סקר TIM: "אין מערכת מדידה אולטימטיבית לרייטינג באינטרנט"

אילן רם, מנהל חטיבת מחקרי אינטרנט ב-TNS טלסקר והאחראי על סקר TIM מגיב לנושא מדידת הרייטינג החדשה על-ידי חברת גמיוס, ודברים אותם אמר תימור גורדון על סקר ה-TIM
משה בנימין |

אילן רם, אחראי סקר TIM מטעם TNS טלסקר, מתייחס היום (ב'), בשיחה עם Bizportal, לאמירתו של תימור גורדון, נציג חברות האינטראקטיב בהנהלת איגוד הפרסום, על סקר TIM: "הדירוג לא יישאר אותו הדבר, השיטה שלהם אינה מדויקת והיא לא מציגה תמונה ריאלית בהכרח".

רם, מסביר כי, "יש יותר ממערכת אחת שמודדת את רייטינג האתרים וביניהם TIM". הוא הוסיף, כי "יש כמה גישות קיימות וצריך לשלב בין כולם כדי להגיע לתוצאות מאוזנות יותר".

גורדון, בראיון מוקדם יותר ל-Bizportal, טען גם, כי אחת הבעיות של סקר ה-TIM היא העובדה שהוא מתבסס על ה-TOM של הנסקרים (התשובה הראשונה והמיידית של הנשאל).

בהתייחס לטענה זו, מסר רם: "השימוש ב-TOM כטענה נגדנו לא רלוונטי מכיוון שהוא מתבסס על מודעות בלתי נעזרת ואצלנו המודעות היא נעזרת".

רם גם הצביע על חסרונותיה של המדידה האלקטרונית, באומרו: "כשאנחנו עורכים את הסקר אנחנו יודעים בדיוק מי עומד מולנו, לעומת המדידה האלקטרונית שבה אתה לא תמיד יודע מי האובייקט שאת שימושו באינטרנט אתה מודד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה