סיכום 2007 בסופר-פארם: מכירות של 3.35 מיליארד שקל
רשת סופר-פארם מסכמת את 2007 עם מחזור מכירות של 3.35 מיליארד שקל בישראל. הקף המכירות מהווה גידול של 6.4% לעומת השנה הקודמת. הערכות החברה ל-2008 נעות סביב מחזור מכירות של 3.7 מיליארד שקל.
במקביל לדיווח על המחזורים מכריזה סופרפארם על 2008 כ"שנת חדשנות", ומשיקה קונספט חדש לחנויות הרשת. הרשת מודיעה עוד על הקמת חנויות עוגן לקוסמטיקה הסלקטיבית.
סופרפארם מתכננת ל-2008 מתקפה שיווקית משולבת במספר חזיתות. בין שלל הכרזותיה לעתיד; העמקת הפעילות בתחום הבריאות; כניסה לתחום ההכנות הרוקחיות והתרופות ההומואופטיות; הקמת מחלקות אופטיקה בהן יוענקו בדיקות ראייה ועוד.
החברה מוסרת, כי המותג הפרטי של הרשת - המהווה כיום 13% מהפריטים, גדל בשנה האחרונה ב - 15.5% בחנויות זהות, עם מחזור מכירות של 246 מליון שקל.
בשנת 2008 מתכננת סופרפארם להקים חנויות עוגן מבודלות לקוסמטיקה הסלקטיבית, בהתאם לסטנדרטים המקובלים היום באירופה, בדומה לרשתות "ספורה" ו"מריונו".
המודל הראשון של מתחם הקוסמטיקה הסלקטיבית כבר הושק בקניון רמת אביב ובקניון ערים בכפר סבא. בשנת 2008 ייפתחו עוד שלוש נקודות דומות ברחבי הארץ.
החברה גם עתידה להקים מערך אספקות מרכזי לרשת, שמטרתו הקטנת ההוצאות התפעוליות של החנויות והגדלת זמינות המוצרים במדף. מהרשת מוסרים, כי על מנת להפחית סיכונים ולשמור על המיקוד העסקי, הוחלט שהפעלת המערך תעשה ע"י גורם מקצועי חיצוני.
השקעה של מיליון וחצי שקל בכניסה לתחום התרופות ההומיאופטיות
סופרפארם מדווחת על השקעה של מליון וחצי שקל בהשקת מעבדה המתמחה בהכנות רוקחיות ותרופות הומיאופתיות. המעבדה עתידה לאפשר רקיחת תרופות על פי מרשם, בהתאם לצרכים האינדיווידואליים של החולה, ותעניק אלטרנטיבה למי שאינו מוצא כיום פיתרון ברפואה הקונוונציונאלית.
"סופר פארם אופטיק" - מתחמי אופטיקה בתוך סניפי הרשת
שוק האופטיקה הישראלי המוערך בכ-מיליארד שקל, מקבל חבר חדש. הרשת משיקה קונספט חדש תחת המותג "סופר פארם אופטיק", במסגרתו יוקמו בתוך סניפי הרשת מתחמי אופטיקה ייעודיים.
הסניף הראשון שנפתח תחת קונספט זה הנו בקניון ערים בכפר סבא, והושקעו בו 600 אלף שקל. עד שנת 2010 יצטרפו 24 סניפים נוספים לקונספט זה, בהשקעה כוללת של כ- 10 מליון שקל.
ב"סופר פארם אופטיק" מבוצעות בדיקות ראיה על ידי אופטומטריסט מוסמך משרד הבריאות, לרבות בדיקות ראייה למחדשים רישיון נהיגה, התאמת משקפי ראיה ועדשות מולטיפוקל וכמו כן התאמת עדשות מגע. בדיקות הראייה יבוצעו בחדר בדיקה ייעודי ומאובזר בציוד מתקדם הממוקם מחוץ לשטח החנות.
יאיר עשהאל, המשנה למנכ"ל רשת סופר פארם: "כניסתה של סופר-פארם, כרשת המתמחה בבריאות ופועלת תחת פיקוח צמוד של משרד הבריאות, תתרום לשיפור הסטנדרטים הנהוגים כיום בתחום האופטיקה בישראל ותגביר את רמת התחרות בענף. זהו מנוע צמיחה מעניין לרשת, המשלב את המקצועיות והגבוהה והשירותיות שלנו, עם ההתמקדות בתחומי הבריאות והיופי".