החל מינואר הביטוח לאופנועים יקבע לפי רמת הסיכון

נהג זהיר ישלם 25% פחות מאשר נהג מסוכן; עמלות התיווך שהפול גובה יוגבלו ל-9% בלבד; ענתבי: "מבוטחים שצורכים סיכון רב ישלמו יותר ממבוטחים שצורכים סיכון מועט"
דותן לוי |

הממונה על הביטוח, ידין ענתבי, פרסם היום חוזר הקובע כי החל מתחילת 2007 תעריפי ביטוח החובה לאופנועים יהיו דיפרנציאליים, וייקבעו על פי מאפייני הסיכון של הנהג. בין המאפיינים שיילקחו בחשבון: גיל הנהג, ותק הנהיגה, מספר ההרשעות החמורות ומספר התאונות.

תעריפי האופנועים בנפח של 50 סמ"ק יתיקרו בכ-25% בממוצע ויתקרבו לתעריפים של האופנועים בנפח של 51-125 סמ"ק, שיישארו ללא שינוי. תעריפי הביטוח של אופנועים בנפח 250 סמ"ק ומעלה יתייקרו בכ-10% בממוצע.

על מנת למתן את ההעלאה הנדרשת בתעריפי ביטוח חובה לאופנועים הורה המפקח על הפחתת עמלות התיווך שהפול גובה ל-9% בלבד (עד היום עמד שיעור העמלה על 14.23%). כמו כן הנחה המפקח על הביטוח בחוזר זה על מתן הנחה של 20% על כל אופנוע לבעלי שני אופנועים ויותר בבעלות פרטית המבוטחים בפוליסה לנהג נקוב.

לדברי ענתבי "המהלך של עדכון תעריפי ביטוח החובה לאופנועים הינו חלק ממהלך כולל והמשך ישיר של הרפורמה בביטוח רכב חובה שאחת ממטרותיה העיקריות הייתה להביא למצב בו כל מבוטח ישלם עבור ביטוח החובה שלו, בהתאם לסיכון הביטוחי שלו. יש להתייחס לביטוח כמו אל כל מוצר צריכה אחר - מבוטחים שצורכים סיכון רב ישלמו יותר ממבוטחים שצורכים סיכון מועט".

חשוב לציין כי גם לאחר עדכון התעריפים הנוכחי, ישלמו בעלי האופנועים פחות מ-50% מן העלות האמיתית של תעריף הסיכון שלהם. כמו כן, התעריפים הדיפרנציאליים חלים אך ורק בפוליסות לנהג נקוב יחיד ולא בפוליסות המתירות לכל נהג לרכב על האופנוע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה