עפרה שטראוס מוציאה את תחרות EFFIE 2008 לדרך
היום (א') ניתן אות הפתיחה לתחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי, בשנתה השמינית בישראל. התחרות שמתבססת על אחותה הגדולה והבינלאומית, מאגדת בתוכה את המהלכים השיווקים והפרסומיים האפקטיביים של השנה החולפת.
השנה לראשונה התווספה קטגוריה מגזרית המשקפת מהלכים שיווקיים לאוכלוסיות ממוקדות. פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל מסרה, כי בימים אלה מקודם מהלך לשינוי התקנון של אפי העולמית, שיאפשר לקמפיינים ישראליים להשתתף בתחרות אפי האירופאית והעולמית. שינוי נוסף הוא הדגשת האינטרנט בקטגוריית תקשורת, על מנת לקדם מהלכים שיווקיים של חברות אשר ליבת העסק שלהן הוא האינטרנט.
עפרה שטראוס, יו"ר התחרות: "תחרות האפי היא התחרות היחידה המודדת אפקטיביות של קמפיינים. בארץ תחרות האפי קנתה לה במהלך השנה מקום והערכה בכל הקשור לעשייה השיווקית.
כחלק ממדיניות ה Effie לשתף את הדור הצעיר בעולם השיווק והפרסום, ועדת התחרות בחרה בתלמידי הבצפר של חברות הפרסום להכין את הקמפיין הפרסומי של התחרות. הבריף ניתן ע"י הועדה לתלמידים, בתהליך הוצגו מספר עבודות נבחרות, ואחת מהן נבחרה להוביל את קמפיין התחרות. כל זאת נעשה בשיתוף והובלת משרד הפרסום גלר נסיס".
שלבי התחרות
עד אמצע מרץ 2008 מוזמנים המפרסמים ומשרדי הפרסום להגיש את עבודותיהם. תהליך הדירוג והמיון ייעשה עד אמצע יוני. ביולי 2008 יתקיים טקס הענקת פרסי האפי, הגרנד אפי למהלך הפרסום והשיווק האפקטיבי לשנת 2007 ופרס האפי פלטינום להישגים של מהלכים שיווקיים לאורך זמן.
בשנת 2007 הגישו מועמדות קרוב ל- 60 חברות ו- 14 משרדי פרסום. בין המפרסמים שהגישו את מועמדותם היו: בזק, בנק דיסקונט, קסטרו, מירס תקשורת, הוט, פרטנר תקשורת, ביואיק, סופר פארם, הסוכנות היהודית ועוד. בין משרדי הפרסום היו מקאן אריקסון, אדלר, חומסקי וורשבסקי, ראובני פרידן, גיתם ועוד. בין הזוכים ב- 2007 ניתן למנות את: אורנג', נביעות, קב' שטראוס, פז חברת נפט ולחמן.