"36% יצמצמו קניות של מוצרי קיץ לעומת 2022"
79% מהצרכנים מעידים שהם נוהגים לבדוק מחירים באונליין בעת ביקור בחנות כדי לוודא שהמחיר הנדרש אינו גבוה מדי ושהם אינם מפספסים מבצעים ברשת
ההאטה הכלכלית העולמית משפיעה על תוכניות הרכישה של צרכנים לקראת הקיץ הקרוב, כך עולה ממחקר שערכה חברת הסטארטאפ Optimove בקרב 400 נשים וגברים. מהסקר עולה שאמון הצרכנים בכלכלה בירידה ותקציב הקניות שלהם קטן לעומת 2022. 47% מהנשאלים בהביעו חוסר אמון במצב הכלכלה ו-36% מתכוונים לצמצם את רכישות הבגדים, בגדי-הים ומוצרים אחרים לעומת קיץ 2022. 42% מתכוונים להוציא אותו סכום כסף כמו בשנה שעברה ואילו 22% מתכננים דוקא להגדיל השנה את הוצאותיהם.
הסקר גילה ש-11% מהצרכנים מקדימים ומזמינים בגדי קיץ, בגדי ים, מגבות חוף, גריל ואביזרים לגינה, מוצרי יופי והגנה על העור כבר בחודשים ינואר ופברואר כשהחורף עדין בשיאו. בחודש אפריל מגיעות המכירות של מוצרי הקיץ לשיאן עם 32% שמבצעים את הרכישות הראשונות בחודש זה ורק 12% עושים את הקניות הראשונות של המוצרים הקייציים בחודשים יוני-אוגוסט.
קרוב למחצית מהמשתתפים, 47%, מפצלים את הקניות בין החנויות הפיזיות לבין האונליין, 29% רוכשים בחנויות בלבד ואילו 24% עורכים את כל הקניות של מוצרי הקיץ באינטרנט. חריג בתחום זה הוא ענף התיירות שבו 91% מההזמנות הן אונליין ורק 9% באמצעות סוכן נסיעות.
79% מהצרכנים העידו שהם נוהגים לבדוק מחירים באתרים אונליין בעת ביקור בחנות פיזית כדי לוודא שהמחיר המבוקש מהם בחנות אינו גבוה מדי ושהם לא מפספסים מבצעים טובים יותר באינטרנט. 18% אמרו שהם עושים זאת לעיתים נדירות, ורק 3% מהנשאלים אמרו שהם לעולם לא יבדקו מחיר באונליין בעת ביקור בחנות.
- "ישראל היא מדינה רעילה" - דורגה במקום האחרון במדד מותגי המדינות
- סקר ביזפורטל: הבורסה בת"א תמשיך לעלות, על איזה שער יעצר הביטקוין?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
52% ממשתתפי הסקר ציינו שהמייל הוא האמצעי המועדף עליהם כדי לקבל מידע על הצעות שיווקיות ומבצעים מחברות שמעניינות אותם ושהם עוקבים אחריהן. 33% באמצעות מודעות באתרים, במובייל או ברשתות חברתיות, 9% במסרונים ואילו 6% לא רוצים לקבל אף מסר שיווקי.
פיני יקואל, מנכ"ל ומייסד אופטימוב: "המשמעות של תוצאות הסקר היא שקמעונאים יצטרכו להתאמץ הרבה יותר בקיץ הקרוב כדי להניע את הצרכנים לבצע רכישות. הדרך לעשות זאת היא על ידי שימוש חכם בדאטה כדי לייצר תקשורת שיווקית ששמה דגש על פרסונליזציה ורלבנטיות של המסר לחיי הלקוחות, רצונותיהם והעדפותיהם. מי שמחכה עם פרסום מוצרי קיץ עד לתחילת העונה מפספס קונים רבים שלמדו להערך ולקנות מראש את מה שנחוץ להם לעונה החמה. תוצאות הסקר מראות ש-42% מהנסקרים לא קיבלו אף מסר שיווקי שנוגע לקניית מוצרי קיץ עד לסוף חודש מרץ, אף שרבים מהם כבר ביצעו הזמנות והצטיידו בבגדים ובמוצרים הנחוצים להם".
תקרות ההפקדה ל-2025: השינויים רבים, זה מה שצריך לדעת
השינויים בתקרות ההפקדה ובהטבות המס ל-2025 מושפעים מהגזירות החדשות למימון הוצאות המלחמה. מה השתנה, מה נשאר והיכן יש עדיין אי בהירות
מידי שנה מפרסמת רשות המסים את תקרות ההפקדה הרלוונטיות להטבות מס במכשירים הפנסיוניים השונים. השנה, חוק ההתייעלות הכלכלית אשר נועד לסייע בהתמודדות עם הוצאות המלחמה, שינה מספר דברים מהותיים. עומר בן יאיר, סמנכ"ל מקצועי באלטשולר שחם עושה סדר:
מרבית תקרות ההפקדה הקבועות במס הכנסה צמודות למדד בדרך כלל, והן לא יוצמדו אליו ב-2025. כלומר, על אף שב-2024 האינפלציה עומדת על 3.2%, התקרות לא יוצמדו והן ישחקו בפועל. כך למשל תקרות כמו תקרת ההפקדה לקרן השתלמות, לא יעודכנו. כמו כן, לא יוצמדו מדרגות מס ההכנסה למדד.
מס נוסף שיגבה הוא מס יסף, הידוע בשמו מס עשירים. עד כה נהג בישראל מס יסף של 3% על הכנסה מעל להכנסה שנתית של 721,561 שקלים, אליה מצטרף השנה מס בשיעור 2% על הכנסות ממקורות הוניים מעל לסכום זה.
בעולם הפנסיוני ישנם פרמטרים שונים הנקבעים לפי השכר הממוצע במשק שמפרסם הביטוח הלאומי וצמודים אליו. השנה פורסמו 2 נתונים לשכר ממוצע –13,316 ₪ לעניין הגמלאות, ו– 12,536 ₪ לעניין גביית דמי ביטוח. מכיוון שאין התייחסות בהוראות הדין איזה סוג שמ"ב יש לקחת בחשבון לצורך החישוב, רשות המיסים הודיעה כי בשנת 2025 התקרות התלויות בשמ"ב יחושבו לפי גישה מטיבה. כך למשל – תקרת הפקדה של מעסיק לרכיב התגמולים ולרכיב הפיצויים שלא גוררת זקיפת הכנסה בידי העובד ותחושב לפי הגבוה מבניהם. המשמעות הינה תקרה גבוהה יותר ולמעשה שכירים ישלמו פחות מס. דוגמה נוספת הינה הפקדה של עמית מוטב (נדרשת לצורך מקסום הטבות מס של עצמאי בהפקדה לחיסכון פנסיוני) – תעשה לפי הנמוך.
- מדיניות חדשה של טראמפ: חשבונות פנסיה יוכלו להשקיע בנכסים אלטרנטיביים
- מי מקבל את כספי הפנסיה, איך מושכים אותם - ומה צריך לדעת על המיסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7