יאיר לפיד מסביר בפייסבוק למה הוא לא הלך לכיכר; כנסו ...

מערכת Bizportal | (16)

פעילי המחאה שאירגנו את הצעדות והמחאות שהתקיימו אמש בערים השונות, עשו זאת בדרישה לצדק חברתי וחלוקה נכונה יותר של הכסף. מדובר בדברים דומים לאלו עליהם מדבר יאיר לפיד שמתכוון לרוץ לכנסת עם מפלגת 'יש עתיד', אז איפה הוא היה אתמול?

לפייסבוק של Bizportal - לחץ כאן

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    כפית דבש 14/05/2012 11:43
    הגב לתגובה זו
    אם הפוליטיקאים לא היו מגרשים אותך מהטלויזיה. היית ממשיך לקבל 200000 שח לחודש ומנצל את הטלויזיה לצרכים פוליטיים. מי ממן אותך. אתה שהיית קפיטליסט חי בוילה נוסע בגיפ ושוכר מאבטחים שיגנו עלייך מבנות תשע עשרה.אתה מדבר על דיור בר השגה. תקומתך לא תהיה מהפצת שנאה בין חלקי העם
  • 10.
    בכל זאת היית צריך 14/05/2012 08:15
    הגב לתגובה זו
    כמו כולם אתה גם רוצה לקבל משכרת שמנה לכל החיים על חשבוננו
  • 9.
    גאון 13/05/2012 16:15
    הגב לתגובה זו
    בכנס בארה" ב לפני כמה ימים נאמת באוזניים קפיטיליסטיות והשמעת להם (כנראה מה שרצו לשמוע ממך תמורת תמיכה) שאתה לא מסכים עם מחאת ומוחי האוהלים ואתה מאמין בשוק חופשי ותחרותי. עכשיו אתה אומר כמה שהם צודקים? אולי בגלל מה שאמרת לא הלכת להפגנות כי לא היה לך פרצוף להראות שם אחרי הדברים שאמרת לאמריקאים. אל תחליף תירוץ!
  • 8.
    גיל 13/05/2012 15:35
    הגב לתגובה זו
    למחאה החברתית וליילל שם יחד עם החברה שמחכים להופעות הקיץ של הזמרים חינם אין כסף
  • 7.
    ישראלי צברי 13/05/2012 10:47
    הגב לתגובה זו
    כל חודש גרף מאתיים אלף ש" ח משכורת אנחנו מבינים בדיוק איפה הכסף יאיר נוכל קטן שלי עוד צבוע השייך לעשירון העליון ומנסה לגרוף קופה עלינו מאמד הבינים המחזיק על כתפו את המשק
  • הוא עבד בשביל הכסף הזה בחברה פרטית ולא בממשלה (ל"ת)
    אזרח גלילי 13/05/2012 11:38
    הגב לתגובה זו
  • משלמים אגרת טלויזה בזיונית (ל"ת)
    זה על חשבוננו 14/05/2012 08:18
  • 6.
    לנוחי לתגובתך 13/05/2012 10:37
    הגב לתגובה זו
    להפך אני רואה את התמונה הכללית ואם לקחתי את חנויות האופנה כדוגמא אז זה רק לשרת נקודה מסויימת שאני רואה לנכון להבליט, הרי מה ההבדל בין אותם חנויות שכן הציבור מוכן לשלם הון לבין מוצרים אחרים שעולים הון ושהציבור מוכן לצאת כנגדו? מה ההבדל זה רוצה לגרוף רווח והשני רוצה לגרוף רווח וברגע שמזהים שהציבור מוכן לשלם אז התיאבון נפתח לכולם וכולם יעלו לך מחירים וזה לגיטימי הבעיה שהציבור לא מוכן לגלות קשיחות לכל מי שדורש מחירים מופקעים אלא עושה סלקציה.... בנוסף אני