יפעת רייטר, מנכ"לית AIG
צילום: סיון פרג'

יפעת רייטר מונתה כמנכ"ל AIG ישראל

רייטר בעלת 20 שנות ותק בחברה תחליף את שי פלדמן שעובר לתפקיד מנכ"ל סמל"ת. "נשמר ונחזק את מעמדה של החברה כחלוצה טכנולוגית ודיגיטלית", אמרה רייטר בכניסתה לתפקיד
ארז ליבנה |
נושאים בכתבה AIG ביטוח מנכ"ל

חברת AIG העולמית (סימול: AIG) הודיעה לפני זמן קצר על החלטת דירקטוריון החברה אודות מינויה של יפעת רייטר, סמנכ"ל חיים ובריאות בחברה ובעלת ותק של 20 שנה בחברה, לתפקיד מנכ"ל AIG ישראל. רייטר מחליפה בתפקיד את המנכ"ל היוצא, שי פלדמן, שהודיע לפני מספר חודשים כי הוא עובר לנהל את קבוצת סמל"ת.

 

רייטר, התחילה את הקריירה שלה במספר תפקידים ברשות שוק ההון. מאז צברה לעצמה ותק של כ-20 שנה ב-AIG ישראל, בה כיהנה במספר תפקידי ניהול בכירים, הובילה לצמיחה את מגוון עולמות ביטוחי הפרט, בעוד בתחום הרכב מיצבה רייטר את AIG כשחקן משמעותי בשוק הביטוח הישראלי.

 

במסגרת תפקידה האחרון בחברה כסמנכ"ל חיים ובריאות, מילאה רייטר תפקיד מפתח בקידום תחום החדשנות בחברה. היא עשתה זאת בין השאר, עם פיתוחו והשקתו של AIG Safe Life, ביטוח בריאות פורץ דרך שמסייע בסיגול אורח חיים בריא ומתגמל על הצלחה, על בסיס טכנולוגיה ייחודית שפותחה בשיתוף עם פרופ' דן אריאלי.

 

רייטר מחליפה בתפקיד את המנכ"ל היוצא, שי פלדמן, שמסיים בסוף החודש קדנציה ועובר לנהל את קבוצת סמל"ת. מינויה של רייטר לתפקיד הבכיר ביותר בחברה בישראל מהווה הבעת אמון נוספת של AIG העולמית בהנהלת AIG ישראל.

 

יפעת רייטר, מנכ"ל AIG ישראל: "אני מודה מקרב לב להנהלת החברה על האמון שהם נתנו בי ולשי פלדמן, שהיה עבורי מודל לחיקוי כמנהל ומסיים קדנציה מוצלחת במיוחד בחברה. אין ספק שמדובר בתקופה מרתקת במיוחד עבור ענף הביטוח בישראל ואני נרגשת לקחת את ההובלה של החברה קדימה יחד עם צוות המנהלים והעובדים המקצועי והמחויב של AIG, ומשוכנעת כי נשמר ונחזק את מעמדה של החברה כחלוצה טכנולוגית ודיגיטלית"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.