בתוך סערת המניות בוול סטריט הנה אחת שלא עוצרת באדום

מוטי כהן, אנליסט טכני וכלכלי, על מניה מסקטור הביגוד שלא מראה סימני של האטה
מוטי כהן | (5)
נושאים בכתבה וול סטריט

הדשדוש המתמשך בשוקי ארה"ב גרם לי השבוע לכתוב על מניה שמתנהגת הפוך לחלוטין מהמצב הטכני בשווקים, ודווקא לנסוק מתחילת השנה ב-155% - סקצ'רס. בואו נכיר אותה וננסה להבין מדוע חברה שעוסקת בתחום תחרותי, כמו ביגוד, עולה בצורה כזו.

חברת סקצר'ס הוקמה ב-1992 ומרכזה במנהטן ביץ', קליפורניה. היא עוסקת בעיצוב, פיתוח, שיווק והפצת נעליים ואביזרי ביגוד והלבשה לנשים, גברים וילדים ברחבי העולם. ומציעה נעלי ספורט, סנדלים, נעלי נוחות, נעלי נשים במגוון דגמים, נעליים מיוחדות לרכיבה על אופניים, נעליים עמידות במים, נעלי הרים, מגפיים וסניקרס. החברה משווקת את מוצריה באמצעות בתי כלבו, חנויות מתמחות, חנויות ספורט, בזארים, אתרי סחר אלקטרוני וכן באמצעות חנויות בבעלותה. נכון לסוף שנת 2014 הפעילה 134 חנויות במגוון קונספטים בארה"ב ובעולם. ובנוסף מעניקה זיכיון מסחור שם המותג ליצרני בגדים, צעצועים, מוצרים לאספנים ועוד.

בסוף חודש יולי החברה דיווחה על תוצאות הרבעון השני. הכנסות החברה הסתכמו ב-800.46 מיליון דולר לעומת 587.05 מיליון דולר בשנה שעברה. הרווח הנקי הסתכם ב-79.78 מיליון דולר בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד עמד הרווח על 34.8 מיליון דולר. בנוסף, החברה רשמה רווח למניה בסך  1.55 ד' לעומת רווח של 0.68 בשנה החולפת.

נתונים אלה מייצגים צמיחה של 100%, הן בשורת הרווחים והן בשורת ההכנסות בראיה של שנה לאחור. אז מה גורם לחברה הזו לצמוח בצורה שכזו בתחום כל כך תחרותי?

ובכן, בעונת הדוחות האחרונה היינו עדים למגמה שמתחוללת כעת בוולסטריט, כאשר האנליסטים חותכים מניות צמיחה שמפספסות במכירות ולו במיליונים בודדים. התאווה למניות צמיחה בעלות מכפילי רווח גבוהים לא תמה, ולראייה ישנן את נטפליקס ואמזון במחירי שיא, למרות המכפילים הגבוהים שלה.

סקצ'רס בעצם לא ממציאה שום דבר בתעשיית הנעליים, אלא פשוט מיקדה את הפעילות לתתי ענפים שנדחקו לפינה מצד היצרניות הגדולות כמו אדידס ונייקי. סקצ'רס מיקדה את עצמה לקהלי הילדים על ידי מיתוג שמה על צעצועים ומוצרי כתיבה. כמו כן, החברה לקחה ברצינות את תחום הסקייטבורד והגלגליות שתופס תאוצה חזקה בארה"ב ובעולם.

אם מסתכלים על התעשייה הרחבה ובוחנים את נייקי ואדידס - התחרות ביניהן הלכה למקומות של ספורט, כמו ריצה, כדורגל וכדורסל - מה שבעצם משאיר מקום לצמיחה בענפים שלא נתפשים כפופולריים דיו.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

שם המשחק זה נישה והגדלתה, כך שלא תבוא על חשבון ענפים פופולריים כמו כדורגל וכדורסל, שם ליצרניות הקטנות יהיה קשה מאוד להכנס. יש לציין כי ברגע שהחברה קלטה שהיא נכנסה למגרש של הגדולות הייתה חייבת לשחק לפי כללי המשחק, מה שאומר מתן חסויות גדולות לכוכבים כמו קוין דוראנט וכו'.    סקצ'רס במספרים

  • שווי חברה - 8 מיליארד דולר
  • מכירות ב-2014- 2.8 מילארד דולר
  • רווח ב-2014- 210 מיליון דולר
  • מס עובדים - 2944

  ניתוח טכני מצורף גרף יומי בלתי נתפש שלא משאיר מקום לטעויות - המגמה היא עלייה ברורה, וכל ירידה היא לצורך עלייה חדשה. ניתן לראות כי מיד עם פרסום הדוחות החזקים המניה זינקה לא פחות מ-16% לרמת 150 דולר, ומאז הספיקה לייצר שיא כל הזמנים חדש לרמת 163. בשלב זה הנייר נסחר תחת תיקון טכני, שעל פי עוצמת המחזורים מציג לנו בקרוב הזדמנות כניסה. מחיר היעד על פי האנליסטים עומד על 168 דולר - אפסייד מוגבל יחסית להתנהגות שלה עד כה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ל - 2 SKX (ל"ת)
    אייב 19/08/2015 19:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מה הסינבול? (ל"ת)
    אורי 17/08/2015 20:53
    הגב לתגובה זו
  • סלבה 17/08/2015 22:39
    הגב לתגובה זו
    SKX
  • תודה ובהצלחה (ל"ת)
    אורי 19/08/2015 13:56
  • 1.
    עשתה לי את החודש בתיק ההשקעות ! (ל"ת)
    יגאל 17/08/2015 19:31
    הגב לתגובה זו
איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

