איש השיווק של החודש: הלל פרטוק דובר עיריית ת"א, בשל פעילות שנת ה-100 של העיר

תקציב הפרסום, השיווק והדברור השנתי הוא כ- 10 מיליון ₪, כשלחודש הפתיחה הוקדשו כ- 2.5 מיליון ₪.
מאיה זיסר |

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה בהלל פרטוק, דובר עיריית ת"א יפו, כאיש השיווק של חודש יולי 2009.

תל אביב השנה חוגגת 100 שנה לעיר והלל פרטוק הוא האיש שמאחורי מערך השיווק, הפרסום ויחסי הציבור וחבר בועדת ההיגוי שגיבשה את מכלול האירועים, תוכנם ומועד קיומם. "מדובר בחוויה של פעם במאה שנה, חגיגה אמיתית לתושבי העיר ולישראל כולה. רצינו לתקשר שורת אירועים באופן שיניע את הציבור להשתתפות פעילה בחגיגות המאה, ולגרום לתחושות גאווה ושמחה בעיר ובארץ" אומר פרטוק.

לדבריו, היה צורך לפנות לקהלים שונים ומגוונים: תושבי תל-אביב-יפו, על רבגוניותה של האוכלוסיה המקומית, אזרחי ישראל, יהודים בתפוצות וקהל בין-לאומי ולהתאים לכל אחד מהקהלים האלה את דרכי הפנייה השיווקית והתקשורתית. לכן "נקטנו בשורה של פעולות: תושבי העיר הוזמנו באופן אישי, באמצעות צרופת ארנונה, להשתתף באירועים. הופק קטלוג בעברית ובאנגלית שהופץ במוסדות התרבות והחינוך ובמוסדות המדינה ונשלח לעיתונאים ומעצבי דעת קהל. התושבים הוזמנו לשלוח תמונות ופריטים ארכיוניים הקשורים לעיר במסגרת פרויקט 'העיר הנגלית לעין' ועוד.

בנוסף לכך, אירועים שונים שהתקיימו בעיר מותגו ושווקו תחת הכותרת 'הצדעה לחגיגות המאה של העיר העברית הראשונה' וגם במוסדות החינוך התקיימה פעילות חינוכית נרחבת, הן על מנת ללמד את הילדים ובני הנוער על ההיסטוריה של העיר והן על מנת לשווק את האירועים השונים באמצעותם".

במקביל פעלה העירייה מול מוסדות הממשלה כדי להביא להכרת המדינה באירועי המאה כאירוע לאומי. התקיימה ישיבת ממשלה מיוחדת, ישיבת כנסת מיוחדת והדלקת המשואות ביום העצמאות עמדה בסימן 100 שנה לתל-אביב.

הלל פרטוק מספר גם על פעילות תקשורתית חדשנית: "בפעם הראשונה נעשה שימוש במוספים קיימים, לא 'אינסרטים' - מוסף 7 ימים בידיעות אחרונות, מוסף מיוחד ברשת המקומונים של מעריב ומוסף בקבוצת הארץ שעסקו בתל אביב, לצד שורה ארוכה של כתבות יזומות בנושאים שונים בהקשר התל אביבי. הוקם אתר אינטרנט ייחודי באתר וואלה שעוסק אך ורק בתל-אביב ובאירועי המאה כמו כן, הושק אתר אינטרנט ייחודי למנהלת שנת המאה תחת הדומיין TLV100. לדבריו, לכל אחד מהאתרים האלה נכנסו בחודשים אפריל-מאי כ-100 אלף גולשים (uniqe users).

ואיך מודדים הצלחה של מהלך שיווקי כזה? קודם כל לפי שיעור ההשתתפות באירועים. "למופע הפתיחה הגיע קהל של יותר מ- 150 אלף איש. כנס תל-אביב לקיימות אורבנית, שפתח את האירועים, היה מלא עד אפס מקום. עשרות אלפי פריטים נשלחו לפרויקט התיעוד "העיר הנגלית לעין". 40 אלף צילומים של תושבי העיר נשלחו לפרויקט "צילום המאה" (שיחזור הצילום ההיסטורי של הגרלת המגרשים) ואלפי תושבים תלו דגלים או מוביילים של שנת המאה" מספר הלל פרטוק.

כל אמצעי התקשורת סיקרו את אירועי המאה ? כתבות אינפורמטיביות, טורי פרשנות, כתבות מגזין, כתבות צבע ? או, כדברי פרטוק, "אין אדם במדינה שלא שמע, קרא או חווה את חגיגות המאה".

בדיקות שערכו המארגנים לגבי השפעת הקמפיין ותוצאותיו מעלות כי מעמדה של תל-אביב - יפו במדינה ובקהילה הבין-לאומית התחזק, הגאווה המקומית של התושבים גברה, והצטמצם הפער בין תל-אביב-יפו לבין ערים מובילות בעולם.

הלל פרטוק, 46, נשוי ואב לשלושה, משמש כדובר עיריית ת"א-יפו מזה שמונה שנים. בין תפקידיו הקודמים: עיתונאי, יועץ התקשורת של סגן שר הביטחון אפרים סנה ודובר אירועי שנת ה-50 למדינה. פרטוק, בעל תואר שני בתקשורת ומדע המדינה, הוא דובר ומנהל השיווק והפרסום של אירועי המאה וחבר ועדת ההיגוי. הוא אחראי במסגרת תפקידו על נושא ההסברה, הפרסום והשיווק בעירייה ומנהל קונספט של האירועים וההפקות העירוניות. לאחרונה יזם והפיק אירועים כגון: לילה לבן, חג המוסיקה הבינ"ל, מסיבת פיג'מות, ריצת לילה, שעת כדור הארץ, שירה על הדרך והעיר על אופניים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה