רווחי פלאפון קטנו ב-33% ל-61 מיליון שקל ברבעון
חברת פלאפון תקשורת מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי לשנת 2005. הרווח הנקי של חברת פלאפון ירד ב-33% ברבעון והסתכם ב-61 מיליון שקל, לעומת רווח של 91 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר מעליה בהוצאות המימון בשל המדד הגבוה שהיה ברבעון.
הכנסות פלאפון ברבעון השלישי של השנה הסתכמו ב-1.14 מיליארד שקל, בדומה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות הפגיעה מהפחתת דמי הקישוריות. בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2005 הסתכמו ההכנסות ב-3.3 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות בסך 3.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 1.6%.
במהלך הרבעון השלישי של השנה רשמה "פלאפון" גידול של 74,000 במספר המנויים נטו. מספר המנויים הפעילים של "פלאפון" בסוף הרבעון הנו 2,318,000 לעומת מספר מנויים פעילים של 2,095,000 ברבעון המקביל אשתקד.
מספר דקות השימוש החודשי הממוצע ללקוח (MOU) ברבעון הנו 344 דקות, לעומת 334 ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU) הנה 137 שקל הרבעון, לעומת 155 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, אמר בהתייחסו לתוצאות הכספיות כי, הרבעון האחרון ביטא במלואו את הפגיעה שנצפתה כתוצאה מהפחתת דמי הקישוריות. למרות זאת הצליחה פלאפון לשמור על יציבות בהכנסות ולהגדיל את נתח השוק היחסי של החברה, הודות להישגים המתמשכים של פלאפון בגיוס מנויים חדשים ובשימור מנויים קיימים וגידול במכירת ציוד קצה. שרון הוסיף כי פעולת איחוד חטיבות השירות והמכירות, שנקטה הנהלת החברה לאחרונה, תשפר מחד את השירות ללקוח ומאידך תקטין עלויות ברבעונים הבאים ותגביר את האפקטיביות המכירתית.
שרון ציין גם כי, ברבעון האחרון השיקה חברת פלאפון את שירותי הדור השלישי תחת מותג Esc ובכך הגדילה את מספר לקוחות הדור השלישי של החברה ללמעלה מ-50 אלף מנויים.