לאחר המתנה של שנים - הושלמה ההרחבה של כביש 6 בין יוקנעם לעין תות
בטקס שהתקיים היום נחנך קטע כביש 6 שבין מחלף עין תות ליקנעם, זאת לאחר סיום ביצוע העבודות להרחבתו על ידי חברת חוצה ישראל, זרוע הביצוע של משרד התחבורה. האירוע התקיים במעמד שרת התחבורה, ח״כ מרב מיכאלי, מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, יו"ר חוצה ישראל, רוני מילוא, מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך וראש עיריית יקנעם, סימון אלפסי.
הרחבת מקטע הכביש בין יקנעם למחלף עין תות כולל הכפלת מספר הנתיבים משניים לארבעה לכל כיוון וחיבורו לכביש 6. הפרויקט, בהובלת חוצה ישראל, נחשב למורכב במיוחד, מכיוון שהכביש נותר פתוח לתנועה רציפה במהלך כל משך הפרויקט. קטע הכביש החדש שנפתח לתנועה ישמש כעורק תחבורה מרכזי אשר יחבר בין הצפון למרכז, ובכך תתאפשר זרימת תנועה טובה יותר על כביש 6, ללא רמזורים, ונסיעה רציפה ומהירה לנוסעים בצפון הארץ, מטרופולין חיפה והגליל.
על פי ההערכות, מידי יום נוסעים בקטע זה כ-100-120 אלף כלי רכב ופתיחת המקטע צפויה לחסוך לחלק גדול מהנהגות והנהגים זמן יקר בכבישים.
לצד פרויקט הרחבת הכביש, הושקעו משאבים רבים בקידום ופיתוח של פרויקטים נוספים לאורך תוואי פרויקט ההרחבה לצורך שימור סביבתי ולרווחת אזרחיות ואזרחי ישראל, בהם: ביצוע עבודות לשדרוג חניון קק"ל המשמש כנקודת עצירה וריענון וכן, במסגרת העבודות הוכשר חניון למשאיות, אוטובוסים ורכבים פרטיים.
בנוסף, הוקם פארק עם מתקנים ושולחנות פיקניק לשימוש ציבור המטיילות והמטיילים, הוסדרו ארבעה מעברי מים לשימור הנחלים החוצים באזור, וכן נשתלו עצים חדשים בתוואי הפרויקט.
- מהפכה בכביש 6: שינויים חדשים שיקצרו את זמני הנסיעה
- פרויקט המטרונית בקרית אתא יוצא לדרך בעלות של למעלה מ-700 מיליון ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נבנו ארבעה קירות תמך לאורך תוואי הפרויקט לצורך שמירה על ההרים ושימור העצים. נבנה קיר אקוסטי בסמיכות למושב אליקים לצורך הפחתת מפגעי רעש לתושבות והתושבים, שודרגו רמפות העלייה והירידה לכביש 6 במחלף אליקים. שודרגה והורחבה לנסיעה דו כיוונית דרך הגישה בין אזור התעשייה של יקנעם למפעל סולתם ב'.
- 10.לימבו 26/11/2022 01:57הגב לתגובה זומדובר על הרחבה של כביש מ 2 מסלולים ל 4 מסלולים, בקטע שאורכו ששה וחצי קילומטר, בין "כביש 6" ל "כביש 6 חוצה צפון", שתי חברות שונות, בעלים שונים. ... ההחלטה התקבלה כבר בי 2019....
- 9.איזה כיף להשאיר נזקים ולקצור הצלחות של קודמיה. (ל"ת)asdfa 22/09/2022 10:33הגב לתגובה זו
- 8.יי 21/09/2022 14:33הגב לתגובה זונשאלת השאלה למה סלילת קטע קצר כ"כ נמשכת 6 שנים? מדוע זה עולה כ"כ הרבה כסף? כמה תאונות היו בקטע זה וכמה נפגעים שלמו את מחיר הסחבת הארוכה
- אלון 22/09/2022 09:40הגב לתגובה זומחדל בטיחותי חמור, עשרות נפגעים כולל היכרות אישית עם נפגעת בתאונה במקטע המסוכן וחסר הפרופורציות שבנו שם.. ברוך השם שסיימנו עם העונש הזה
- 7.אין יותר צומת היצאניות מבועסות (ל"ת)עזריאל 21/09/2022 12:47הגב לתגובה זו
- 6.ומה עושה שם שרת התחבורה??גוזרת קופון ? (ל"ת)מאיר 21/09/2022 11:27הגב לתגובה זו
- 5.חוץ מלגזור סרטים על עבודה של אחרים היא עושה רק נזקים (ל"ת)אנונימי 21/09/2022 10:24הגב לתגובה זו
- 4.מייקל 21/09/2022 05:45הגב לתגובה זוישראל כ"ץ לא הוזמן ? האפסים של הממשלה הזו גוזרים סרטים ששייכים לנתניהו וממשלתו
- 3.תודה לישראל כץ שר. תחבורה וחזונו (ל"ת)יעקב 21/09/2022 00:02הגב לתגובה זו
- 2.אבישלום 20/09/2022 21:13הגב לתגובה זומה זה הנהגים והנהגות, האזרחים והאזרחיות, התושבים והתושבות, יאללה נמאס, אתם מציקים ומציקות.
- 1.חנה 20/09/2022 21:13הגב לתגובה זוהם שרי התחבורה הקודמים שבימיהם תוכנן, תוקצב והוחל בבניית הכביש. שרת התחבורה שהבנייה התארכה כל כך בתקופתה וגרמה לנזקים עצומים לציבור היא שגוזרת כעת את הסרט.

הנקמה הכלכלית של קטאר - ונקודת החולשה של ישראל
הנשק של קטאר הוא הכסף, הכוח וההשפעה העולמית והיא עלולה לכוון אותו נגדנו; היא גם יכולה במישרין או דרך פרוקסי לקנות נכסים וחברות ישראליות - לא כדאי לזלזל בפגיעה בכבודה וברצון שלה בנקמה; וגם - על הנהגת חמאס, על ארגונים נוספים בעזה שאולי יתחזקו, ועל כך שאי אפשר לחסל רעיון
מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני, ראש ממשלת קטאר, לצד המנהיגים הקטארים משקיעים הון גדול בעשור האחרון כדי למרק את התדמית שלהם - לא טרור, לא איסלאם קיצוני, לא רק נפט. אנחנו הקטארים יודעים לחיות את החיים - כדורגל, מונדיאל, תיירות, והשקעות ענק סביב הגלובוס בנדל"ן, קבוצות כדורגל, מותגי על, תקשורת, וטכנולוגיה, הרבה טכנולוגיה, בעיקר AI. קטאר מחלחלת את הכסף שלה, גם באופן מושחת וקונה פקידים ופוליטיקאים וגם בהשקעות, כדי להפוך למותג מוכר ומקובל. המטרה שהשם קטאר יתחבר לתיירות, עושר גדול, ספורט, רק לא טרור, עולם חשוך ופחד.
היא מצליחה. היא מנקה את השם שלה והיא התרחקה בעיני רוב הציבור המערבי מטרור. כבר מזהים אותה עם כדורגל עולמי, תיירות, עושר, השקעות. אבל קטאר היא הבית של חמאס. קטאר סייעה ובנתה את חמאס, ובקטאר יש תמיכה גדולה וקשר עמוק גם לאיסלאם הקיצוני.
ולכן, ההתקפה של ישראל בקטאר היא מכה גדולה לקטאר. לא רק בגלל הריבונות, לא בגלל שאכפת לה מה עלה בגורל מטרות החיסול, מניגי חמאס,, אלא בגלל שהעולם קורא שישראל תקפה מטרות טרור בקטאר. למה ואיך יש מטרות טרור בקטאר? רבים אפילו לא יודעים ולא מקשרים. הרסנו להם. הבאנו את המלחמה אליהם הביתה. אחרי שנים רבות והשקעות גדולות ומאמץ להתנקות, באה ישראל ועושה את החיבור בין קטאר לטרור. קטאר לא תשתוק, ואנחנו לא צריכים לזלזל בה. היא לא צפויה לשלוח מטוסים, היא לא צפויה להגיב צבאית, אבל פגענו בדבר הכי חשוב לה - בתדמית, והיא תחפש אותנו בסיבוב. יש לה הרבה כסף כדי לפגוע בנו, יש לה זמן, ויש לה השפעה כלכלית-עסקית על גופים רבים. ישראל יכולה להיפגע מכך. לא שזה לא מצדיק התקפה, אבל זו סוגיה שצריך להבין ולהיערך לה כדי למזער אותה.
לקטאר יש השקעות של מאות מיליוני דולרים ברחבי העולם, וזה יעלה תוך 3 שנים על טריליון דולר, זה אומר שיש לה כוח והשפעה בגופים רבים. וזה יגדל. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שגופי השקעה שנשלטים על ידי הקטארים לא ישקיעו כאן. אנחנו לא רוצים שגופים תעשייתיים לא יקנו סחורה מישראל כי קטארים מחזיקים בהם, ואנחנו לא רוצים שגופי טכנולוגיה ו-AI שמוחזקים על ידי קטארים, יסתכלו עלינו אחרת, לא ישקיעו בחברות טכנולוגיה ישראליות ועוד.
- ההשקעה הגדולה של קטאר והאם היא יכולה להפוך ממעצמת אנרגיה למעצמה טכנולוגית
- קטאר 2036: אחרי המונדיאל קטאר מסמנת את האולימפיאדה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קטאר גם יכולה לפעול בהפוך על הפוך - היא יכולה לבלוע חברות ישראליות דרך הגופים שהיא שולטת בהם. מה יקרה אם גוף ענק ירכוש את צ'ק פוינט ולקטאר יש בו החזקה מסוימת? או שגוף גדול יקנה את טבע ואותו גוף יירכש על ידי הקרן הקטארית או אנשי עסקים קטארים? לכסף יש משמעות גדולה, ובמלחמה של קטאר מול ישראל, הכסף הוא נשק משמעותי.