נפלאות השוק: רווחי סרגון זינקו 83% ברבעון הרביעי - המניה מתרסקת 10%
סרגון נטוורקס, ספקית פתרונות תקשורת בקצבים גבוהים לדור הבא של רשתות אלחוטיות, דיווחה היום (ב') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2007. הכנסות החברה ברבעון זינקו ב-40% ל-46.1 מיליון דולר לעומת 32.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות סרגון לכל שנת 2007 הסתכמו ב-161.9 מיליון דולר, זינוק של 49% לעומת שנת 2006, שבה הסתכמו ההכנסות ב-108.4 מיליון דולר.
הרווח הנקי לרבעון הרביעי על בסיס Non GAAP, בנטרול הוצאות חד פעמיות בגין אופציות לעובדים בסך של 480 אלף דולר, צמח ב-83% ל-4.9 מיליון דולר, או 15 סנט למניה ו-14 סנט למניה בדילול מלא. זאת בהשוואה לרווח נקי Non- GAAP של 2.7 מיליון דולר או 9 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP בשנת 2007 צמח ב-129% ל-15.3 מיליון דולר, או 48 סנט למניה בדילול מלא, לעומת 6.7 מיליון דולר או 24 סנט למניה ב-2006.
הרווח הנקי GAAP ברבעון הרביעי צמח ל-4.4 מיליון דולר, או 13 סנט למניה ו-12 סנט למניה בדילול מלא. הרווח הנקי GAAP לשנת 2007 הסתכם ב-13.1 מיליון דולר או 44 סנט למניה או 41 סנט למניה בדילול מלא.
עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון, אומר כי "שנת 2007 הייתה שנה מצוינת עבור סרגון עם צמיחה של 49% בהכנסות ורווחיות שגדלה בשיעור גבוה אפילו יותר. אנו מאמינים כי מנועי הצמיחה העיקריים לדרישה גדלה לפתרונות backhaul אלחוטיים בקצבים גבוהים, נותר כשהיה. אנו רואים לפנינו מספר רב של הזדמנויות ומצפים לשנה נוספת של צמיחה ב-2008".
פלטי מוסיף, כי "כדי להמשיך ולהגדיל את הרווחיות בקצב גבוה יותר מצמיחת ההכנסות, נמשיך להיות מפוקסים ולהציע עלות-תועלת אטרקטיבית, לשאוף לקיצור זמני אספקה, ולפתח מוצרים חדשים".
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
