לידיעת מחזיקי כור: הרווח של קרדיט סוויס זינק ב-79%, אך פיספס התחזיות

הרווח הנקי של הבנק השוויצרי זינק ברבעון השלישי על רקע הוצאה חשבונאית חד פעמית שנרשמה ברבעון המקביל אשתקד
חן דרסינובר | (8)

בנק ההשקעות השוויצרי קרדיט סוויס, הבנק השני בגודלו בשוויץ, פירסם הבוקר את תוצאותיו הכספיות לרבעון השלישי של 2013, שפיספסו את תחזיות האנליסטים המוקדמות. בשורה התחתונה, קרדיט סוויס הצליחה לרשום זינוק של לא פחות מ-79% ברווח הנקי מרמה של 254 מיליון פרנק שוויצרי לרמה של 454 מיליון פרנק שוויצרי (509 מיליון דולר). זאת, לאחר שהוצאה חשבונאית חד פעמית העיבה על התוצאות אשתקד. אולם, למרות הזינוק החד ברווח הנקי התוצאות פיספסו את התחזיות לרווח של 724 מיליון פרנק שוויצרי.

מנכ"ל בנק ההשקעות השוויצרי בריידי דוגן דוגל באחרונה בצמצום הוצאות הבנק על מנת לצמצם את היקף החוב במטרה לשפר את הרווחיות. "על ידי המשך הצמצומים בבנק ההשקעות, קרדיט סוויס יכולה להגדיל את התשואות על הנכסים בחטיבת ההשקעות", אמרו האנליסטים יוברט לאם והו ואן סטינס מבנק ההשקעות מורגן סטנלי, "אם הבנק ימשיך לפרסם תוצאות שלפיהן הוא הניב תשואה נמוכה על ההון העצמי, הדבר עשוי לזרז הליך צמצומים מואץ ורדיקלי יותר".

קרדיט סוויס מבקשת לקצץ 4.5 מיליארד פרנק שוויצרי בעלויות שנתיות עד סוף שנת 2015, כאשר רוב הקיצוצים מתרכזים בחטיבת הבנקאות הפרטית וחטיבת ההשקעות. הקיצוצים שנערכו עד כה הינן בהיקף כספי של 3 מיליארד פרנק שוויצרי.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    כור זאת אחת החברות עם אפסייד הכי גבוהה בבורסה (ל"ת)
    דחלילון 24/10/2013 13:53
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אנונימי 24/10/2013 10:21
    הגב לתגובה זו
    על פי ההודעה מלפני כחודש וחצי המחיר למחזיקי כור יעמוד על 71 ש"ח. מאז קרדיט עלתה עוד 10%. כך שלמחזיקים יש עדיין מספיק בשר.
  • יש נוסחה למחיר. 24/10/2013 12:32
    הגב לתגובה זו
    30/06/2013 10/09/2013 12/09/2013 20/10/2013 A שווי כור 3,031,500,000 3,031,500,000 3,031,500,000 3,031,500,000 B שווי אחזקות כור בקרדיט סוויס (קבוע) 2,972,000,000 2,972,000,000 2,972,000,000 2,972,000,000 C שווי אחזקות כור בקרדיט סוויס ביום ההתאמה 2,971,910,760 3,400,198,099 2,821,533,916 1,540,574,844 D כספים שהתקבלו ממימוש מוכפלים בשע"ח קבוע - - 592,757,205 1,867,282,695 E כספים שהוצאו מהגדלת ההשקעה מוכפלים בשע"ח קבוע - - F התאמות בגין דיבידנד - - שווי כור 3,031,410,760 3,459,698,099 3,473,791,121 3,467,357,539 שווי בבורסה לפי גלובס 3,262,246,000 3,331,039,730 3,331,039,730 הפרש לשווי במיליונים 197,452,099 142,751,391 136,317,810 הפרש לשווי באחוזים 6.053% 4.285% 4.092% מחיר מניה למכירה 74.46 73.22 73.08
  • 3.
    אנונימי 24/10/2013 10:15
    הגב לתגובה זו
    מה שחשוב שמחיר המניה נמצא בגבוה שנתי וזה מתאים לתוכנית המימושים של ההנהלה.
  • 2.
    רואה חשבון 24/10/2013 10:12
    הגב לתגובה זו
    מניתוח פשוט מאוד באקסל -שתילת נתוני מניות לצורך בחינת מחיר המניה לפי המחיר שישולם במיזוג דסקש כור יש פער של 5-6 אחוז במחיר מניית כור. ז"א שמי שקונה עכשיו יקבל כ5-6 אחוז יותר אם מחיר קרדיט יישאר יציב עד תהליך המיזוג. כמו כן בגלל התנגדות כונס הנכסים הראשי מחיר כור עוד יכול לעלות אם החברה תשפר את המחיר אבל לזה אין וודאות. מה שברור (אקסל של 5 דקות עבודה ) שיש פה פער של 6 אחוז .
  • תן לאסוף בשקט. 24/10/2013 12:30
    הגב לתגובה זו
    בסוף לא משנה מי ישלוט באי די בי הוא יצטרך לשלם הרבה עבור המפגש עם המזומנים האדירים של כור.
  • 1.
    המלש 24/10/2013 09:20
    הגב לתגובה זו
    איך הרווחים הללו יכולים לעזור לחב' אידיבי אחזקות להחזיר חובות על האגחים .
  • יוסי בכינור 24/10/2013 09:38
    הגב לתגובה זו
    חובות.לא נראה לי שזה יגיע עד אחזקות.זה במקרה הטוב יעזור לפיתוח
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.