פוינטר NOK - נסיון ל'נוק אאוט' לגנבי הרכב
חברת 'פוינטר' העוסקת במניעה ואיתור בתחום גניבות הרכב פיתחה את מערכת 'פוינטר NOK' העושה שימוש במתגי הרכב המקוריים ליצירת רצף הפקודות המאפשר את התנעת הרכב.
26.16 שניות, זה הזמן שלקח לשני גנבי רכב לגנוב את הרכב המצולם, בשבת בבוקר, לאור יום.
המאבק הבלתי פוסק בין גנבי רכב לבין מערכות האיתור והסיכול מקבל טוויסטים מעניינים, ומעלה פתרונות יצירתיים.
גניבות כלי רכב הן מכת מדינה, שהיתה חייבת להיות מוגדרת כטרור כלכלי מובהק. המספרים מפחידים ומאיימים. מעל 22000 גניבות כלי רכב בשנת 2024, גידול של 20% בהשוואה ל 2023, וגידול של 80% מנתוני 2021, מ - 12,260 אירועים ל – 22,165 אירועים ב - 2024. אלו נתוני חברות הביטוח, ואליהם יש לצרף את נתוני חברות הליסינג שלרוב לא מבטחות את כלי הרכב בביטוח מקיף, ולכן המספרים גבוהים בהרבה. גם כותב שורות אלו נפל קורבן לגניבת רכב ב - 2024, אירוע שסיומו היה חיובי הודות לחברת האיתור, משטרת ישראל ואלת המזל שהיתה פנויה יחסית באותו היום.
מדינת ישראל צריכה להכריז על פעילות פלילית של גניבות רכב כטרור, ולפעול בהתאם. המרחק בין גניבת רכב אלימה לבין טרור פח"ע הוא קצר ביותר, ורשויות הבטחון חייבות להתעורר.
- גניבות רכב בישראל - פתח תקווה יעד מובהק של הגנבים
- מנורה נגד הרש"פ: תובעת אותה על רבע מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברות האיתור והמניעה מפעילות מערך מו"פ גדול על מנת לעכב ולמנוע את גניבות כלי הרכב, והפיתוח האחרון בתחום הוא פוינטר NOK.
מדובר במערכת אשר מחליפה את הקודנית המוכרת, ומשתמשת בכפתורים המקוריים של הרכב חלף מתגי הקודנית. המערכת 'מאזינה' לתקשורת העובדת במחשבי הרכב ובהינתן רצף הקשות מתאים משחררת את הרכב להתנעה. המערכת רק מאזינה לתשדורת, ולא משדרת חזרה לרכב כך שלא ניתן באמצעותה לפרוץ למחשב הרכב ולהשתלט עליו. כאשר המערכת מזה את רצף ההקשות הנכון היא משחררת את העלוקה הקיימת גם היום ומאפשרת התנעה של הרכב.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
רצף ההקשות יכול להיקבע על כל כפתור ברכב – מתגים של חלונות החשמל, מושב נהג חשמלי, מתגים על ההגה ועוד.
את המערכת ניתן לקבוע כמובן גם ל'מצב שירות' על מנת שכשהרכב נכנס למוסך לטיפול, הרצף האמיתי יישאר חסוי.
בשלב הראשון פעלה פוינטר יחד עם ג'נסיס לטובת הטמעה של המערכת בדגמי ג'נסיס החדשים, כך שאת הקודנית המסורתית מחליפים המתגים בחלק הימני של ההגה. המיגון המתקדם החדש מותקן כבר במתקני היבואניות, כך שהלקוח יקבל אותו עם הרכב בדומה לקבלת רכב עם מערכת מיגון כפיש היה בעבר.
עלויות המערכות זהות לעלויות המערכות הנוכחיות, והן חוסכות את הצורך בהתקנת קודניות, קידוח חורים להעברת כבלית חשמל ועוד.
בה בעת אני קורא לרשויות להתחיל להתייחס לאירועי גניבת כלי הרכב כאירועי פח"ע, גם כאשר יש סייענים ישראלים יהודים המשתפים פעולה עם כנופיות גנבי הרכב משטחי הרש"פ, לרבות שינוי הוראות פתיחה באש.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