המטוס מספר 1 של מדינת ישראל

מתי עלה הרעיון לראשונה, איזה מטוס נבחר כדי למלא את הצורך, אילו טכנולוגיות הותקנו בו, איך נבחר שמו, וכמה כל זה עלה? כל מה שאפשר לספר על מטוס ה-VIP של מנהיגי המדינה



עופר הבר |
נושאים בכתבה בואינג איירבוס

מעטים הפרויקטים שעוררו בישראל כל כך הרבה סקרנות, ביקורת, שמועות וגם מסתורין כמו "כנף ציון", מטוס המנהיגים הרשמי של מדינת ישראל. למרות שכל ישראלי מכיר את שמו, רוב הסיפורים שמאחורי הפרויקט מעולם לא סופרו במלואם. מי חפץ בו? מי התנגד? אילו טכנולוגיות הותקנו בו? ומדוע המטוס כמעט לא המריא בכלל במשך שנים?

אומנם הפרויקט נולד מתוך צורך ביטחוני ותדמיתי, אך הפך במהרה לאחת הסאגות הארוכות בתולדות התחבורה האווירית בישראל. מאחורי הדלתות הסגורות, אנשי משרד הביטחון, חיל האוויר, יועצי תקשורת ומהנדסי תעופה ניהלו במשך שנים דיונים שהציבור כמעט ולא שמע עליהם.

הרעיון להצטייד במטוס ממשלתי רשמי עלה כבר בתחילת שנות ה־2000, אך רק ב-2013 הוקמה ועדת גולדברג בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג בשיתוף עם מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל.) עידו נחושתן ואישים נוספים במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. לאחר שהוועדה שמעה חוות דעת של אישים מהמוסד, שב״כ והמטה לביטחון לאומי, המליצה והצדיקה את הצורך ברכישת מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה. 

מאחורי הקלעים, הסיבה לא נולדה רק מהפן הביטחוני אלא גם משורה של תקריות מביכות. למשל, בביקור מדיני בדרום אמריקה, מטוס אל על החכור למטרת הביקור כמעט ולא הורשה להמריא עקב מחלוקת בירוקרטית בין חברות שירותי הקרקע. המשלחת הישראלית נתקעה במשך שעות בטרמינל צדדי.

באירוע אחר, בעת ביקור באירופה, סודרה במטוס מסחרי “סוויטה” עבור ראש הממשלה, אך גודל המיטה ששלחו לא התאים לרוחב הדלת, והצוות נאלץ לפרק אותה במקום ולהרכיבה מחדש בתוך המטוס.

איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

המטוס מספר 1 של מדינת ישראל

מתי עלה הרעיון לראשונה, איזה מטוס נבחר כדי למלא את הצורך, אילו טכנולוגיות הותקנו בו, איך נבחר שמו, וכמה כל זה עלה? כל מה שאפשר לספר על מטוס ה-VIP של מנהיגי המדינה



עופר הבר |
נושאים בכתבה בואינג איירבוס

מעטים הפרויקטים שעוררו בישראל כל כך הרבה סקרנות, ביקורת, שמועות וגם מסתורין כמו "כנף ציון", מטוס המנהיגים הרשמי של מדינת ישראל. למרות שכל ישראלי מכיר את שמו, רוב הסיפורים שמאחורי הפרויקט מעולם לא סופרו במלואם. מי חפץ בו? מי התנגד? אילו טכנולוגיות הותקנו בו? ומדוע המטוס כמעט לא המריא בכלל במשך שנים?

אומנם הפרויקט נולד מתוך צורך ביטחוני ותדמיתי, אך הפך במהרה לאחת הסאגות הארוכות בתולדות התחבורה האווירית בישראל. מאחורי הדלתות הסגורות, אנשי משרד הביטחון, חיל האוויר, יועצי תקשורת ומהנדסי תעופה ניהלו במשך שנים דיונים שהציבור כמעט ולא שמע עליהם.

הרעיון להצטייד במטוס ממשלתי רשמי עלה כבר בתחילת שנות ה־2000, אך רק ב-2013 הוקמה ועדת גולדברג בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג בשיתוף עם מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל.) עידו נחושתן ואישים נוספים במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. לאחר שהוועדה שמעה חוות דעת של אישים מהמוסד, שב״כ והמטה לביטחון לאומי, המליצה והצדיקה את הצורך ברכישת מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה. 

מאחורי הקלעים, הסיבה לא נולדה רק מהפן הביטחוני אלא גם משורה של תקריות מביכות. למשל, בביקור מדיני בדרום אמריקה, מטוס אל על החכור למטרת הביקור כמעט ולא הורשה להמריא עקב מחלוקת בירוקרטית בין חברות שירותי הקרקע. המשלחת הישראלית נתקעה במשך שעות בטרמינל צדדי.

באירוע אחר, בעת ביקור באירופה, סודרה במטוס מסחרי “סוויטה” עבור ראש הממשלה, אך גודל המיטה ששלחו לא התאים לרוחב הדלת, והצוות נאלץ לפרק אותה במקום ולהרכיבה מחדש בתוך המטוס.