזום לאיתור זכאים פוטנציאליים לקבלת סיוע בשכ"ד ובהמשך התבצעה פנייה ישירה אליהם. 

החל מהחודש ישלחו מסרונים לכ-40 אלף אזרחים שנמצאו כזכאים פוטנציאליים לקבלת סיוע בתשלום שכר הדירה, זאת במטרה לעודד מימוש זכויות ולהנחותם כיצד לפעול. המסרונים מפנים את הזכאים הפוטנציאליים להגשת בקשה בצורה מקוונת, או לחלופין לאחד מסניפי חברות ההרשמה של המשרד הנותנות שירותים בנושא סיוע בדיור. יצויין כי מדובר במהלך שיכנס לעבודה השוטפת של המשרד, ומסרונים בנושא מיצוי הזכויות ישלחו גם בעתיד אל אלו שהמערכת תזהה שהינם זכאים פוטנציאליים.

שר הבינוי והשיכון, חיים כץ: "זהו מהלך חברתי תקדימי שמבטא שינוי תפיסה בשירות לאזרח ויבואו עוד אחריו. מדיניות משרד הבינוי והשיכון בהובלתי פועלת ביוזמה ואינה ממתינה לפנייה מהאזרח. אני מברך על שיתוף הפעולה עם הביטוח הלאומי, באמצעותו אנו ממשים זכויות ומוודאים שהסיוע בשכר דירה מגיע לזכאים. נמשיך להסיר חסמים ולשפר את השירות לאזרחי ישראל.״ 

מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: “זהו אחד המהלכים החשובים שקידמנו בשנים האחרונות בתחום השירות לאזרח. לאחר עבודת עומק מקצועית ארוכה, חיברנו בין תהליכים, מאגרי מידע וגורמי ביצוע, כדי לעבור מתפיסה תגובתית לתפיסה יזומה של מיצוי זכויות. המהלך משקף את תפיסת המשרד, מדיניות שנשענת על נתונים, מקצועיות ושיתוף פעולה בין משרדי, ומטרתה אחת: להקל על האזרח, לצמצם בירוקרטיה ולוודא שהסיוע הממשלתי מגיע לכל מי שזכאי."