המשנה לראש העיר ירושלים: "להכניס את צה"ל לשכונות הערביות"

דב קלמנוביץ': "כשגופות הנרצחים עוד לא הוצאו מזירת הטבח, אנו שומעים על התפרעויות ערבים באזור בתי המחבלים ג'בל מוכבר"
אבי שאולי | (9)

הפיגוע הרצחני הבוקר בירושלים גורר גל של תגובות. המשנה לראש העיר ירושלים, דב קלמנוביץ', קורא להכניס את צה"ל לשכונות הערביות ולצאת למבצא בדומה ל"חומת מגן" שהיה בשנת 2002.

בעקבות הפיגוע הקשה בשכונת הר נוף בירושלים, קורא דב קלמנוביץ, המשנה לראש העיר ירושלים לממשלת ישראל להכניס את כוחות צה"ל לשכונות הערביות בבירה.

"היחיד שיכול לעזור עכשיו זה צה"ל" כתב קלמנוביץ' בדף הפייסבוק שלו "זה הזמן לחומת מגן בירושלים. היחיד שיכול לעזור עכשיו הוא צה"ל. לא קל לי לומר את זה, אבל משטרת ישראל לא מצליחה להתמודד עם הפורעים והטרוריסטים. אנשי משטרת ישראל תפקדו היטב הבוקר בזירת הפיגוע אבל כבר עכשיו, כשגופות הנרצחים עוד לא הוצאו מזירת הטבח, אנחנו שומעים על התפרעויות של ערבים באזור בתי המחבלים בשכונת ג'בל מוכבר.

לא ייתכן שתושבי ירושלים שמחזיקים בתעודת זהות כחולה ונהנים מכל ההטבות שכרוכות בכך, ידרסו, ידקרו, יתפרעו, יגרמו נזק של מיליונים לרכבת הקלה אבל יטופלו ביד רכה.

זה הזמן לחומת מגן בשכונות צפון ירושלים. אני קורא לממשלת ישראל להורות לכוחות צה"ל לתפוס את שכונות צפון העיר, לייצר נוכחות והרתעה, להשליט בהן סדר ולהוכיח אחת ולתמיד את הריבונות הישראלית בבירה. נער צעיר שיתנהג כטרוריסט, הוריו ישלמו את המחיר באובדן חירותם ואם צריך, גם באובדן ביתם וממונם. אבא לילדים שרוצח ילדה קטנה, יקח בחשבון מראש שילדיו יישארו ללא קורת גג. משפחה שבנה רוצח יהודים בבית כנסת, תאבד את תעודות הזהות הכחולות ותתכבד באזרחות של הרשות הפלסטינית.

כמובן שאין כל סיבה לפגוע בחפים מפשע ויש לשמור על בידוד מקסימלי בין רוב ערביי ירושלים החפצים בחיים שקטים לבין המיעוט הטרוריסטי, אבל לפעמים אין ברירה. אם הרוב השקט יבהיר למיעוט המשתולל שגל הטרור הזה ימיט צרות על ערביי ירושלים כולם, גל הטרור הזה ייפסק במהירות".

דב קלמנוביץ' הוא מייסד ויושב ראש ארגון נפגעי פעולות איבה. הוא נולד בירושלים, למד בישיבה התיכונית נתיב מאיר ובישיבת ה"הסדר" הר עציון ושירת בצה"ל בחטיבות שריון כמפקד טנק בסיני לאחר מלחמת יום הכיפורים.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    מה אתם מפרסמים כל דבר שטות (ל"ת)
    משולם 18/11/2014 17:14
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    איזו עיר מאוחדת נפלאה ! כמה אהבה שורה בה, ממש לא יאומן. (ל"ת)
    עודד 18/11/2014 14:43
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    חיים 18/11/2014 14:33
    הגב לתגובה זו
    יש לגרש לסגור את כול הרכוש של המשפחות המחבלים עד יסוד, רק צעד זה ישנה את המצב במיידי
  • 6.
    ביבי תתעורר זו לא אינתפאדה זי מלחמה!!!!!!!!!! (ל"ת)
    משה 18/11/2014 14:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מסכים איתו. להתחיל בהרס בתיהם ושלילת האזרחות. (ל"ת)
    י 18/11/2014 14:27
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ייאי 18/11/2014 14:06
    הגב לתגובה זו
    תנחומים למשפחות,תפילה לשלום הפצועים ותודה לשוטרים שחירפו נפשם ויצרו מגע עם הרוצחים,הרגום ומנעו עוד נפגעים.דברי קלמנוביץ' משמעותם:=החזרת מזרח ירושלים להיות חלק מהגדה המערבית.מול אוכלוסיה המשטרה יעילה יותר מהצבא.הבעיה היא לא ביכולת המישטרה אלא בהחלטת הדרג המדיני שעליו החובה:1.להחליט על צעדים אגרסיביים.2.לתת גיבוי לשוטרים בביצוע פעילות אגרסיבית שיתכן ויהיו לה נפגעים ערבים.יש מה לעשות:והתגובה חייבת להיות מיידית ורב מימדית:מסע הסברה אגרסיבי בכל העולם ובכל האמצעים והכלים:דיפלומאטים,אמצעי התיקשורת,הטלת עוצר בשכונות המתפרעות,חיפושים בבתים אחרי אמל"ח וחומר הסתה,מעצרים,הרג חמושים,הרס הבתים,גירוש המשפחות לעזה,הטלת סנקציות על המסיתים ברש"פ:אבו מאזן,אבו עלה וכל האבו האחרים.(כמו איסורי תנועה,מחסומים סביב המוקטעה,הפסקת העברת כספים,ניתוק החשמל והמים עקב החובות,מניעת כניסת סחורות לישראל,אכיפת איסור עבודה בישראל) ועוד.
  • 3.
    יוסף 18/11/2014 13:59
    הגב לתגובה זו
    . קצביות 2. תחנות דלק 3. עסקי חשמל ובנין 4. מגרשי מכוניות 5. וכן הלאה שיתחילו לקבץ נדבות באירופה על חשבון אחיהם העזתים
  • 2.
    אוהב ישראל 18/11/2014 13:33
    הגב לתגובה זו
    כל איש בטחון לא יפעל עם ההגבלות והאפשרות לעמוד לדין הצבא היחיד שיש לשלוח כוחות מהפרקליטות ושופטים יהיה מעניין
  • 1.
    YYYYY 18/11/2014 13:29
    הגב לתגובה זו
    וכשלא מגרשים למחרת את המשפחות/חמולה לעזה... זה מה שמקבלים. מדוע לא יורים צלפים כדורי טוטו שפוצעים ברגלי הפורעים???
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.