חושבת שזה בסדר שאנשים יהנו אבל, במסגרת יכולתם. הרי אתה לא יכול לצפות שאנשים פה יזרקו כסף ואז יבואו ויגידו שחסר כי אם כן יסלח לי כבודו, אבל אני לא מסכימה איתך וזו זכותי המלאה.... בנוסף אתה בחלט צודק לא הייתי צריכה להאשים את הנוער אלא את כל הציבור שמוכן לשלם יקר בלי לעשות כל חשבון, ודבר אחרון לצורך הבהרה אני לא מכלילה בדברי ולו לרגע אחד את אותו פלח ציבור שבאמת אין כי אין לו - לציבור הזה בהחלט מגיעה כל העזרה שאפשר לתת כדי שהם יהיו עצמאים ויחיו בכבוד במדינה שלנו.
  • 5.
    והוא נוסע בגיפ יוקרתי...צבוע! (ל"ת)
    צחי 13/05/2012 09:56
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דחלילון 13/05/2012 09:45
    הגב לתגובה זו
    ביבי מיתעלל בך,עשה לך בית ספר לתלמידים מתחילים.שב בלול עוד שנה וחצי.חחחחחחחחחחחח
  • 3.
    רון 13/05/2012 09:45
    הגב לתגובה זו
    חחחחחח
  • 2.
    אריק 13/05/2012 09:45
    הגב לתגובה זו
    30 שרים.
  • 1.
    בוא ליצן נפגין נגד הבנקים ששודדים ועושקים (ל"ת)
    בוא ליצן נפגין 13/05/2012 09:34
    הגב לתגובה זו
  • ליאיר לפיד... 13/05/2012 09:52
    הגב לתגובה זו
    אני לעומתך לא השתתפתי בשטות הזאת כי לפי דעתי כל אותם צעירים לא מתקדמים כי הם בתרבות הנהנתנית שלהם רק מקבעים את המצב בו אנו נמצאים, ואני מתכוונת לכך שכדאי ותיכנס לקניונים ותראה איך אותם אנשים שאין להם כסף יוצאים עם ערמות של שקיות של מותגים, לזה כן יש להם כסף נכון???? לשבת כל יום בבתי קפה לאכול כל יום בחוץ לזה יש כסף????? אבל להגיע לדירה זה קצת בעייתי היום התרגלו כל העסקים לדרוש מחירים מופקעים כי הצרכנים הרגילו אותם שזה אפשרי. אז לפני שמתחילים עוד חרם נוסח חרם הקוטג' אני מצפה שאנשים יגלו קצת אחריות אישית ויתחילו להחרים את כל חנויות האופנה שדורשות מחירים מטורפים לחתיכת בד מעוצבת... ואז אולי אני יתחיל לחשוב על כך שהם צודקים עד אז אני חושבת שמדובר בנוער מפונק שאין לא סדר עדיפיות נכון!!!!!!!!! ועליך יאיר אני חושבת שקל לך לומר דברים שהציבור מאוד היה רוצה לשמוע חבל רק שמה שרואים משם לא רואים מכאן ובכל אופן אין מצב שאני יאמין לך כי אתה לא אמין בעיניי!!!!
  • זה מחמאה בשבילך תמשיכי להיות עבד (ל"ת)
    מטומטמת 14/05/2012 08:16
  • נוחי 13/05/2012 10:03
    אלו שאין להם כסף ?? דיי לנסות להאשים את הדור הצעיר ....בזמן שהדורות לפניו רק שותים את משאבי המדור ה 40-60 העמיד פה חברי כנסת ששודדים את המדינה ....אז על איזה צעירים אתץ מדברת ??? קשה לך לראות שאנשים מצליחים להנות גם כשקשה ??
בני זוג מתכננים פנסיה, קרדיט: גרוקבני זוג מתכננים פנסיה, קרדיט: גרוק

