לידיעת מחזיקי כור: הרווח של קרדיט סוויס זינק ב-79%, אך פיספס התחזיות
בנק ההשקעות השוויצרי קרדיט סוויס, הבנק השני בגודלו בשוויץ, פירסם הבוקר את תוצאותיו הכספיות לרבעון השלישי של 2013, שפיספסו את תחזיות האנליסטים המוקדמות. בשורה התחתונה, קרדיט סוויס הצליחה לרשום זינוק של לא פחות מ-79% ברווח הנקי מרמה של 254 מיליון פרנק שוויצרי לרמה של 454 מיליון פרנק שוויצרי (509 מיליון דולר). זאת, לאחר שהוצאה חשבונאית חד פעמית העיבה על התוצאות אשתקד. אולם, למרות הזינוק החד ברווח הנקי התוצאות פיספסו את התחזיות לרווח של 724 מיליון פרנק שוויצרי.
מנכ"ל בנק ההשקעות השוויצרי בריידי דוגן דוגל באחרונה בצמצום הוצאות הבנק על מנת לצמצם את היקף החוב במטרה לשפר את הרווחיות. "על ידי המשך הצמצומים בבנק ההשקעות, קרדיט סוויס יכולה להגדיל את התשואות על הנכסים בחטיבת ההשקעות", אמרו האנליסטים יוברט לאם והו ואן סטינס מבנק ההשקעות מורגן סטנלי, "אם הבנק ימשיך לפרסם תוצאות שלפיהן הוא הניב תשואה נמוכה על ההון העצמי, הדבר עשוי לזרז הליך צמצומים מואץ ורדיקלי יותר".
קרדיט סוויס מבקשת לקצץ 4.5 מיליארד פרנק שוויצרי בעלויות שנתיות עד סוף שנת 2015, כאשר רוב הקיצוצים מתרכזים בחטיבת הבנקאות הפרטית וחטיבת ההשקעות. הקיצוצים שנערכו עד כה הינן בהיקף כספי של 3 מיליארד פרנק שוויצרי.
- 5.כור זאת אחת החברות עם אפסייד הכי גבוהה בבורסה (ל"ת)דחלילון 24/10/2013 13:53הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 24/10/2013 10:21הגב לתגובה זועל פי ההודעה מלפני כחודש וחצי המחיר למחזיקי כור יעמוד על 71 ש"ח. מאז קרדיט עלתה עוד 10%. כך שלמחזיקים יש עדיין מספיק בשר.
- יש נוסחה למחיר. 24/10/2013 12:32הגב לתגובה זו30/06/2013 10/09/2013 12/09/2013 20/10/2013 A שווי כור 3,031,500,000 3,031,500,000 3,031,500,000 3,031,500,000 B שווי אחזקות כור בקרדיט סוויס (קבוע) 2,972,000,000 2,972,000,000 2,972,000,000 2,972,000,000 C שווי אחזקות כור בקרדיט סוויס ביום ההתאמה 2,971,910,760 3,400,198,099 2,821,533,916 1,540,574,844 D כספים שהתקבלו ממימוש מוכפלים בשע"ח קבוע - - 592,757,205 1,867,282,695 E כספים שהוצאו מהגדלת ההשקעה מוכפלים בשע"ח קבוע - - F התאמות בגין דיבידנד - - שווי כור 3,031,410,760 3,459,698,099 3,473,791,121 3,467,357,539 שווי בבורסה לפי גלובס 3,262,246,000 3,331,039,730 3,331,039,730 הפרש לשווי במיליונים 197,452,099 142,751,391 136,317,810 הפרש לשווי באחוזים 6.053% 4.285% 4.092% מחיר מניה למכירה 74.46 73.22 73.08
- 3.אנונימי 24/10/2013 10:15הגב לתגובה זומה שחשוב שמחיר המניה נמצא בגבוה שנתי וזה מתאים לתוכנית המימושים של ההנהלה.
- 2.רואה חשבון 24/10/2013 10:12הגב לתגובה זומניתוח פשוט מאוד באקסל -שתילת נתוני מניות לצורך בחינת מחיר המניה לפי המחיר שישולם במיזוג דסקש כור יש פער של 5-6 אחוז במחיר מניית כור. ז"א שמי שקונה עכשיו יקבל כ5-6 אחוז יותר אם מחיר קרדיט יישאר יציב עד תהליך המיזוג. כמו כן בגלל התנגדות כונס הנכסים הראשי מחיר כור עוד יכול לעלות אם החברה תשפר את המחיר אבל לזה אין וודאות. מה שברור (אקסל של 5 דקות עבודה ) שיש פה פער של 6 אחוז .
- תן לאסוף בשקט. 24/10/2013 12:30הגב לתגובה זובסוף לא משנה מי ישלוט באי די בי הוא יצטרך לשלם הרבה עבור המפגש עם המזומנים האדירים של כור.
- 1.המלש 24/10/2013 09:20הגב לתגובה זואיך הרווחים הללו יכולים לעזור לחב' אידיבי אחזקות להחזיר חובות על האגחים .
- יוסי בכינור 24/10/2013 09:38הגב לתגובה זוחובות.לא נראה לי שזה יגיע עד אחזקות.זה במקרה הטוב יעזור לפיתוח
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
