פאואל
צילום: gettyimages

פאניקה? הפד' מודיע על הגדלת ההתערבות בשוקי הריפו

כפי שהערכנו בביזפורטל בשבוע שעבר, המהלכים האחרונים של הפד' גרמו לקיפאון בשוקי המימון הבנקאי. כעת נאלץ הפד' לבצע התקפלות נוספת ומודיע על הגדלה משמעותית של הזרמות הכספים למערכת הבנקאית. האם זה מספיק? לא
עמית נעם טל | (2)
נושאים בכתבה הפד

ברקע לסערה בשווקים וכאשר נראה כי המשבר מתחיל להפוך למשבר בנקאי, הפד' מבצע היום התקפלות משמעותית נוספת ומודיע על הגדלה של ההתערבות בשוקי הריפו. האם זה מספיק? בסבירות גדולה שלא.  ע"פ ההודעה שפרסם הבנק החל מהיום, הבנק יגדיל את סכום ההלוואות שהוא מציע לתקופה של יום מרמה של 100 מיליארד דולר לרמה של 150 מיליארד דולר. בנוסף, הסכום המוצע לתקופה של שבועיים יעלה כעת מרמה של 25 מיליארד דולר לרמה של 45 מיליארד דולר.  האם המהלך צריך להפתיע? לא ממש. כפי שהסברנו בשבוע האחרון בביזפורטל (לכתבה המלאה), הורדת הריבית האחרונה צפויה להוריד משמעותית את הרצון של המלווים בשוק זה. הכתבה בשבוע שעבר: מספר ימים לאחר מכן הפד' מגיב האם זה מספיק? בסבירות גדולה התשובה היא לא. בספטמבר האחרון טען הבנק כי האירועים במערכת הבנקאית בארה"ב היו "טכניים" וחלפו. בהודעה היום, הפד' למעשה מאשר כי קיימת מצוקת נזילות והיא איננה זמנית. לפיכך, ייתכן שההודעה היום תיצור יותר לחץ בבנקים החלשים.  בנוסף, בחינה של שוק המימון היום מצביעה כי המשבר בסקטור הבנקאות גדול הרבה יותר ומחייב פעולות גדולות הרבה יותר. מרווח ה-FRA/OIS ל-3 חודשים מזנק כעת לרמה של 55 נק'. FRA זה קיצור של Forward Rate Agreement - חוזה על הריבית העתידית. ו-OIS מייצג את הריבית חסרת הסיכון (ריבית הפד'). ככל שהפער גדול יותר, המשמעות היא שהבנקים מוכנים לשלם ריבית גבוה על מנת להשיג מימון. לשם השוואה, הפיק שנרשם בספטמבר האחרון בחוזים אלו התרחש ביום בו שוק ה-REPO קרס. מרווח ה-FRA/OIS ל-3 חודשים: מצוקת הנזילות במערכת הבנקאית בשיא​ מה הערכות שהפד' צפוי לעשות?

נכון להיום, השווקים מעריכים כי הפד' יבצע הורדת ריבית של 85 נק' בסיס במהלך החלטת הריבית בשבוע הבא. עם זאת, אם הפד' אכן יבצע פעולה זו, הקיפאון במערכת הבנקאית צפוי לעלות משמעותית ולכן לפד' לא תיהיה ברירה אלא להגדיל את ההתערבות בשוקי הריפו /שוקי האג"ח. בנוסף, הסבירות כי הפד' יצטרך לפתוח קווי אשראי של דולרים לשאר הבנקים המרכזיים, כפי שעשה במהלך המשבר של 2008, גבוהה במיוחד.   