פנסיה או נכסים: על מה הישראלים מסתמכים יותר בפרישה שלהם?

גברים בטוחים יותר מנשים בתכנון הפנסיוני שלהם, יהודים בטוחים יותר מערבים ורוב הציבור מתכנן להמשיך לעבוד גם אחרי גיל הפרישה: סקר הלמ"ס חושף מה הישראלים חושבים על הפרישה שלהם


הדס ברטל |


פחות ממחצית מהישראלים בטוחים שתכננו היטב את פרישתם מבחינה כספית, כך עולה מנתוני הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2024. על פי הממצאים, 46% מהמועסקים ובני הגיל המתקרבים לפרישה סבורים שהם ערוכים כלכלית לשנים שלאחר סיום העבודה. עם זאת, הנתונים מצביעים על פערים בולטים בין גברים לנשים, יהודים לערבים ובין צעירים בתחילת הדרך למבוגרים המתקרבים לפרישה כאשר הנשים והצעירים פחות בטוחים בעצמם.

בקרב הגברים, 49% סבורים שתכננו היטב את פרישתם, לעומת 42% בלבד מהנשים. מנגד, כשליש מהנשים השיבו שהן כלל אינן בטוחות בתכנון הכלכלי שלהן לעתיד, לעומת 30% מהגברים. נראה כי הפער הזה משקף את פערי ההכנסה, ההעסקה והחיסכון הפנסיוני שנצברו לאורך שנות העבודה.

כאשר מבחינים בין צעירים למבוגרים, עולה כי ככל שעולה הגיל ומתקרבים לגיל פרישה, ככה הישראלים יותר בטוחים בתכנון שלהם לפנסיה: בקרב בני 20 עד 44, רק 41% מרגישים שתכננו היטב את פרישתם, בעוד שבקבוצת הגיל 45 עד 64, שיעור זה מטפס ל-51%. גם בקרב בני 65 ומעלה, כמחצית חושבים שתכננו היטב את עתידם הכלכלי.


בני 20 ומעלה לפי מקורות מימון מחיה מתוכננים לאחר פרישה וגיל, אחוזים, סקר חברתי 2024 קרדיט: הלמ


בפילוח לפי קבוצת אוכלוסייה, ההבדלים חדים אף יותר: 50% מהיהודים מרגישים בטוחים בתכנון הפיננסי שלהם לעומת 30% בלבד מהערבים. בנוסף, 48% מהנשאלים הערבים השיבו שאינם בטוחים כלל בתכנון, לעומת 27% מהיהודים בלבד.

ארנון בר דוד ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

"נראה כי ההסתדרות נוהלה כמו עסק ששייך לאדם פרטי"

"אשר ברצותו ממנה אנשים לתפקידי מפתח, וברצותו מעבירם מתפקידם, וזאת כאשר לעיתים הם נעדרים כישורים מינימליים, והם עצמם לא מבינים מדוע הוצבו בתפקיד" - השופטת דורית סבן-נוי האריכה את מעצרם  של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי 

רן קידר |

מעצרם של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי הוארך בשלושה ימים, עד יום חמישי. ההחלטה התקבלה לאחר דיון בבית משפט השלום בראשון לציון, שבמסגרתו הציגה המשטרה הקלטות המצביעות, לפי החשד, על העברת כספים במזומן בין השניים.

נציגי המשטרה טענו בדיון כי מדובר בחקירה רחבת היקף, שנמשכת מזה כשנתיים. החקירה כוללת חשדות לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים במספר מוסדות ציבוריים, גופים עירוניים וממשלתיים. לפי המשטרה, יש חשד לקיומו של מנגנון שיטתי לקידום מינויים בתמורה להעברת כספים או טובות הנאה.

במרכז החקירה עומדת הטענה כי גבאי, הבעלים של סוכנות ביטוח, ניצל קשרים עם ראשי ועדים בהסתדרות למינוי דירקטורים בחברות ממשלתיות, ובתמורה אותם ועדים העבירו עובדים לביטוח דרך סוכנותו. בר-דוד חשוד כי קיבל כספים מגבאי והשתמש בקשריו כדי לסייע לו לקדם מינויים ועסקאות. גבאי מצידו טען כי מדובר בהלוואה, ולא בתשלום בלתי חוקי.

עורכי הדין של שני החשודים הכחישו את החשדות. עו"ד מיכה פטמן, המייצג את בר-דוד, אמר כי מדובר בהלוואה של 30 אלף שקל שהועברה בשלוש פעימות. לטענתו, לא מדובר בעבירה פלילית. פטמן הדגיש כי אין ראיות למעטפות כסף או למעשים פליליים אחרים, וכי לא התקיימו נסיעות משותפות לחו"ל בין בר-דוד לגבאי. נציגת המשטרה טענה כי חקירת ההתכתבויות בין השניים עדיין לא הושלמה, וכי ישנם פערים בין גרסאותיהם.

בנוגע להעסקת בני משפחה של בר-דוד, המשטרה אישרה כי בנו עובד אצל גבאי, וכן כי בתו וכלתו נחקרו. לפי החשד, גבאי העלה את שכר בנו של בר-דוד לאחר שהתבקש לעשות כן, אך עו"ד פטמן טען כי מדובר בתוספת זניחה של 400 שקל. עוד נטען כי אחת מאחייניותיו של בר-דוד קיבלה הצעת עבודה מיבואן בשם דניאל זינגייך, לאחר שהתלוננה בפניו שהיא מחפשת עבודה.