
דחייה ברפורמת החניה העירונית: תתרחש רק בערים הגדולות
ועדת הכלכלה דחתה את הרפורמה בשנתיים והחליטה להחיל אותה רק על הערים הגדולות, תל אביב תצמצם את מספר אזורי החניה המתוכננים ותעניק שעתיים חניה חינם לתושבים מחוץ לאזור מגוריהם
הממשלה נסוגה מתוכניתה המקורית לשנות את הסדרי החניה בערים הבינוניות והגדולות בישראל. ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה להחיל
את הרפורמה רק על ערים המונות יותר מ-120 אלף תושבים, במקום הרף הנמוך של 40 אלף שתוכנן במקור. בנוסף, היישום נדחה לינואר 2027.
במסגרת ההחלטה החדשה, נקבע כי הפער בין תעריפי החניה לתושבי העיר
ולמבקרים בה יוגבל ל-30% לכל היותר. זהו ניסיון לאזן בין צורכי התושבים המקומיים לבין הנגישות הנדרשת למבקרים מבחוץ, תוך שמירה על מדיניות חניה הוגנת.
תל אביב, שרצתה לחלק את העיר ל-14 אזורי חניה שונים,
נאלצה להתפשר ובמקום זאת, העירייה תסתפק בתשעה אזורים בלבד - תוספת צנועה לשבעת האזורים הקיימים היום. כפיצוי לתושבים, הם יקבלו שעתיים חניה חינם מחוץ לאזור המגורים שלהם.
הסיפור הזה חושף את
המתח המתמשך בין השלטון המקומי למרכזי. העיריות רוצות חופש פעולה בניהול החניה בתחומן, בעוד משרדי הממשלה דוחפים לשינויים דרמטיים שיעודדו אנשים להשתמש באוטובוסים וברכבות במקום ברכב הפרטי.
הדחייה
הזו היא בשורה משמחת במיוחד לערים הבינוניות, שתושביהן חששו מזינוק במחירי החניה. אבל היא גם מעלה תהיות - האם הערים שלנו באמת מוכנות להתמודד עם הפקקים והעומס ההולך וגובר ברחובות? בסופו של דבר, זה מאבק בין שני צרכים מנוגדים: הרצון להפחית את העומס בכבישים מול הצורך
לשמור על נוחות התושבים. הפתרון שהתקבל מנסה לתמרן בין השניים, עם הרבה זמן להתארגנות בדרך.