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אחד 09/03/2020 22:20
    הגב לתגובה זו
    מחכים להורדת דירוג. תחזיקו חזק מה שקורה היום יהיה טיול בפארק
  • 1.
    זה מה שקורה כאשר גוף כמו הפד מתנהל באופן לא מקצועי... (ל"ת)
    דני 09/03/2020 15:15
    הגב לתגובה זו
אנבידיה הואנגאנבידיה הואנג
דוחות

אנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק

ענקית השבבים עקפה את הציפיות עם רווח למניה של 1.3 דולר והכנסות של 57 מיליארד דולר, קפיצה בהכנסות מרכזי הנתונים ל־51.2 מיליארד ותחזית של 65 מיליארד דולר ברבעון הבא; המניה עולה ב-4%
אדיר בן עמי |

אנבידיה NVIDIA Corp. 4.57%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.

חשוב - מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת המשקיעים

ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.


לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.


הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.


ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.

וולמארט
צילום: אתר החברה

וולמארט מדווחת על רבעון חזק ומעלה תחזית, אבל המניה יורדת: למה המשקיעים לא מתלהבים?

וול מארט עוברת מבורסת ניו יורק לנאסד"ק - רואה עצמה כחברה טכנולוגית-דיגיטלית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול מארט

וולמארט, רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, פרסמה דוחות כספיים לרבעון השלישי שהיכו את תחזיות האנליסטים הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח. הרווח המתואם למניה עמד על 62 סנט, לעומת תחזית של 60 סנט. ההכנסות הסתכמו ב־179.5 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 5.8%, מעל התחזיות שעמדו על כ־177.4 מיליארד. החברה העלתה גם את תחזית המכירות השנתית, והיא כעת צופה עלייה של 4.8% עד 5.1% אחוזים בהכנסות לעומת שנה קודמת, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 3.75% עד 4.75%. תחזית הרווח המתואם למניה עלתה לטווח של 2.58 עד 2.63 דולר, מעט מעל התחזית הקודמת.

למרות זאת, מניית וולמארט איבדה גובה ויורדת בטרום ב-2%. הסיבה: תמחור יחסית גבוה. וולמארט נסחרת כיום במכפיל גבוה ביחס לחברות דומות, כ־35 על הרווחים הצפויים ל־12 החודשים הקרובים, רמה שקרובה לשיא של עשר השנים האחרונות. זה מציב את המניה במעמד של "יקרה יחסית", והמשמעות היא שגם כאשר התוצאות טובות, המשקיעים מצפים ליותר. במילים אחרות, הרף שוולמארט צריכה לעבור גבוה במיוחד ו"רק" להכות את התחזיות זה כבר לא מספיק.

זה כבר הרבעון הרביעי ברציפות שבו וולמארט מכה את התחזיות, ובכל זאת, המניה יורדת ביום שאחרי. המשמעות היא שהשוק כבר מתמחר הצלחה, ומצפה לתוצאות טובות בהרבה מהתחזיות. 

וולמארט מציגה צמיחה יציבה, במיוחד באפיקים האסטרטגיים שהיא מפתחת בשנים האחרונות. כך למשל, המכירות הדיגיטליות של החברה ברחבי העולם עלו ברבעון האחרון ב־27% עומת השנה שעברה. זו עלייה חדה שמעידה על המשך המעבר של הרשת ממודל של מכירות פיזיות למודל היברידי, פיזי ודיגיטלי, בדגש על חוויית לקוח. גם תחום הפרסום הדיגיטלי של וולמארט, שהפך לאחד ממנועי הצמיחה החשובים של החברה, הציג זינוק של 53% ברבעון, נתון שמשקף את הפוטנציאל הרווחי של התחום.

החברה דיווחה על העברת רישום מניותיה מבורסת ניו יורק לנאסד"ק החל מדצמבר. המהלך נתפס כהצהרת כוונות – וולמארט רואה בעצמה שחקנית טכנולוגית לכל דבר, לא רק רשת חנויות, והיא שמה דגש על טכנולוגיה, אוטומציה, בינה מלאכותית, וחדשנות תפעולית. בחברה טוענים שזה מהלך טבעי שמתחבר לאסטרטגיה הדיגיטלית שלה המבוססת על חוויית משתמש חדשנית תוך העצמה של העובדים והורדת עלויות.