יפעת רייטר מונתה כמנכ"ל AIG ישראל
חברת AIG העולמית (סימול: AIG) הודיעה לפני זמן קצר על החלטת דירקטוריון החברה אודות מינויה של יפעת רייטר, סמנכ"ל חיים ובריאות בחברה ובעלת ותק של 20 שנה בחברה, לתפקיד מנכ"ל AIG ישראל. רייטר מחליפה בתפקיד את המנכ"ל היוצא, שי פלדמן, שהודיע לפני מספר חודשים כי הוא עובר לנהל את קבוצת סמל"ת.
רייטר, התחילה את הקריירה שלה במספר תפקידים ברשות שוק ההון. מאז צברה לעצמה ותק של כ-20 שנה ב-AIG ישראל, בה כיהנה במספר תפקידי ניהול בכירים, הובילה לצמיחה את מגוון עולמות ביטוחי הפרט, בעוד בתחום הרכב מיצבה רייטר את AIG כשחקן משמעותי בשוק הביטוח הישראלי.
במסגרת תפקידה האחרון בחברה כסמנכ"ל חיים ובריאות, מילאה רייטר תפקיד מפתח בקידום תחום החדשנות בחברה. היא עשתה זאת בין השאר, עם פיתוחו והשקתו של AIG Safe Life, ביטוח בריאות פורץ דרך שמסייע בסיגול אורח חיים בריא ומתגמל על הצלחה, על בסיס טכנולוגיה ייחודית שפותחה בשיתוף עם פרופ' דן אריאלי.
רייטר מחליפה בתפקיד את המנכ"ל היוצא, שי פלדמן, שמסיים בסוף החודש קדנציה ועובר לנהל את קבוצת סמל"ת. מינויה של רייטר לתפקיד הבכיר ביותר בחברה בישראל מהווה הבעת אמון נוספת של AIG העולמית בהנהלת AIG ישראל.
- ענקית הביטוח מתמוטטת והמשקיע שהופך למיליארדר מקריסת הבנק המרכזי
- כשהביטוח נכשל - העליון עומד לצד הקטינה שנפגעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יפעת רייטר, מנכ"ל AIG ישראל: "אני מודה מקרב לב להנהלת החברה על האמון שהם נתנו בי ולשי פלדמן, שהיה עבורי מודל לחיקוי כמנהל ומסיים קדנציה מוצלחת במיוחד בחברה. אין ספק שמדובר בתקופה מרתקת במיוחד עבור ענף הביטוח בישראל ואני נרגשת לקחת את ההובלה של החברה קדימה יחד עם צוות המנהלים והעובדים המקצועי והמחויב של AIG, ומשוכנעת כי נשמר ונחזק את מעמדה של החברה כחלוצה טכנולוגית ודיגיטלית"
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
