אושרו התוכניות להקמת כביש "עוקף פתח תקווה"
המועצה הארצית לתכנון ובניה אישרה היום את המקטע הצפוני של תכנית משרד התחבורה להסטה מזרחה של כביש 40 הקיים בין צומת סגולה בצפון ועד מחלף שעריה בדרום, כך שינקז אליו את התנועה החוצה את פתח תקווה, ויתמוך בהקמת שכונות מגורים חדשות שיוקמו בשטחי מחנות צה"ל המתפנים מאזור בסיס סירקין.
התוכנית שאושרה היום (תמ"א 47/ג/1/1) היא חלק מתוכנית המתאר הארצית תמ"א 47 שנועדה להתוות מערכות תשתיות תומכות במתחמי דיור בשטחי מחנות צה"ל המתפנים במרכז הארץ. התוכנית תאפשר את סלילת דרך 40 כדרך ראשית, כולל שדרוג שלושה מחלפים לאורכה, הקצאת מסדרון תשתיות תת קרקעי, ומתן מענה לתחבורה ציבורית וקישוריות לשבילים ייעודיים ובטוחים להולכי רגל ולרוכבי אופניים.
התוכנית כוללת הקמת מחלף חדש ליד תחנת הרכבת סגולה, ומאפשרת מתן העדפה לתחבורה הציבורית באמצעות הקצאת נת"צים לכל אורך הכביש, לרבות במחלפים ובדרכים המזינות.
התכנית תאפשר את הגדלת הקיבולת ושיפור הבטיחות לכלל משתמשי הדרך, והיא כוללת אמצעים למיתון השפעות שליליות על הסביבה באמצעות פתרונות סביבתיים אקוסטיים ונופיים המתחשבים בסביבה ובתושבים המתגוררים בסמוך אליה.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "משרד התחבורה ממשיך להשקיע בפיתוח כבישים חדשים, מחלפים, כבישים עוקפים, נתיבי תחבורה ציבורית ודרכים להולכי רגל ולרוכבי אופניים - הכל במטרה לשפר את איכות החיים של האזרח, להקל על עומסי התנועה, בעיקר במטרופולינים הגדולים, ולהפחית את יוקר המחיה. התוכנית שאישרנו היום משתלבת במהלך הכולל של המהפך התחבורתי הגדול שמתרחש ממש לנגד עינינו."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "התוכנית שאושרה היום היא דוגמה מצוינת לתפיסה התחבורתית-חברתית שמובילה השרה רגב. זוהי תפיסה כוללת ואחראית שבמסגרתה אנו מפתחים צירי תנועה במקביל לפיתוח מתחמי דיור, תעסוקה ופנאי ולחיזוק החיבוריות והקישוריות, הכל לרווחת תושבי המרכז בפרט ותושבי ישראל בכלל".
פעיל הציבור ירון קדושים, יו"ר מטה המאבק כביש 40 החדש פ"ת, מסר "חשוב להבהיר כי מדובר על אישור המקטע הצפוני בלבד בכביש 40 החדש פ"ת. כלומר ממחנה סירקין צפונה בלבד עד צומת סגולה, ללא מקטע דרום שהוא ממחנה סירקין עד מחלף שעריה . אני מניח שנפלה טעות סופר בתום לב בהודעת משרד התחבורה. החלטת הועדה העליונה לתשתיות לאומיות, קבעה כי בעקבות המאבק המורכב והקשה שלנו, תיכנון הכביש יפוצל לשניים, וכרגע האישור יהיה רק על המקטע הצפוני.
- ארה״ב סירבה להפחתת המכסים: שיעור המכס על יבוא סחורות מישראל יהיה 15%
- האבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר , המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- 2.שאול 08/08/2024 18:34הגב לתגובה זוראש העיר פ"ת הוא יהלום ליכודניק ? איזה גורל מצפה לשמאלנים תושבי העוטף הצפוני והדרומי שננטשו וגולו מאדמותיהם ?
- 1.דרור 06/08/2024 17:24הגב לתגובה זונראה שמשהו משתנה בשיקולים המושחתים והפוליטיים במשרד התחבורה בזכות התחקיר שהעמיד אותה בפינת הזבלים המושחתים .

שירות התעסוקה: יותר משכילים ובעלי מיומנויות הפכו לדורשי עבודה
ניתוח נתוני השנים האחרונות מראה כי דורשי העבודה לא מגיעים רק מהשכבות המוחלשות אלא ישנם יותר משכילים, בעלי משלחי יד אקדמאיים ומאשכולות גבוהים שמחפשים עבודה
הבוקר מפרסם שירות התעסוקה את דופק שוק העבודה המסכם את התנועות שנרשמו בשוק העבודה הישראלי במהלך חודש נובמבר, כאשר עולה מהם כי מספר דורשי העבודה שנרשמו, דומה למספר דורשי העבודה בשגרה שקדמה למתקפת ה-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל. עם זאת, גם אם נדמה כי השוק התאושש לגמרי מהשפעות המלחמה, עיון בתמהיל דורשי העבודה מלמד על עקבותיה. כך, למשל, עלה שיעורם של היהודים שאינם חרדים בקרב דורשי העבודה בהשוואה לשיעורם קודם למלחמה. מגמות אלו ואחרות משקפות את השפעת המלחמה על הרכבה האנושי של מצבת דורשי העבודה. נתון בולט נוסף הוא עלייה בשיעור דורשי העבודה מאשכולות חברתיים-כלכליים גבוהים, 8 עד 10, לעומת ירידה בשיעור דורשי העבודה מהשכבות המוחלשות, אשכולות 1-3. הנתון עולה ממבט על התפלגות דורשי העבודה מחודש נובמבר 2022, המלמדת על הצטרפותם של עוד ועוד דורשי עבודה בעלי מיומנויות גבוהות.
