התמ"ת: פרויקט ה-Call Centers יצור 3,200 משרות

הפרויקט מבוסס של מכרזים להקמת מרכזי שכאלה בערי פריפרייה. כולל סבסוד של התמ"ת של שכר העבודה בגובה של עד 1000 שקלים לחודש לעובד במשרה מלאה
שי פאוזנר |

מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת מדווח (ג') על השלמת שנתיים מוצלחות בהפעלת כלי סיוע ניסיוני חדש: עידוד להקמת מרכזים טלפוניים (Call Centers) בערי הפריפריה. יצויין כי המרכזים קמו לאור כניסת השוק לעידן התקשורת רחבת הפס, כשהמיקום הגיאוגרפי להפעלתם מאבד את חשיבותו - אומרים במשרד התמ"ת.

השר הממונה על המשרד, אהוד אולמרט אמר היום, כי בשנתיים האחרונות נחתמו חוזים להקמת מרכזים טלפוניים על ידי 11 חברות שונות, בערים כרמיאל, חורפיש, אשקלון, דליית אל-כרמל, מודיעין עלית, ערד, קריית מלאכי וקריית שמונה. המרכזים שיוקמו בערים אלו יספקו מעל ל-3,200 מישרות חדשות, בשכר שהנו גבוה מן השכר הממוצע ביישובי הפריפריה.

הסיוע למרכזים אלה מוצע לציבור היזמים באמצעות מכרזים פומביים, והוא מוגבל מראש בזמינותו ובהיקפו התקציבי. לזוכה בכל מכרז מוצע סבסוד של שכר העבודה בסך 1000 שקלים לחודש לעובד במשרה מלאה, לתקופה של חמש שנים.

אולמרט ציין, כי יתרונם הגדול של המרכזים הטלפוניים הוא בכך שהם מציעים תעסוקה לחתך אוכלוסייה שהתקשה למצוא את מקומו במסגרת התעשייה המסורתית בפריפריה, ואשר יש לו קושי ממשי במציאת תעסוקה מכובדת וברת קיימא מחוץ למרכז הארץ. מדובר בעיקר בסטודנטים ובנשים, שאפשרות התעסוקה במרכזים הטלפוניים פותחת בפניהם אפשרות שהייתה עד כה קיימת בעיקר בערים הגדולות.

ממרכז השקעות בתמ"ת נמסר עוד, כי הזוכה במכרז חותם על חוזה מול משרד התמ"ת, בו הוא מתחייב לעמוד בתנאים הנ"ל ובפרטים שהופיעו בהצעתו, ובראשם העסקת העובדים לתקופה של חמש שנים לפחות, תוך תשלום שכר הגבוה משכר המינימום ב-10%. הזוכה גם מעמיד לרשות המדינה ערבויות כספיות לביצוע הצעתו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.