בתוך סערת המניות בוול סטריט הנה אחת שלא עוצרת באדום
הדשדוש המתמשך בשוקי ארה"ב גרם לי השבוע לכתוב על מניה שמתנהגת הפוך לחלוטין מהמצב הטכני בשווקים, ודווקא לנסוק מתחילת השנה ב-155% - סקצ'רס. בואו נכיר אותה וננסה להבין מדוע חברה שעוסקת בתחום תחרותי, כמו ביגוד, עולה בצורה כזו.
חברת סקצר'ס הוקמה ב-1992 ומרכזה במנהטן ביץ', קליפורניה. היא עוסקת בעיצוב, פיתוח, שיווק והפצת נעליים ואביזרי ביגוד והלבשה לנשים, גברים וילדים ברחבי העולם. ומציעה נעלי ספורט, סנדלים, נעלי נוחות, נעלי נשים במגוון דגמים, נעליים מיוחדות לרכיבה על אופניים, נעליים עמידות במים, נעלי הרים, מגפיים וסניקרס. החברה משווקת את מוצריה באמצעות בתי כלבו, חנויות מתמחות, חנויות ספורט, בזארים, אתרי סחר אלקטרוני וכן באמצעות חנויות בבעלותה. נכון לסוף שנת 2014 הפעילה 134 חנויות במגוון קונספטים בארה"ב ובעולם. ובנוסף מעניקה זיכיון מסחור שם המותג ליצרני בגדים, צעצועים, מוצרים לאספנים ועוד.
בסוף חודש יולי החברה דיווחה על תוצאות הרבעון השני. הכנסות החברה הסתכמו ב-800.46 מיליון דולר לעומת 587.05 מיליון דולר בשנה שעברה. הרווח הנקי הסתכם ב-79.78 מיליון דולר בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד עמד הרווח על 34.8 מיליון דולר. בנוסף, החברה רשמה רווח למניה בסך 1.55 ד' לעומת רווח של 0.68 בשנה החולפת.
נתונים אלה מייצגים צמיחה של 100%, הן בשורת הרווחים והן בשורת ההכנסות בראיה של שנה לאחור. אז מה גורם לחברה הזו לצמוח בצורה שכזו בתחום כל כך תחרותי?
- פייפאל מזנקת 14%, יונייטדהלת' 4% - מה קורה בחוזים?
- ריבית, ענקיות הטק ופגישת טראמפ שי - לקראת פתיחת השבוע בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ובכן, בעונת הדוחות האחרונה היינו עדים למגמה שמתחוללת כעת בוולסטריט, כאשר האנליסטים חותכים מניות צמיחה שמפספסות במכירות ולו במיליונים בודדים. התאווה למניות צמיחה בעלות מכפילי רווח גבוהים לא תמה, ולראייה ישנן את נטפליקס ואמזון במחירי שיא, למרות המכפילים הגבוהים שלה.
סקצ'רס בעצם לא ממציאה שום דבר בתעשיית הנעליים, אלא פשוט מיקדה את הפעילות לתתי ענפים שנדחקו לפינה מצד היצרניות הגדולות כמו אדידס ונייקי. סקצ'רס מיקדה את עצמה לקהלי הילדים על ידי מיתוג שמה על צעצועים ומוצרי כתיבה. כמו כן, החברה לקחה ברצינות את תחום הסקייטבורד והגלגליות שתופס תאוצה חזקה בארה"ב ובעולם.
אם מסתכלים על התעשייה הרחבה ובוחנים את נייקי ואדידס - התחרות ביניהן הלכה למקומות של ספורט, כמו ריצה, כדורגל וכדורסל - מה שבעצם משאיר מקום לצמיחה בענפים שלא נתפשים כפופולריים דיו.
- מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
- על ניהול סיכונים: איך נזהה את הקרנף האפור?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
שם המשחק זה נישה והגדלתה, כך שלא תבוא על חשבון ענפים פופולריים כמו כדורגל וכדורסל, שם ליצרניות הקטנות יהיה קשה מאוד להכנס. יש לציין כי ברגע שהחברה קלטה שהיא נכנסה למגרש של הגדולות הייתה חייבת לשחק לפי כללי המשחק, מה שאומר מתן חסויות גדולות לכוכבים כמו קוין דוראנט וכו'. סקצ'רס במספרים
- שווי חברה - 8 מיליארד דולר
- מכירות ב-2014- 2.8 מילארד דולר
- רווח ב-2014- 210 מיליון דולר
- מס עובדים - 2944
ניתוח טכני
מצורף גרף יומי בלתי נתפש שלא משאיר מקום לטעויות - המגמה היא עלייה ברורה, וכל ירידה היא לצורך עלייה חדשה. ניתן לראות כי מיד עם פרסום הדוחות החזקים המניה זינקה לא פחות מ-16% לרמת 150 דולר, ומאז הספיקה לייצר שיא כל הזמנים חדש לרמת 163. בשלב זה הנייר נסחר תחת תיקון טכני, שעל פי עוצמת המחזורים מציג לנו בקרוב הזדמנות כניסה. מחיר היעד על פי האנליסטים עומד על 168 דולר - אפסייד מוגבל יחסית להתנהגות שלה עד כה.

- 3.ל - 2 SKX (ל"ת)אייב 19/08/2015 19:59הגב לתגובה זו
- 2.מה הסינבול? (ל"ת)אורי 17/08/2015 20:53הגב לתגובה זו
- סלבה 17/08/2015 22:39הגב לתגובה זוSKX
- תודה ובהצלחה (ל"ת)אורי 19/08/2015 13:56
- 1.עשתה לי את החודש בתיק ההשקעות ! (ל"ת)יגאל 17/08/2015 19:31הגב לתגובה זו
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
