"יפעת" - שופרסל במקום הראשון: 2.8 מיליון דולר בחודש על פרסום

רשתות השיווק מובילות בהוצאה על פרסום לחודש נובמבר, עם 6.6 מליון דולר. קרנות הנאמנות ממוקמות במקום ה-11, עם הוצאה של 1.5 מיליון דולר
משה בנימין |

"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לסיכום חודש נובמבר 2007. הדירוג כולל הן את נתוני הפרסום OFF LINE והן את נתוני הפרסום בבאנרים באינטרנט.

מהנתונים עולה, כי קטגוריית הפרסום המובילה הינה רשתות השיווק והמפרסמת המובילה היא רשת שופרסל.

תת ענף רשתות השיווק מוביל את טבלת הפרסום ב-OFFLINE עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 6.6 מליון דולר. המותגים הבולטים בפרסום בקטגוריה הם: רשת שופרסל עם המהפכה הצרכנית באמצעות גיתם BBDO, מגה בעיר עם מבצע כלים מקוריים של TUPPERWARE באמצעות שיטרית מדיה גרופ ומגה רשת מזון עם "יום שלישי שוק" באמצעות מקאן אריקסון. שופרסל היא גם המפרסמת הגדולה בOFFLINE עם הוצאה לפרסום של כ- 2.8מליון דולר.

המובילים בפרסום באינטרנט: כרטיסי האשראי

לעומת המצב בפרסום OFFLINE קטגוריית רשתות השיווק אינה נמנית בדרך כלל על הקטגוריות המושקעות בפרסום באינטרנט.

במקום הראשון בטבלת הבאנרים ממוקמת קטגוריית כרטיסי האשראי. המותגים הבולטים בקטגוריה הם ויזה כ.א.ל וכ.א.ל ACTIVE, עם מהפיכת ההנחות במקום נקודות, באמצעות אידיאולוג'יק.

כ.א.ל היא גם המפרסמת הגדולה באינטרנט עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 460 אלף דולר, למרות שבOFFLINE אינה נכנסת לטבלת 20 המפרסמים הבולטים.

במקום השני בטבלת פרסום הבאנרים ממוקמת קטגוריית הבנקים, שהגיעה למקום הרביעי בטבלת הOFFLINE. בנק לאומי מוביל את הפרסום בקטגוריה, ומציע 100% מימון באמצעות מקאן דיגיטל. במקום השני בקטגוריה ממוקם בנק המזרחי טפחות המפרסם באמצעות M&I את חשבון המנהלים ובאמצעות NEXT IN את הייעוץ הפנסיוני.

ברוח הניידות, ממוקמת הקטגוריה הסלולארית במקומות השני והשלישי, בטבלת ה- OFF LINE והבאנרים בהתאמה, עם הוצאה ריאלית כוללת לפרסום של כ- 6.1 מליון דולר.

סלולר: פרטנר ראשונה בהוצאה לפרסום

פרטנר, שאינה נמנית על מפרסמי האינטרנט הבולטים החודש, היא המובילה בפרסום OFF LINE, תוך כדי שהיא תופסת 40% מהפרסום בה. פרטנר מפרסמת בווליום בולט את פרטנר עסקים, "התקדם לאורנג' עם מספר הנייד שלך", באמצעות ראובני פרידן.

יצויין גם, כי החברה היא גם המפרסמת השלישית בגודלה ב-OFFLINE עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 2.1 מליון דולר.

סלקום ופלאפון הממוקמות במקומות השני והשלישי בהתאמה מפרסמות את "1+1 בסלקום על מגוון מוצרים ושירותים" באמצעות מקאן אריקסון והטבות ללקוחות ותיקים בפלאפון באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי.

סוקניק והמשכנתאות במקום ה-8

תת ענף משכנתא ממוקם החודש במקום השמיני בטבלת קטגוריות ה OFFLINE, ללא בולטות מיוחדת בפרסום באינטרנט. המפרסם הגדול בקטגוריה הוא בנק לאומי למשכנתאות ש"מקליל לכם את המשכנתא" באמצעות באומן בר ריבנאי, בכיכובו של גדי סוקניק. במקומות השני והשלישי בפער זניח ממוקמים המזרחי טפחות עם מבצע סוף שנה באמצעות ג. יפית ובנק דיסקונט עם משכנתא מסובסדת באמצעות יהושע TBWA.

ענף הרכב: לוחץ על הגז בפרסום בנובמבר

גם תת ענף רכב פרטי בולט מאד החודש, במקומות השלישי והרביעי בקטגוריית הOFFLINE והאינטרנט בהתאמה. הרכבים עם הווליום הפרסומי הגבוה ביותר היו מאזדה 6 "העוצמה שבזרימה" באמצעות באומן בר ריבנאי ואידיאולוג'יק, ווולוו S80 באמצעות מקאן אריקסון ומקאן דיגיטל. סובארו בולטת בפרסום OFFLINE עם קמפיין לסובארו B4 באמצעות JWT ואילו באינטרנט בולטת בפרסום טויוטה, המפרסמת את דגם CAMRY באמצעות TBWA דיגיטל.

המספרים הבולטים ב-אוף ליין

כאמור, הקטגוריה המובילה בפרסום OFFLINE בחודש נובמבר הייתה רשתות השיווק עם הוצאה (במחירים ריאליים) של 6.6 מיליון דולר. את המקומות השני והשלישי תופסים התקשורת הסלולרית והרכב, עם 5.5 מיליון דולר ו-4.2 מיליון דולר (בהתאמה).

מחוץ לעשירייה הפותחת של קטגוריות הפרסום ניתן למצוא את קרנות הנאמנות במקום ה-11, עם הוצאה של 1.5 מיליון דולר, ובמקום ה-20, המשרדים הממשלתיים עם הוצאה של 1.2 מיליון דולר.

החמישייה הפותחת בפרסום באינטרנט

את המקום הראשון כובשים כרטיסי האשראי עם הוצאה של 625 אלף דולר. במקום ה-2 נמצא ענף הבנקאות עם הוצאה של 624 אלף דולר, ובמקומות ה-3, 4 ו-5 נמצאים התקשורת הסלולרית, רכב פרטי וקרנות הנאמנות.

מי הוציא הכי הרבה על פרסום אוף-ליין ?

בתוך העשירייה הראשונה בהוצאה לפרסום נמצאות שלושת החברות הסלולריות, כאשר פרטנר במקום ה-3, סלקום ב-5, ופלאפון ב-8. רשת שופרסל הוציאה 2.8 מיליון דולר, נתון שממקם אותה במקום הראשון. אחריה צועדת קבוצת שטראוס עם הוצאה של 2.2 מיליון דולר

ובאינטרנט ?

חברת כרטיסי האשראי - כ.א.ל הוציאה כ-חצי מיליון דולר בפרסום באינטרנט ונמצאת במקום ה-1. קבוצת כלל עם כ-רבע מיליון דולר, נמצאת במקום ה-2, אחריהן נמצאות קבוצת ביטוח ישיר, בנק המזרחי טפחות, וסלקום במקום ה-5.

משרדי הפרסום: אדלר-חומסקי מעל מקאן אריקסון באוף-ליין

אדלר חומסקי וורשבסקי מוביל החודש את טבלת הOFFLINE עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 8.6 מליון דולר ופרסום בולט להטבות על וותק בפלאפון, סדנאות תיכנון פיננסי בבנק הפועלים, "רק בשופרסל", המיתוג מחדש של בזק ועוד.

מקאן אריקסון ממוקם במקום השני בטבלת הOFFLINE עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 8.3 מליון דולר. מקאן מפרסם את סלקום עם מבצעי 1+1, YES עם הסדרות הטובות ביותר, מגה, אל על , יופלה 360 ועוד.

במקומות ה-3, 4 ו-5 ניתן למצוא את שאר המשרדים הגדולים: באומן בר-ריבנאי, שלמור אבנון עמיחי/Y&R ו-גיתם BBDO.

ענבר מרחב שקד בלט החודש במקום ה- 15 עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.5 מליון דולר. המשרד בלט עם קמפיין שנוי במחלוקת ודומיננטי למחסני תאורה בכיכובו של מיקי בוגנים, "עד 70% הנחה", פרסום לאקסלנס נשואה, דגני MONDAY של גורי, מסעדת אל גאוצ'ו ועוד.

אינטראקטיב: מקאן דיגיטל בראש עם פער קטן מאידיאולוג'יק

בזירת האינטרנט, מובילה מקאן דיגיטל את הטבלה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כמיליון דולר ופרסום לסלקום משהו קטן וטוב, בנק לאומי, YES ועוד. אידיאולוג'יק ממוקמת במקום השני עם פער קטן ממקאן, והוצאה לפרסום של כ- 960 אלף דולר.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "אידיאולוג'יק החודש במרחק נגיעה מהמקום הראשון, והיא ממשיכה להוכיח שהיא מהשחקנים הבולטים בפרסום באינטרנט, עם קמפיינים בולטים לכ.א.ל, מאזדה ועוד".

במקום השלישי החודש בטבלת האינטראקטיבים ממוקמת GREY, זרוע האינטרנט של אדלר חומסקי וורשבסקי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כחצי מליון דולר. GREY מפרסמת את פלאפון, בנק הפועלים, פסגות ועוד.

יעקובי מוסיף: "יש לציין החודש את המשרד העצמאי M&I המתמקם במקום השישי המכובד עם פרסום למי עדן, בנק המזרחי טפחות, אגד ועוד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה