הראל בתגובה לדוחות סלקום: "תוצאות מצויינות המחזקות את המלצתנו החיובית על החברה"

כך אומר אמיר אדר. גלעד אלפר מאקסלנס: "זהו רק עניין של זמן ובסופו של דבר סלקום ופרטנר פועלות באותו שוק ונתונות לאותן מגמות ותפגענה מאותה סביבה כלכלית קשה"
קובי ישעיהו |

בתגובה לתוצאות חברת סלקום שפורסמו הבוקר פרסמו מספר אנליסטים המסקרים את החברה סקירות עדכון. האנליסט גלעד אלפר מאקסלנס אומר כי התוצאות מראות עד כמה קטנים ההבדלים התפעוליים בין סלקום ופרטנר כאשר שתי החברות מראות מגמות כמעט זהות בכל הקשור לרווחיות ותנודות במדדים התפעוליים (דקות שימוש, הכנסה ממוצעת למשתמש וכו").

הירידה במכירות ברבעון אצל סלקום הייתה מתונה מאשר אצל פרטנר (ירידה של 0.8% לעומת ירידה חדה יותר של 4% במקרה של פרטנר) וסלקום היא רווחית מעט יותר. אולם מעבר לזה החברות דומות מאוד, אומר אלפר.

אלפר אומר שההבדל האמיתי בדו"ח הוא שהתחזית של סלקום פחות פסימית ומדברת רק על ירידה בתיירות, לעומת פרטנר שהזכירה גם עלייה בחובות רעים ועצירה בגידול של דקות שימוש.

באקסלנס מציינים כי האופטימיות היחסית של סלקום נובעת מכך שהחברה עמידה יותר בפני המיתון כי רוב לקוחותיה העסקיים אינם נמנים על מגזר ההיי טק ועלי עסקים קטנים-בינוניים אלא על חברות גדולות שנוטות, לפחות בינתיים, לא לפטר.

בנוסף, פרטנר נהגה בשמרנות יתר כשהציגה את התחזית שלה ל-2009. אלפר אומר, עם זאת, כי "זהו רק עניין של זמן ובסופו של דבר סלקום ופרטנר פועלות באותו שוק ונתונות לאותן מגמות ותפגענה מאותה סביבה כלכלית קשה".

מנהל מחלקת המחקר בהראל פיננסים, אמיר אדר, מציין כי "סלקום הציגה תוצאות מצויינות לרבעון. שחיקה נמוכה יחסית ב- RPM מיתנה את הירידה בדקות השימוש כשהסעיף המפתיע לטובה הינו ההכנסות מתוכן אשר רשמו עליה של כ- 40% לעומת הרבעון המקביל.

"ה- ARPU DATA עלה בכ- 34% לרמה של כ- 20 שקל למנוי. נזכיר כי לפני שנה עמד נתון זה על כ-15 שקל בלבד. החברה דיווחה על גידול של כ- 30 אלף מנויים ברבעון ושל כ- 52 אלף מנויי דור שלישי.

היקף נמוך של מכירות ציוד לצד ירידה קלה בהוצאות התפעוליות (חרף גידול הפרשה לחומ"ס) הביאו את החברה לרשום EBITDA על כ- 566 מיליון שקל, כ- 36.0% , מעל הצפי שלנו לשיעור של כ- 35.2%. הכנסות חד פעמיות בסך של כ- 13 מיליון שקל לצד הוצאות מימון נמוכות יחסית הובילו את החברה לרשום רווח נקי של כ- 243 מיליון שקל.

בשורה התחתונה אומר אדר כי מדובר ב"תוצאות מצויינות המחזקות את המלצתנו החיובית על החברה".

פסגות: תשואת דיבידנד גבוהה, תוצאות חזקות

האנליסטית טליה לויברג מפסגות אומרת כי "בהתאם להערכתנו, הציגה סלקום תוצאות אשר ניצני השפעות המשבר הכלכלי החלו לחלחל אליהן - הירידה בנדידה והגידול בהפרשות לחובות מסופקים. למרות כל אלה, הצליחה החברה לגייס 30 אלף מנויים חדשים, הישג בהחלט לא מבוטל גם לרבעון רגיל והכריזה על דיבידנד של 270 מיליון שקל המשקף תשואה רבעונית של 3.3%.

כמובן, אומרת לויברג, "שהדגש הינו על תחזיות ההנהלה ל- 2009. להבדיל מפרטנר שציינה מספר אינדיקציות לירידה בקצב צמיחת ה-MOU בשבועות האחרונים, בסלקום לא מדווחים על השפעה דומה ומרכזים את עיקר ההשפעות בהכנסות הנדידה.

"מבחינתנו, תוצאותיה של סלקום ממחישות בדיוק את הגדרת הענף כחסין יחסית למיתון. אמנם חברות הסלולר אינן חסינות למיתון והשפעות הסביבה אכן יבואו לידי ביטוי ב-2009, אך יחד עם זאת גם כך יציגו החברות הכנסות יציבות יחסית ושורה תחתונה חזקה שתתורגם לדיבידנד בשיעור של 95% מהרווח ותשואה של מעל 11% ב- 2009. לאור העובדה כי התוצאות בהחלט תאמו את הצפי אנו ממשיכים עם המלצת תשואת יתר לחברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה