שר הבינוי והשיכון פתח את ההגרלה התשיעית של תוכנית "דירה בהנחה"
3,925 דירות ב-15 יישובים הוגרלו, עם עדיפות למשרתי מילואים. תוצאות ההגרלה יימסרו לזוכים בימים הקרובים, וההרשמה להגרלה הבאה כבר נפתחה
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן ומנכ"ל רמ"י, ינקי קוינט, קיימו את ההגרלות בסבב התשיעי של תוכנית "דירה בהנחה". במהלך הימים הקרובים יימשך הליך בדיקת תוצאות ההגרלות ל 3,925 דירות, ב-15 יישובים ברחבי הארץ, בהם: אום אל פאחם, אופקים, בית שמש, ירושלים באר שבע, נוף הגליל, חיפה, יהוד ועוד. נזכיר כי בימים אלו ניתן כבר להנפיק אישורי זכאות לקראת ההגרלה הבאה. הסבב התשיעי של תוכנית "דירה בהנחה" נפתח להרשמה ביום רביעי ה- 25.12.2025, כ"ד בכסלו תשפ"ה, ונסגר ביום שלישי ה- 21.01.2025, כ"א בטבת תשפ"ה. להגרלה זו נרשמו 97,847 משקי בית ובוצעו כ- 1,130,000 הרשמות להגרלות. (מספר הרשמות גבוה מאחר וכל זכאי היה רשאי להירשם לעד שלושה יישובים ולכל ההגרלות ביישובים אלו). הליך ההגרלה נערך בהתאם לנהלים מחמירים ומוקפדים, במערכת ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוחו של רואה חשבון מוסמך, וחישוב התוצאות מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת הגרלות המפקחת, בודקת וחותמת על תוצאות ההגרלה, עם סיום תהליך זה יופצו הודעות הזכייה לזוכים.
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "אני שמח להמשיך
ולקדם פתרונות דיור עבור אלפי משפחות וזוגות צעירים ברחבי הארץ, שיזכו בקרוב לבשורה משמחת על זכייה בדירה בהנחה. תוכנית "דירה בהנחה" מעניקה הזדמנות אמיתית לבנות בית בישראל ומספקת ביטחון עבור משפחות רבות. אנו ממשיכים להוקיר את משרתי המילואים ומקצים להם 20% מהדירות
בהגרלה ופועל שיעור הזוכים בקרב משרתי המילואים בהגרלות האחרונות הינו כמעט 30% מזכאים אלו. הביקוש הגבוה לתוכנית מעיד על האמון הציבורי, ונמשיך להציע פתרונות דיור נגישים במסגרת ההגרלות הבאות".
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן:
"ההגרלה היום היא הזדמנות אמיתית לאלפי משפחות לזכות בבית חדש במסגרת תוכנית 'דירה בהנחה'. השנה האחרונה הייתה מלאה בעשייה לקידום פרויקטים נוספים, ואנחנו נמשיך להגדיל את היצע והביא תקציבים עבור פיתוח והסרת חסמים. אנחנו נחושים להמשיך ולפעול להנגשת דיור איכותי ונגיש
לציבור, כך שכל משפחה בישראל תוכל לרכוש את ביתה בהנחה משמעותית מהמדינה".
מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט: "בקרוב אלפי ישראלים נוספים יתבשרו על זכייתם בהגרלה ויתווספו למעל 125,000 ישראלים שכבר זכו להגשים את חלום הדירה באמצעות סבסוד
משמעותי מן המדינה. נמשיך לסלול את הדרך להגרלת אלפי יחידות דיור נוספות בכל רחבי הארץ. בדומה להגרלות קודמות, אנו ממשיכים להקצות אחוזים ניכרים מיחידות הדיור למשרתי מילואים ואנשי כוחות הביטחון. הקצאה זו היא חלק ממערך שלם הטבות ופעולות שמובילה הרשות ביחד עם שותפיה
במטרה להוקיר ולתגמל את ציבור הישראלים המחרפים את נפשם למען ביטחונה של מדינת ישראל".
- 6.חישובון 27/01/2025 22:54הגב לתגובה זוהמדינה זה משלם המסים למי שתהה. אה רגע יש אוכלוסיות שלמות שלא משלמות...
- 5.אלון 27/01/2025 21:47הגב לתגובה זוכל הסיפור מסריח עד תאילנד ...אגב לשם אפשר להמשיך אם זה ימשך ככה איך אמר השר ...גולד למי רע פה חארות
- 4.יוסי 27/01/2025 16:33הגב לתגובה זוהתאריכים לא עדכניים
- 3.רז 27/01/2025 14:14הגב לתגובה זוהרוב ליישובים חרדים וערבים שכמה מהם משרתים
- עומר 27/01/2025 20:47הגב לתגובה זוקראת את הערים שבהם ישנה זכאותאתה הדיוט קופץ בראש בלי לבדוק את המינימום הנדרש והוא העובדות היבשות.תמשיכו להתעצבן ולצעוק הפסקתם לרגש מישהו.
- 2.אזרח יהודי 27/01/2025 13:16הגב לתגובה זועוד עבודה בעיניים של אחד שדואג להקים עיר לחרדים על חשבון מושבים וקריית מלאכי כאשר לא בונים כמעט אף דירה שמוגרלת בלוטו הזה
- 1.אני לא מאמין שיש עדיין חמורים שנירשמים לויסות למסתכן (ל"ת)רועי 27/01/2025 13:03הגב לתגובה זו
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
