רווחי פלאפון קטנו ב-33% ל-61 מיליון שקל ברבעון
חברת פלאפון תקשורת מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי לשנת 2005. הרווח הנקי של חברת פלאפון ירד ב-33% ברבעון והסתכם ב-61 מיליון שקל, לעומת רווח של 91 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר מעליה בהוצאות המימון בשל המדד הגבוה שהיה ברבעון.
הכנסות פלאפון ברבעון השלישי של השנה הסתכמו ב-1.14 מיליארד שקל, בדומה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות הפגיעה מהפחתת דמי הקישוריות. בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2005 הסתכמו ההכנסות ב-3.3 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות בסך 3.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 1.6%.
במהלך הרבעון השלישי של השנה רשמה "פלאפון" גידול של 74,000 במספר המנויים נטו. מספר המנויים הפעילים של "פלאפון" בסוף הרבעון הנו 2,318,000 לעומת מספר מנויים פעילים של 2,095,000 ברבעון המקביל אשתקד.
מספר דקות השימוש החודשי הממוצע ללקוח (MOU) ברבעון הנו 344 דקות, לעומת 334 ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU) הנה 137 שקל הרבעון, לעומת 155 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, אמר בהתייחסו לתוצאות הכספיות כי, הרבעון האחרון ביטא במלואו את הפגיעה שנצפתה כתוצאה מהפחתת דמי הקישוריות. למרות זאת הצליחה פלאפון לשמור על יציבות בהכנסות ולהגדיל את נתח השוק היחסי של החברה, הודות להישגים המתמשכים של פלאפון בגיוס מנויים חדשים ובשימור מנויים קיימים וגידול במכירת ציוד קצה. שרון הוסיף כי פעולת איחוד חטיבות השירות והמכירות, שנקטה הנהלת החברה לאחרונה, תשפר מחד את השירות ללקוח ומאידך תקטין עלויות ברבעונים הבאים ותגביר את האפקטיביות המכירתית.
שרון ציין גם כי, ברבעון האחרון השיקה חברת פלאפון את שירותי הדור השלישי תחת מותג Esc ובכך הגדילה את מספר לקוחות הדור השלישי של החברה ללמעלה מ-50 אלף מנויים.

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
