נפלאות השוק: רווחי סרגון זינקו 83% ברבעון הרביעי - המניה מתרסקת 10%

(עדכון) - ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-46.1 מיליון דולר - עלייה של 40%. גורמים בשוק: הציפיות מהחברה היו גבוהות מדי
שי טופז |

סרגון נטוורקס, ספקית פתרונות תקשורת בקצבים גבוהים לדור הבא של רשתות אלחוטיות, דיווחה היום (ב') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2007. הכנסות החברה ברבעון זינקו ב-40% ל-46.1 מיליון דולר לעומת 32.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות סרגון לכל שנת 2007 הסתכמו ב-161.9 מיליון דולר, זינוק של 49% לעומת שנת 2006, שבה הסתכמו ההכנסות ב-108.4 מיליון דולר.

הרווח הנקי לרבעון הרביעי על בסיס Non GAAP, בנטרול הוצאות חד פעמיות בגין אופציות לעובדים בסך של 480 אלף דולר, צמח ב-83% ל-4.9 מיליון דולר, או 15 סנט למניה ו-14 סנט למניה בדילול מלא. זאת בהשוואה לרווח נקי Non- GAAP של 2.7 מיליון דולר או 9 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP בשנת 2007 צמח ב-129% ל-15.3 מיליון דולר, או 48 סנט למניה בדילול מלא, לעומת 6.7 מיליון דולר או 24 סנט למניה ב-2006.

הרווח הנקי GAAP ברבעון הרביעי צמח ל-4.4 מיליון דולר, או 13 סנט למניה ו-12 סנט למניה בדילול מלא. הרווח הנקי GAAP לשנת 2007 הסתכם ב-13.1 מיליון דולר או 44 סנט למניה או 41 סנט למניה בדילול מלא.

עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון, אומר כי "שנת 2007 הייתה שנה מצוינת עבור סרגון עם צמיחה של 49% בהכנסות ורווחיות שגדלה בשיעור גבוה אפילו יותר. אנו מאמינים כי מנועי הצמיחה העיקריים לדרישה גדלה לפתרונות backhaul אלחוטיים בקצבים גבוהים, נותר כשהיה. אנו רואים לפנינו מספר רב של הזדמנויות ומצפים לשנה נוספת של צמיחה ב-2008".

פלטי מוסיף, כי "כדי להמשיך ולהגדיל את הרווחיות בקצב גבוה יותר מצמיחת ההכנסות, נמשיך להיות מפוקסים ולהציע עלות-תועלת אטרקטיבית, לשאוף לקיצור זמני אספקה, ולפתח מוצרים חדשים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת

השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.

התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה. במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.


רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב

ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.