עפרה שטראוס מוציאה את תחרות EFFIE 2008 לדרך
היום (א') ניתן אות הפתיחה לתחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי, בשנתה השמינית בישראל. התחרות שמתבססת על אחותה הגדולה והבינלאומית, מאגדת בתוכה את המהלכים השיווקים והפרסומיים האפקטיביים של השנה החולפת.
השנה לראשונה התווספה קטגוריה מגזרית המשקפת מהלכים שיווקיים לאוכלוסיות ממוקדות. פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל מסרה, כי בימים אלה מקודם מהלך לשינוי התקנון של אפי העולמית, שיאפשר לקמפיינים ישראליים להשתתף בתחרות אפי האירופאית והעולמית. שינוי נוסף הוא הדגשת האינטרנט בקטגוריית תקשורת, על מנת לקדם מהלכים שיווקיים של חברות אשר ליבת העסק שלהן הוא האינטרנט.
עפרה שטראוס, יו"ר התחרות: "תחרות האפי היא התחרות היחידה המודדת אפקטיביות של קמפיינים. בארץ תחרות האפי קנתה לה במהלך השנה מקום והערכה בכל הקשור לעשייה השיווקית.
כחלק ממדיניות ה Effie לשתף את הדור הצעיר בעולם השיווק והפרסום, ועדת התחרות בחרה בתלמידי הבצפר של חברות הפרסום להכין את הקמפיין הפרסומי של התחרות. הבריף ניתן ע"י הועדה לתלמידים, בתהליך הוצגו מספר עבודות נבחרות, ואחת מהן נבחרה להוביל את קמפיין התחרות. כל זאת נעשה בשיתוף והובלת משרד הפרסום גלר נסיס".
שלבי התחרות
עד אמצע מרץ 2008 מוזמנים המפרסמים ומשרדי הפרסום להגיש את עבודותיהם. תהליך הדירוג והמיון ייעשה עד אמצע יוני. ביולי 2008 יתקיים טקס הענקת פרסי האפי, הגרנד אפי למהלך הפרסום והשיווק האפקטיבי לשנת 2007 ופרס האפי פלטינום להישגים של מהלכים שיווקיים לאורך זמן.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
