סקר TIM אוגוסט: וואלה! מתחזק על חשבון YNET

עוד מנתוני סקר TIM של חודש אוגוסט: אתר זכיינית ערוץ 2 "רשת" יורד 4 שלבים למקום ה-19, בעוד אתר המתחרה "קשת" מתקדם שלב וסוגר את העשירייה הראשונה; אתר שיתוף הקבצים "יו-טיוב" קופץ שלב למקום ה-7; האתרים הכלכליים - "גלובס" ו"דה מרקר" מתחזקים על חשבון "הארץ"
אפרת אדיר |

חום יולי-אוגוסט משפיע קלות על אחוזי הגלישה באתרי האינטרנט המובילים, כך עולה מסקר TIM של חודש אוגוסט שמתפרסם היום (א').

מהנתונים עולה, כי אין שינוי מהותי ב-2 המקומות הראשונים בטבלת האתרים המובילים בחודש אוגוסט לעומת חודש יולי והתנודות בשיעורי החשיפה הן קלות. גוגל ממשיכה להוביל בראש עם 87.8% חשיפה שבועית, אחריה שוב וואלה! שמתחזקת קלות על חשבון YNET עם 72.8% לעומת 71% מחודש קודם. אתר YNET מקבוצת ידיעות אחרונות, כאמור, עדיין ממוקם שלישי, אך יורד ברמת החשיפה מ-60.2% בחודש יולי ל-55.7% באוגוסט..

פורטל "נענע", הממוזג עם ערוץ 10 ותכניו צפויים להשתלב באתר בקרוב, שומר על המקום ה-4 אך נפגע באחוזי החשיפה - 32.5% לעומת 35.6% ביולי. אחריו, במקום ה-5, מתמקם פורטל msn עם 29% חשיפה שבועית.

אתר NRG מקבוצת מעריב, שומר על המקום ה-6 ועל אחוז חשיפה דומה של 28.3%. בבחינת תוכן גולשים, ממשיך אתר שיתוף הקבצים "יו-טיוב" לצבור אחוזי חשיפה ועולה שלב למקום ה-7 והמכובד עם 26.9%.

גם אתר זכיינית ערוץ 2, "קשת", מדלג שלב למעלה וסוגר את העשירייה הראשונה בדרוג עם 20.9% חשיפה מרשימים, עלייה מחודש קודם (19.8%).

לעומתו, אתר הזכיינית המתחרה בערוץ 2, "רשת", שעלה לאוויר לפני כחצי שנה, לראשונה, יורד 4 שלבים אל המקום ה-19 עם 11% חשיפה לעומת 14.4% חשיפה בחודש יולי.

בבחינת האתרים הכלכליים, קיימת מגמת שיפור בחשיפה השבועית באתר "גלובס" שמטפס 2 שלבים למקום ה-16 עם שיעורי חשיפה שבועיים של 13.8% לעומת 12.7% בחודש יולי. אתר "דה מרקר" עולה 4 שלבים למקום ה-15 עם גידול מרשים בחשיפה ל-14.3%, לעומת 11.1% בחודש קודם. העלייה בחשיפה של 2 האתרים הללו, באה, ככל כנראה, על חשבון החשיפה לאתר "הארץ" בקרב הגולשים, שרשם ירידה בחשיפה עם 11.2% החודש לעומת 12.8% בחודש יולי. ירידה זו ממקמת את אתר "הארץ" במקום ה-18 עם ירידה של שלב מהסקר הקודם.

בבחינת אתרי הספורט, רושם אתר ONE עלייה קלה בחשיפה ל-15% (לעומת 14.5%) ושומר על מיקומו במקום ה-14. לעומתו, אתר "ספורט 5", רושם ירידה קלה ל-13% (לעומת 13.6%) ויורד שלב למקום ה-17 בטבלה.

אתר הקליפים והסרטונים "פליקס" בשיתוף פורטל האינטרנט תפוז, משפר חשיפה עם 10.5%, לעומת 9.3% בחודש יולי, ועולה שלב למקום ה-20 בדרוג.

כמו כן, בהשוואה של הסקר הנוכחי לסקר שנערך בחודש ספטמבר 2006 ולאורך 12 החודשים, ניתן לראות כי במרבית האתרים חל גידול בכמות הגולשים. חלק מהגידול נובע מהמשך התרחבות תופעת הגלישה עצמה. בעוד בספטמבר 2006, סך כמות הגולשים בישראל מגיל 13 נאמד ב-3.7 מיליון, הרי שכיום גולשים כ-3.9 מיליון גולשים ברשת, סכום המהווה 55% מכלל האוכלוסיה בישראל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה