מניות חברות הביטחון צונחות - דוחות מאכזבים ואזהרות לגבי מכסים
RTX מזהירה: מכסי הסחר עלולים לגרום לפגיעה של 850 מיליון דולר ברווח התפעולי, בזמן שנורת'רופ גרומן מקצצת תחזיות עקב בעיות בתוכנית המפציץ B-21
מניות חברות הביטחון הגדולות הן בין המפסידות הבולטות ב- S&P 500 היום (שלישי), לאחר שכמה מהשמות הגדולים בתעשייה פרסמו את תוצאותיהן הכספיות. במיוחד בלטה RTX RTX 1.55% (לשעבר רייתיאון טכנולוגיות) עם אזהרה חמורה לגבי השפעת המכסים על פעילותה העסקית.
נורת'רופ גרומן Northrop Grumman Corp 0.84% דיווחה על תוצאותיה לרבעון האחרון ורשמה ירידה חדה ברווחים ובמכירות ברבעון הראשון של השנה, וקיצצה משמעותית את תחזיות הרווח שלה לשנת 2025. מניית החברה צנחה בשיעור חד של 11.64% בעקבות הדוחות המאכזבים. החברה דיווחה על רווח של 481 מיליון דולר, או 3.32 דולר למניה, ירידה משמעותית לעומת 944 מיליון דולר, או 6.32 דולר למניה, בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווחים של נורת'רופ גרומן כללו הפחתה של 2.74 דולר למניה הקשורה לשינויים בתהליכי הייצור בתוכנית המפציץ B-21 של החברה. האנליסטים צפו בממוצע רווח מתואם של 6.25 דולר למניה, כך שהתוצאות היו נמוכות משמעותית מהציפיות.
נתוני המכירות של נורת'רופ
גרומן מצביעים על ירידה של 7% ל-9.47 מיליארד דולר, נמוך מתחזית האנליסטים שעמדה על 9.92 מיליארד דולר. חטיבת האווירונאוטיקה של החברה ראתה ירידה של 8% במכירות ל-2.81 מיליארד דולר. מנגד, המכירות במערכות הגנה עלו ב-4% ל-1.81 מיליארד דולר, והמכירות במערכות משימה
עלו ב-6% ל-2.81 מיליארד דולר.
- טראמפ ישקיע טריליון דולר בביטחון - אלה החברות שירוויחו
- תעשיית הביטחון האמריקאית - שבוע גורלי בצל התפתחויות דרמטיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעקבות התוצאות המאכזבות, נורת'רופ גרומן קיצצה את תחזית הרווח השנתית שלה לטווח של 24.95 עד 25.35 דולר למניה, לעומת ההערכה הקודמת של 27.85 עד 28.25 דולר למניה. צעד זה מבטא ירידה של כ-10% בתחזית הרווח, מה שמסביר את התגובה החריפה של המשקיעים.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
השפעת המכסים
במקביל, RTX הזהירה מפני השפעה משמעותית של המכסים על פעילותה. המומחית לתעשיית התעופה והביטחון ציינה כי היא צופה לספוג מכה של 850 מיליון דולר ברווח התפעולי בשנה זו בשל המכסים, וזאת מבלי להביא בחשבון את המכסים ה"הדדיים" הגבוהים יותר שממשל טראמפ השהה בינתיים.
גם חברת לוקהיד מרטין נפגעה, למרות שהשאירה את תחזיותיה ללא שינוי. שלוש החברות - נורת'רופ, RTX ולוקהיד - הן בין המניות בעלות הביצועים הגרועים ביותר במדד S&P 500 היום.
המצב בתעשיית הביטחון משקף דאגה רחבה יותר לגבי השפעת מדיניות המכסים של ממשל
טראמפ על חברות אמריקאיות גדולות. האזהרה של RTX לגבי פגיעה של 850 מיליון דולר ברווח התפעולי מדגישה את העלויות הגבוהות שחברות עשויות לספוג כתוצאה ממדיניות זו, במיוחד בענפים עם שרשראות אספקה גלובליות מורכבות כמו תעשיית התעופה והביטחון.
- 3.נורתרופ תוסיף חלקי פחמן וטיטניום וחומרים פלסטיים לB2b וF35 וB52 ולא תפתח מטוס חדש! טראמפ. (ל"ת)ליטאי 23/04/2025 03:57הגב לתגובה זו
- 2.ליטאי 23/04/2025 00:27הגב לתגובה זועם אותה חומרה.
- 1.נורתרופ גרומן תיצור B5 כמו F35 כולל 30% חומרים פלסטיים וטיטניום. (ל"ת)ליטאי 23/04/2025 00:25הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
