פולאר תקשורת סגרה הרבעון ברווח של 31 מיליון ש'
פולאר תקשורת, מקבוצת פולאר השקעות, סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2005 ברווח נקי של כ-31 מיליון שקל לעומת כ-14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-120%. את שנת 2004 סיימה החברה עם רווח נקי בסך של כ-67 מיליון שקל.
פולאר תקשורת המנוהלת על-ידי רימון בן-שאול פועלת בתחומי התקשורת והטכנולוגיה, דפוס דיגטלי ומדיה. הכנסות החברה ברבעון הראשון השנה הסתכמו בכ-75 מיליון שקל לעומת כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מפעילות ניפסון שתוצאות פעילותה אוחדו לראשונה החל מהרבעון השלישי של שנת 2004 במסגרת קונרס, שנרכשה על-ידי החברה.
ערך החזקותיה הנוכחיות של החברה במניות סחירות של חברות מוחזקות ואחרות דוגמת ניפסון, מאינד אראל תקשורת ופרטנר מסתכם בכ-271 מיליון שקל ומשקף עודף שווי בסך של כ-154 מיליון שקל בהשוואה לערך החזקות אלו בספרי החברה.
בתקופת הדוח נהנתה החברה מרווח הון בסך של כ-46 מיליון שקל, לפני מס, כתוצאה מהנפקה נוספת של ניפסון בבורסת ה-AIM בלונדון במסגרתה גייסה ניפסון כ-11 מיליון דולר נוספים (בנוסף לגיוס של כ- 18.5 מליון דולר ביולי 2004) וכן נמכרו על-ידי פולאר תקשורת מניות ניפסון בכ-10 מיליון דולר בהצעת מכר.
ניפסון המשיכה להראות גידול בהכנסות בעיקר ממכירת מערכות דפוס חדשות, למרות שמסורתית הרבעון הראשון של השנה קטן בהיקפי מכירות מערכות דפוס. ברבעון הראשון גדלו המכירות של ניפסון ב- 62% ברבעון הראשון של השנה לעומת הרבעון המקביל אשתקד מ- 9.8 אירו ל-11.3 מליון אירו. ניפסון הציגה רווח תפעולי של כ- 0.2 מליון אירו לעומת הפסד תפעולי של כ- 0.3 מליון אירו ברבעון המקביל אשתקד ורווח נקי של כ-100 אלף איר, לעומת הפסד נקי של כ-חצי מליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. ניפסון הודיעה, כי היא ממשיכה להנות מתגובה חיובית של הלקוחות למערכות הדפוס החדשות אשר החלו להימכר על ידי ניפסון ברבעון האחרון של שנת 2004.
ברבעון השני השנה צפויה פולאר תקשורת להנות מרווח הון, לפני מס, בסך של כ-107 מיליון שקל לאחר השלמת מכירת כ-3.4 מיליון מניות פרטנר לחברת פרטנר תמורת כ-110 מיליון שקל. לאחר המכירה נותרו בידי החברה כ-0.8 מיליון מניות פרטנר.
בחודש אפריל השנה זכתה רשת, המוחזקת ע"י החברה בשיעור של 36%, במכרז להפעלת שידורי טלוויזיה מסחריים בערוץ השני לעשר שנים נוספות החל מנובמבר 2005.חברת YES עברה הציגה ברבעון הראשון של השנה רווח גולמי בסך של כ- 32 מיליוני ש"ח ומראה שיפור בתוצאותיה העסקיות. בחודש מאי השנה חילקה פולאר תקשורת דיבידנד במזומן בסך של 40 מיליון שקל.

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?
למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית
לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים
מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה
הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.
ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.
כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:
תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?
- רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
- האם גילוי מרצון מכשיר העברות כספים חשודים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?
למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית
לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים
מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה
הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.
ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.
כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:
תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?
- רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
- האם גילוי מרצון מכשיר העברות כספים חשודים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.