עליות שערים בנאסד"ק: טבע ללא מעצורים, מוסיפה 2.8%
המדדים המובילים בבורסות ניו יורק נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת, כשבהיעדר פרסום נתוני מאקרו, דוחות החברות נמצאים במרכז הבמה. מדד הטכנולוגיה נסחר במהלך כל יום המסחר בעליות שערים נאות בעקבות דוחות רבעון שלישי מצויינים אשר פירסמה בעלת מנוע החיפוש הפופאלרי גוגל, זאת בעוד מדד הדאו ג'ונס לא מצליח לתפוס גובה לאחר אכזבה מתוצאותיה של יצרנית הכלים התעשיתיים קטרפילר. עוד במרכז העניינים, מחירי הנפט אשר נסחרים ברמת 59.7 הדולר לחבית, רמה נמוכה אשר לא נראתה מאז חודש יולי.
בנוסף, היום מתקיימת בוול סטריט פקיעת אופציות אוקטובר על מדדים ומניות, למשקיע הממוצע אין סיבה להתרגש מעובדה זו, אך מתחת לפני השטח כותבי האופציות, אשר הינם לרוב בעלי הון משמעותי, ישקיעו מאמצים רבים בנסיונם לנווט את המניות ואף את המדדים עצמם לנקודה הנוחה עבורם.
מדד הנאסד"ק נסחר בעליה של 1.07% לרמה של 2,090 נקודות, מדד הדאו ג'ונס יורד קלות 0.09% לרמת 10,271 הנקודות.
בזירת הנפט - יום רביעי רצוף של ירידות, אל ההפתעה מדו"ח מלאי הנפט, התווספה לאחרונה בשורה נוספת, סופת ההוריקון ווילמה אינה צפויה לפגוע במתקני הנפט שבמקסיקו. החוזים העתידיים על מחירה של חבית נפט למסירה בדצמבר יורדים בשעה זו של המסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות בניו יורק (ה-NYMEX) ב-42 סנט, סובבים סביב רמת 59.6 הדולר.
אמריקניות במרכז
במרכז המסחר היום, כאמור, מפעילת המנוע החיפוש הפופולארי באינטרנט, חברת גוגל (GOOG). מניות החברו מרכזות עניין רב ומזנקות בשיעור של 12.54% לרמה של 341.21 דולר, זאת לאחר שאמש לאחר נעילת המסחר פרסמה החברה את תוצאותיה הנפלאות לרבעון השלישי ועקפה את תחזיות האנליסטים. החברה רשמה רווח נקי של 381.2 מיליון דולר לעומת 52 מיליון דולר בתקופה המקבילה, אשתקד. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 1.51 דולר למניה כאשר הצפי עמד על רווח של 1.36 דולר למניה.
Coca-Cola (שסימולה: KO) שפרסמה אתמול את דו"חותיה הרבעוניים, נסחרת בעליה של 0.21% לרמה של 42.2 דולר. החברה דיווחה אמש על עלייה של 37% ברווחי הרבעון השלישי ל-1.28 מיליארד דולר או 54 סנט למנייה אל מול רווח של 935 מיליון דולר או 39 סנט למנייה ברבעון המקביל בשנה שעברה. הדעה הרווחת בקרב אנליסטים הייתה לרווח של 53 סנט למנייה.
ענקית בתחום הסלולאר - חברת נוקיה (NOK) הפינלנדית נסחרת בעליה של 0.94% לרמה של 16.05 דולר, זאת לאחר שאמש פרסמה אתמול דו"חות מעורבים, שכן מחד, הכתה את התחזיות עם רווח של מעל למיליארד דולר, בעוד בשוק חזו לה רווח של 983 מיליון דולר, אך מאידך, פספסה פספסה קלות את התחזית בשורה העליונה עם גידול של 18% בהכנסות ל-10 מיליארד דולר.
יצרנית הכלים התעשיתיים קטרפילר (שסימולה: CAT), אשר הינה אחת ממרכיביו של מדד הדאו ג'ונס, קורסת היום בשיעור של 9% לרמה של 49 דולר, זאת כשלמרות שדיווחה על גידול ברווח לרבעון השלישי, לא עמדה בתחזיות האנליסטים ואף הזהירה שלא תעמוד בתחזיותיה המוקדמות לרבעון הרביעי.
ישראליות בוול סטריט
ענקית הפרמצבטיקה, טבע (שסימולה: TEVA), ממשיכה במגמה החיובית בה נסחרת לאחרונה ועולה בשיעור של 2.8% לרמה של 37.6 דולר, שיא חדש של כל הזמנים. החברה מרכזת עניין רב גם היום, זאת לאחר שאמש הודיעה חברת Roche השוויצרית, יצרנית תרופת ה-Tamiflu, שהינה התרופה המעכבת את פגיעת שפעת העופות בקרב החולים, כי במקרה של התפשטות המחלה תאפשר החברה לארבעה חברות גנריות לייצר את התרופה. ארבעת החברות הגנריות הינם: Barr, Mylan, Ranbaxy, ו-טבע.
מניותיה של ספקית הרשתות הדיגיטליות, הרמוניק (שסימולה: HLIT), קורסות בשיעור של 16% לרמה של 4.27% דולר. ברקע, אמש לאחר סגירת המסחר פירסמה החברה את דוחותיה לרבעון השלישי. בשורה התחתונה דיווחה הפסידה החברה ברבעון זה 4 סנט למניה, זאת לעומת הפסד של 3 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. בתי ההשקעות החלו להגיב היום לדוחות, כשבית ההשקעות לזארד פררס הפחית את המלצתו למניות החברה מ"קניה" ל"החזק".
יצרנית שבבי הפלאש, אם סיסטמס (שסימולה:FLSH) עולה בשיעור של 5.4% לרמה של 30.32 דולר. מניות החברה נסחרות בסנטימנט חיובי היום, לאור זינוק של 17% במניותיה של מתחרתה, סאנדיסק, שפירסמה אמש את דוחותיה לרבעון השלישי, אשר היכו את הציפיות בוול סטריט. עוד תורמת לעליות, הודעתה של אם-סיסטמס מאמש, כי תחל לשווק את ה-U3 באמצעות ספקי OEM. מספר שותפי OEM כבר הודיעו כי ישתמשו בטכנולוגיית ה-U3 במוצריהם. בשנת 2006 צפוייים ספקי OEM נוספים באסיה להצטרף לרשת המשווקים של אם סיסטמס.
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)"אני ברווחיות של כמעט 30%, בגלל שאני מרוויח ויעיל, אני צריך לשלם יותר מס?"
הגירעון ב-2025 יהיה נמוך ממה שמעריכים, גביית מסים גדולה בדצמבר בעיקר בזכות חוק הרווחים הכלואים - חברות יחלקו דיבידנדים ענקיים; מנהל רשות המסים מעריך גבייה שנתית של 100 מיליארד שקל מעל היעד בתחילת השנה - האם גביית המסים הזו מעידה על שיפור במשק, ועל המלחמה בהון השחור
מסים הם החלק הכי מרכזי בהכנסות המדינה. זה רוב רובו של המקור התקציבי. מסים אמורים לבטא את מצב הכלכלה. כשהכלכלה חזקה, הרווחים של הפירמות בעלייה, השכר עולה והמסים עולים, וההיפך. בשנה האחרונה יש עלייה חריגה מאוד במסים. אבל אל תטעו, למרות שהיא חשובה, והיא עוזרת לנתונים להיראות טובים מאוד, היא לא בהכרח מבטאת את מצב הכלכלה, היא מזכירה "הכנסות חד פעמיות" בדוחות של חברות - האם להתייחס להכנסות האלו או לא?
שי אהרונוביץ, מנהל רשות המסים מדבר על גבייה שעולה על 100 מיליארד שקל מהיעד המקורי. ב-11 חודשים נקבו 466 מיליארד שקל, וכנראה שבדצמבר תהיה גביית שיא שתביא את הגבייה הכוללת למעל 530 מיליארד שקל מיליארד שקל. הגבייה הזו, וכן הגבייה בסוף שנת 2024 מיוחסת לשני מהלכים של רשות המסים.
הראשון הוא מיסוי רווחים כלואים. זה עובד כך. רואה החשבון מתקשר לבעלים של חברה קטנה ואומר לו - "תראה, יש חוק חדש, לא כל כך ברור היישום שלו, אבל המשמעות שלו שצריך לשלם מס על רווחים היסטוריים".
אתה רציני?
"כן צריך לשלם מס-קנס של 2% או לחלק אותם. אפשר לחלק בהדרגה 5% בשנה ומשנה הבאה 6% מהיקף הרווחים. המדינה לא רוצה שיחזיקו רווחים אלא שיחלקו כדי לקבל את המס על הדיבידנד".
- רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-40 מיליארד שקל מעל היעד״
- מס על שכר דירה - "הגבייה שלנו עלתה ב-10%"; והאם מס רכוש יחזור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מס?
"זה 30%, ויש גם מס יסף של 3% ועל רווחים מסוימים עוד 2%".
המון. אין משהו לעשות?
"חילקנו בסוף 2024 כדי להימנע מעליית מס יסף, זוכר. פעלנו נכון, אבל עדיין יש רווחים לצרכי מס לפי המבחן של החוק שמחויבים במס. אני לא חושב שכדאי לשלם קנס של 2%, צריך לחלק דיבידנד של 5% מהרווחים".
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
