ריצ'מונט דוחפת את בורסת פריז לשיאים חדשים
מדד CAC 40 בפריז מזנק ב-2%, עם עליות חדות במניות היוקרה ובראשן ריצ'מונט, שדיווחה על תוצאות שיא ברבעון השלישי הפיסקאלי. האם זה הסימן לתחייה של מגזר היוקרה?
בורסת פריז רושמת יום מסחר חזק במיוחד עם עלייה של 2% במדד CAC 40. העליות נובעות בעיקר מזינוק חד במניות היוקרה, ובראשן מניית ריצ'מונט. הקבוצה השוויצרית דיווחה על עלייה של 10% במכירות הרבעוניות שלה, והמשקיעים מגיבים בהתלהבות. לצד זאת, מניות אחרות במגזר היוקרה והטכנולוגיה הצרפתית תורמות לעלייה במדד, שמסמן סנטימנט חיובי באירופה.
CAC 40 -0.18%
מה מניע את בורסת פריז?
מדד CAC 40 נהנה מגל עליות שמובילות אותו לשיאים חדשים, בעיקר הודות לשיפור בביצועים של מניות מגזר היוקרה והטכנולוגיה. לצד ריצ'מונט, בולטות מניות כמו לואי ויטון (LVMH) וקרינג, שנסחרות בעליות חזקות בעקבות האופטימיות בשוק. גם חברות הטכנולוגיה הצרפתיות, כמו דאסו סיסטמס ושטיפר, מציגות עליות נאות בעקבות דיווחים על שיתופי פעולה חדשים וצמיחה בשווקים בינלאומיים.
בנוסף, יציבות יחסית בכלכלה האירופית למרות ההאטה בסין, וכן צפי לצמיחה מחודשת בארצות הברית, מוסיפים לאווירה החיובית. ההשפעה של תקופת הקניות לחגים גם היא משחקת תפקיד מרכזי, עם גידול בהכנסות ברוב המגזרים המובילים בבורסה.
- בגיל 91: מעצב העל ג'ורג'ו ארמני הלך לעולמו
- פנטהאוז בת"א ב-110 מיליון שקל - ויהיו קונים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ריצ'מונט מדווחת על שיא מכירות
ריצ'מונט, אחת השחקניות המרכזיות במגזר היוקרה, דיווחה על תוצאות שיא עם עלייה של 10% במכירות ברבעון השלישי הפיסקאלי, שהסתכמו ב-6.2 מיליארד יורו. החברה ציינה כי מדובר בנתון הגבוה ביותר בתולדותיה לרבעון, כאשר מותגי התכשיטים והשעונים שלה, כמו קרטייה ויגר לה-קולטר, מובילים את הצמיחה.
למרות האטה בביקושים בסין, שווקים אחרים כמו אירופה וארה"ב הציגו עליות חזקות שמפצות על כך. ריצ'מונט הדגישה את ההצלחה של עונת החגים, שבה נרשמו שיאים במכירות של מוצרים יוקרתיים, במיוחד באירופה.
שאלות ותשובות על מגזר היוקרה והבורסה הצרפתית
מה מניע את העליות במדד CAC 40 בפריז?
העליות נובעות מהתחזקות מניות היוקרה, בעיקר בזכות דיווחים חיוביים מריצ'מונט ומותגים נוספים כמו לואי ויטון וקרינג. בנוסף, מגזר הטכנולוגיה הצרפתי מציג ביצועים חזקים עם דיווחים על שיתופי פעולה וצמיחה בשווקים בינלאומיים.
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- מכה בכנף למונית האווירית: ארצ'ר אוויאיישן צנחה לאחר הפסד רבעוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
כיצד ריצ'מונט הצליחה לשבור שיא במכירות למרות ההאטה בסין?
החברה השיגה צמיחה חזקה במיוחד בשווקים המערביים, כמו אירופה וארה"ב. עונת החגים תרמה רבות להצלחתה, עם ביקושים גבוהים במיוחד למותגים כמו קרטייה וחטיבת השעונים היוקרתיים שלה.
איך ההאטה בסין משפיעה על מגזר היוקרה?
סין מהווה שוק מרכזי במגזר היוקרה, ולכן האטה שם משפיעה לשלילה. עם זאת, השווקים המערביים מפצים על כך, ומותגים גדולים מצליחים לשמור על יציבות בזכות ביקושים מקומיים גבוהים.
אילו מניות נוספות בולטות בעליות בבורסת פריז?
בנוסף למניות היוקרה, מניות הטכנולוגיה כמו דאסו סיסטמס ושטיפר מציגות עליות חזקות, יחד עם מניות הפיננסים והבריאות שממשיכות לתמוך במגמת העליות במדד.
מה התחזית להמשך השנה עבור מגזר היוקרה?
צפוי גידול בביקושים בשווקים המערביים, אך ההאטה בסין ממשיכה להוות אתגר. ככל שתחזיות הכלכלה העולמית יתבהרו, מגזר היוקרה יוכל להמשיך לצמוח, במיוחד אם תקופת החגים הבאה תהיה מוצלחת באותה מידה.
העליות בבורסה הצרפתית ממחישות את הכוח של מגזר היוקרה, שממשיך להוביל את השוק למרות אתגרים גלובליים. האם זו רק ההתחלה? ימים יגידו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
