אירו/דולר מתחת ל- 1.40, איפה התיקון?
לאחר מימוש רווחים קצר שלשום התחדשה אתמול התחזקותו של הדולר ומול האירו הוא ירד אל מתחת לשער של 1.40, שיא של שנה. גם כנגד המטבעות העיקריים האחרים ממשיכים להיקבע שיאים. התיקון כנראה מעבר לפינה אך נזהיר שוב: היזהרו מלחפש תחתיות.
החברות הכבדות במגזר הפיננסי בארה"ב עומדות בתור בימים אלה על מנת להודיע על הסתבכות. כל יום מופיע שם גדול אחר במדורי הכלכלה והחדשות. שלשום היתה זו "ליהמן ברדרס" שעלתה לכותרות לאחר שדיווחה על הפסד של 3.9 מיליארד דולר ברבעון האחרון. החברה דיווחה על צעדים מיידיים שבכוונתה לנקוט, כמו מכירת חלק מאחזקותיה בחברת ניהול ההשקעות, פעילות ריווחית שההכנסות ממכירתה עשויות להקטין את הנזק שנגרם מהחשיפה הגדולה של החברה לשוק המשכנתאות למגורים.
אתמול הגיע תורו של בנק "וושינגטון מיוצ'ואל" שמנייתו צללה אתמול ב- 30% עקב תקנות חשבונאיות חדשות שעלולות לעכב או לבטל תוכניות קנייה של רוכשים פוטנציאליים לבנק.
היום לא מתפרסמים נתונים חשובים באירופה ובארה"ב ועל כן יש לצפות להמשך מסחר טכני.
במהלך הלילה בין חמישי לשישי תפורסם החלטת ריבית בניו זילנד ויפורסמו נתוני התעסוקה באוסטרליה. יש לבחון כיצד ישפיעו פרסומים אלה על המטבעות האוקיניים שנחבטו חזק מול הדולר בגל האחרון.
נפט (ספוט: 103.25)
מחיר הנפט ננעל אתמול בשער של 102.58 דולר לחבית. ללא סכנת הוריקן "אייק" שעלה לדרגה 2 והגיע הלילה למפרץ מכסיקו, יתכן שכבר היינו רואים מחיר דו ספרתי לנפט.
דו"ח המלאים השבועי של הנפט, המתפרסם בכל יום רביעי, הצביע אתמול על ירידה במלאי הנפט והבנזין. הירידה היתה גדולה מהצפוי ונוספה לה החלטת המדינות החברות באופ"ק. בישיבות שהסתיימו אתמול בוינה נכנע הארגון לדרישתן של איראן וונצואלה להקטין את התפוקה של הנפט על מנת לנסות ולמנוע ממחיר הנפט לרדת מ- 100 דולר לחבית.
כל אלה מעכבים את ירידת המחיר אל מתחת ל- 100 דולר לחבית אך נראה שזו רק שאלה של זמן עד שנראה מחיר דו ספרתי, לפחות למספר ימים.
דולר/שקל (ספוט: 3.6220)
דולר/שקל ממשיך להיסחר ביציבות בין רמות 3.55-3.65. אתמול נע הצמד בין רמות 3.58 ל- 3.61. היום פתח בהתחזקות ל- 3.62. מחכים להתפתחויות.
אירו/דולר (ספוט: 1.3950)
יעד של 2,000 נקודות משער שיא לשער שפל בשנה אחת, כפי שהיה הממוצע בתשע השנים מאז הושק האירו, הושג אתמול. 1.6040 היה השער הגבוה השנה ונכון לכתיבת שורות אלה 1.3940 הוא השער הנמוך השנה.
על מנת שהצמד יתחיל תיקון משמעותי, שכבר מתבקש, הסוחרים זקוקים להודעה כלכלית שתצית את אש התיקון. מחר, יום שישי, מתפרסמים מדד המחירים ליצרן והמכירות הקמעונאיות בארה"ב שעשויים להפוך את המגמה אך מנגד גם להחריפה.
התמיכה הראשונה ממוקמת בשער של 1.3930.
התנגדות ראשונה ממוקמת ב- 1.4050. לאחריה נמצאת רמת 1.4130. רמת 1.4225 נבחנה מספר פעמים בימים האחרונים, אך לא נפרצה כלפי מעלה.
טווח קצר: דובי
טווח בינוני: דובי
טווח ארוך: דשדוש
דולר/ין (ספוט: 107.30)
גם אתמול המשיך הצמד להיסחר בתנודתיות כאשר כיוונו הכללי הינו דובי. תעלת המסחר בגרף של שעה לא המשיכה את התבנית ונפרצה מעט מעלה, אך בגרף היומי ממשיכה התבנית להתקיים.
תמיכה ראשונה בטווח הקצר נמצאת בשער של 106.65. מתחתיה 105.75 מהווה את היעד הבא.
ההתנגדות הראשונה בטווח הקצר ממוקמת בשער של 107.75. ההתנגדות הבאה נמצאת באזור 108.10.
טווח קצר: דשדוש עם נטיה לירידות.
טווח בינוני: מעט דובי
טווח ארוך: דובי
ליש"ט/דולר (ספוט: 1.7525)
התחתית שנקבעה לפני 3 ימים ב- 1.7470 נבחנה הלילה פעם נוספת אך שימשה תמיכה חזקה בינתיים גם הפעם. עדיין אין סימנים משמעותיים לשינוי כיוון.
תמיכה ראשונה נמצאת ב- 1.7470.
התנגדות ראשונה נמצאת ב- 1.7630. לאחריה 1.7710. תיקון חזק יכוון ל- 1.8010.
טווח קצר: דובי
טווח בינוני: דובי
טווח ארוך: דובי
דולר/פר"ש (ספוט: 1.1375)
שיא נוסף הלילה בשער של 1.14 שלא נראה בצמד מאז דצמבר 2007.
כמו אתמול, כנראה שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה בהתחזקות הדולר כנגד הפר"ש.
התנגדות ראשונה נמצאת ב- 1.1410. אחריה היעד הבא עשוי להיות 1.15.
תמיכה בטווח הקצר צפויה כרגע בשער של 1.1340. תיקון חזק יותר יכוון ל- 1.1270.
טווח קצר: שורי
טווח בינוני: שורי
טווח ארוך: דשדוש
ניתוח הכלול בדוח זה הינו למטרת אינפורמציה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה של מטבע ו/או הסחורות המתוארים בדוח. הניתוח מתפרסם על מידע אשר פורסם לכלל הציבור ומידע אחר, לרבות מידע שפורסם על ידי החברה נשואת דוח זה, ואשר כלל פורקס מניחה שהינו מהימן, וזאת, מבלי שביצעה בדיקות עצמאיות לשם בירור מהימנות המידע.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?