רווחי פלאפון קטנו ב-33% ל-61 מיליון שקל ברבעון
חברת פלאפון תקשורת מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי לשנת 2005. הרווח הנקי של חברת פלאפון ירד ב-33% ברבעון והסתכם ב-61 מיליון שקל, לעומת רווח של 91 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר מעליה בהוצאות המימון בשל המדד הגבוה שהיה ברבעון.
הכנסות פלאפון ברבעון השלישי של השנה הסתכמו ב-1.14 מיליארד שקל, בדומה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות הפגיעה מהפחתת דמי הקישוריות. בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2005 הסתכמו ההכנסות ב-3.3 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות בסך 3.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 1.6%.
במהלך הרבעון השלישי של השנה רשמה "פלאפון" גידול של 74,000 במספר המנויים נטו. מספר המנויים הפעילים של "פלאפון" בסוף הרבעון הנו 2,318,000 לעומת מספר מנויים פעילים של 2,095,000 ברבעון המקביל אשתקד.
מספר דקות השימוש החודשי הממוצע ללקוח (MOU) ברבעון הנו 344 דקות, לעומת 334 ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU) הנה 137 שקל הרבעון, לעומת 155 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, אמר בהתייחסו לתוצאות הכספיות כי, הרבעון האחרון ביטא במלואו את הפגיעה שנצפתה כתוצאה מהפחתת דמי הקישוריות. למרות זאת הצליחה פלאפון לשמור על יציבות בהכנסות ולהגדיל את נתח השוק היחסי של החברה, הודות להישגים המתמשכים של פלאפון בגיוס מנויים חדשים ובשימור מנויים קיימים וגידול במכירת ציוד קצה. שרון הוסיף כי פעולת איחוד חטיבות השירות והמכירות, שנקטה הנהלת החברה לאחרונה, תשפר מחד את השירות ללקוח ומאידך תקטין עלויות ברבעונים הבאים ותגביר את האפקטיביות המכירתית.
שרון ציין גם כי, ברבעון האחרון השיקה חברת פלאפון את שירותי הדור השלישי תחת מותג Esc ובכך הגדילה את מספר לקוחות הדור השלישי של החברה ללמעלה מ-50 אלף מנויים.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
