נפלאות השוק: רווחי סרגון זינקו 83% ברבעון הרביעי - המניה מתרסקת 10%

(עדכון) - ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-46.1 מיליון דולר - עלייה של 40%. גורמים בשוק: הציפיות מהחברה היו גבוהות מדי
שי טופז |

סרגון נטוורקס, ספקית פתרונות תקשורת בקצבים גבוהים לדור הבא של רשתות אלחוטיות, דיווחה היום (ב') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2007. הכנסות החברה ברבעון זינקו ב-40% ל-46.1 מיליון דולר לעומת 32.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות סרגון לכל שנת 2007 הסתכמו ב-161.9 מיליון דולר, זינוק של 49% לעומת שנת 2006, שבה הסתכמו ההכנסות ב-108.4 מיליון דולר.

הרווח הנקי לרבעון הרביעי על בסיס Non GAAP, בנטרול הוצאות חד פעמיות בגין אופציות לעובדים בסך של 480 אלף דולר, צמח ב-83% ל-4.9 מיליון דולר, או 15 סנט למניה ו-14 סנט למניה בדילול מלא. זאת בהשוואה לרווח נקי Non- GAAP של 2.7 מיליון דולר או 9 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP בשנת 2007 צמח ב-129% ל-15.3 מיליון דולר, או 48 סנט למניה בדילול מלא, לעומת 6.7 מיליון דולר או 24 סנט למניה ב-2006.

הרווח הנקי GAAP ברבעון הרביעי צמח ל-4.4 מיליון דולר, או 13 סנט למניה ו-12 סנט למניה בדילול מלא. הרווח הנקי GAAP לשנת 2007 הסתכם ב-13.1 מיליון דולר או 44 סנט למניה או 41 סנט למניה בדילול מלא.

עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון, אומר כי "שנת 2007 הייתה שנה מצוינת עבור סרגון עם צמיחה של 49% בהכנסות ורווחיות שגדלה בשיעור גבוה אפילו יותר. אנו מאמינים כי מנועי הצמיחה העיקריים לדרישה גדלה לפתרונות backhaul אלחוטיים בקצבים גבוהים, נותר כשהיה. אנו רואים לפנינו מספר רב של הזדמנויות ומצפים לשנה נוספת של צמיחה ב-2008".

פלטי מוסיף, כי "כדי להמשיך ולהגדיל את הרווחיות בקצב גבוה יותר מצמיחת ההכנסות, נמשיך להיות מפוקסים ולהציע עלות-תועלת אטרקטיבית, לשאוף לקיצור זמני אספקה, ולפתח מוצרים חדשים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".