מנהלים עסקיים לעומת פועלים בתעשייה
לפי נתוני לשכת התעסוקה נראה כי תמהיל דורשי העבודה השתנה באופן משמעותי, כאשר ישנם יותר אקדמאים ומנהלים ופחות עובדים בלתי מקצועיים. כך, שאף שבמספר הכולל ניכר דמיון בין חודשי נובמבר בזמני שגרה לנובמבר השנה, נראה כי השפעת המלחמה ובכלל השפעת השנים האחרונות ניכרת בתמהיל דורשי העבודה.
מספר דורשי העבודה שהם מפתחי תכנה ומנתחי יישומים הוכפל בכפי 2.5 ממספרם בנובמבר 2019, זה שקדם למשברי השנים האחרונות- מכ-3.3 אלף ב-2019 לכ-8,000 השנה, ושיעורם עלה מ-2.3% ב-2019 לכ-6.3% השנה. בדומה, נרשמה עלייה משמעותית בשיעור המנהלים מקרב דורשי העבודה ובמספרם- מ-17.3 אלף ב-2019 לכדי 22.8 אלף (מ-12.2% ל-18%) השנה. העלייה ניכרת יותר בקרב מנהלים בתחום השירותים העסקיים והמנהלים האדמינסטרטיביים, מ-6.2 אלף ב-2019 ל-9.6 אלף (מ-4.4% ל-7.6%) השנה. מגמה הפוכה נרשמה בקרב בעלי משלחי יד מרוויחי שכר נמוך.כך למשל, ירד מספר דורשי העבודה שהם עובדי ניקיון ועוזרים בבתים פרטיים, בתי מלון ומשרד מכ-9.8 אלף ב-2019 לכדי 6.1 אלף ( מ-6.9% ל-4.8% השנה). בדומה, ירד מספר דורשי העבודה שהם פועלים בלתי מקצועיים בתעשייה מ-5.7 אלף ל-3.8 אלף (מ-4% ל-3%) השנה.

- OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה
- מובטלים? כבר לא צריך להגיש גם טופס לביטוח לאומי וגם ללשכת התעסוקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יותר אבטלה בערים חרדיות וערביות
כבמרבית חודשי השנים האחרונות, גם בנובמבר 2025 הובילו את הרשימה אום אל פחם ורהט (6.1% ו-5.8%, בהתאמה), רהט ואום אל פחם (שיעור זהה של 5.7%), שאחריהן עכו (4.9%) ועפולה (4.6%), כערים הגדולות שבהן יש מספר הרבה דיותר של דורשי עבודה. עפולה היא העיר היהודית בעלת שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר. ככלל, גם החודש הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוהים ביותר הן פריפריאליות, חרדיות או ערביות, כשמנגד השיעורים הנמוכים ביותר נרשמו גם החודש בערים החזקות יותר כרעננה, כפר סבא ורמת השרון. בהשוואה לחודש שקדם, במרבית הערים נרשמה עלייה, אשר עמדה בממוצע על 2.9% - הבולטות ביותר נרשמו בראש פינה (17.8%), קריית גת (9.8%), ובאום אל פחם ורמלה (7.8%, כל אחת). מנגד, בחלק מהערים נרשמה ירידה, כאשר לרוב דובר בערים חזקות מהמרכז.
מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות
אם חשבתם שישראל הרבה יותר יקרה מהעולם, המספרים מוכיחים אחרת: עשור של אינפלציה נמוכה מציב את ישראל בפער של יותר מפי 2.5 מול ה-OECD
מסתבר שקצב האינפלציה בישראל נמוך בהרבה מאשר ברוב המדינות המפותחות, ה-OECD. זאת בניגוד ל"תחושות בטן" שיש לנו. מסתבר גם שמדד מפתיע מראה שאפילו מחירי השירותים העירוניים בתל אביב, כבר אינם בראש רשימת הערים המרכזיות היקרות בעולם המערבי, כפי שהיה בעבר. המסקנות הללו מספקות ללא כל ספק עוד תחמושת לאלו הדורשים מבנק ישראל להוריד את הריבית במיידי וכמה שיותר.
בממוצע שנתי קצב האינפלציה בישראל ב-10 השנים האחרונות היה 1.4% לשנה מול ממוצע של 3.8% ב-OECD. משמע בחו"ל, ברבות מהמדינות המערביות, קצב האינפלציה הממוצע גבוה ביותר מפי 2.5 מאשר אצלנו!
המקור: עיבודי חיסונים פיננסים לפרסום של ה-OECD
www.oecd.org/content/dam/oecd/en/data/insights/statistical-releases/2025/7/consumer-prices-oecd-07-2025.pdf- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- תיק ההשקעות שלכם צריך להיות גם בסחורות? התשובה של גולדמן סאקס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תל אביב (מבחינת יוקר המחייה) זה לא מה שהיה פעם
כדי להבין עד כמה תמונת האינפלציה מורכבת וכוללת הרבה מאד אלמנטים שהמדיה הכלכלית פעמים רבות מתעלמת מהם, להלן טבלה ובה בדיקה שפרסמו Visual Capitalist על בסיס נתונים שבדק דויטשה בנק, בנוגע לעלות החודשית שמשקי הבית ועסקים בערים שונות בעולם משלמים על שירותים עירוניים דוגמת חשמל, מים, פינוי אשפה וכו':
