IM6. קרדיט יצרן
IM6. קרדיט יצרן

דגמי IM מבית SAIC בדרך לישראל

קבוצת לובינסקי הודיעה כי תתחיל בשיווק דגמי IM המתקדמים המיוצרים על ידי SAIC במסגרת שיתוף פעולה עם חברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech וקבוצת Alibaba 

יואב פולס |
נושאים בכתבה לובינסקי SAIC IM

במאי 24, לפני כמעט שנה שמנו את דגמי IM על השולחן כאשר דיווחנו על שבירת שיא מהירות במבחן האייל באמצעות דגמי החברה . כפי שציינו בכתבה, דגמי IM מיוצרים על ידי קונצרן SAIC המיוצג בארץ גם על ידי קבוצת לובינסקי, והנחנו שלא יעבור הרבה זמן עד שתנחת במערכת ביזפורטל ההודעה על תחילת ייבוא המותג. האמת שלקח יותר זמן ממה שחשבנו, אבל עכשיו הודיעה קבוצת לובינסקי על תחילת ייבוא דגמי IM לישראל באופן רשמי ומסודר.

IM הוא מותג רכב המהווה שיתוף פעולה בין יצרנית הרכב הענקית SAIC לבין חברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech וקבוצת Alibaba, וככזה משלב בין היכולות המתקדמות של SAIC לבין עולמות הטכנולוגיה המתקדמות, כאשר הרכב כולל שילוב טכנולוגיית AI.

שבירת שיאי מהירות

בשלב ראשון ייבואו לישראל שני דגמים IM6 קרוסאובר גדול ודגם ה IM5 סדאן גדולה במבנה פאסטבק, שתיהן עם תקינה אירופאית מלאה. החתירה לביצועים כפי שהוכחה על ידי IM הביאה לכמה ציוני דרך מסקרנים דוגמת שבירת שיא המהירות ל SUV סיני – 305 קמ"ש ל - IM6 ושבירת השיא במבחן האייל 90.96 קמ"ש ל IM5 (שיא שהחזיקה הסיטרואן קסנטיה משנת 1999!).

שני הדגמים הראשונים של IM שייבואו לישראל על ידי קבוצת לובינסקי הם ה IM6 וה IM5, והם כמובן חשמליים מלאים.


IM6

ה - IM6 הוא SUV במבנה קרוסאובר קופה העושה שימוש גדול באלומיניום להפחתת משקל. האורך הכולל 4.91 מטר, בסיס גלגלים 2.95 מטר והרוחב 1.99 מטר – מימדים מרשימים המעידים על מרווח פנימי מעולה. רכב זה יגיע בשלוש גירסאות – הנעה אחורית 335 כ"ס ו 46 קג"מ עם סוללה בקיבולת 75Kwh וטווח WLTP של 460 ק"מ. דגם נוסף עם הנעה אחורית, הספק של 508 כ"ס ו 51 קג"מ המצוייד בסוללה בקיבולת 100Kwh וטווח WLTP של 610 ק"מ וביצועים מרשימים עם 5.4 שניות ל 100 קמ"ש. הדגם הבכיר עם שני מנועים והנעה כפולה בהספק משולב של 776 כ"ס (!!!) ו – 81.5 קג"מ. גם כאן סוללה של 100Kwh, המספק טווח WLTP של כ 520 ק"מ ותאוצה של 3.5 שניות מעמידה ל 100 קמ"ש.



IM5

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ה - IM5 הוא רכב סאלון בתצורת סדאן קופה הנהנה ממקדם גרר נמוך במיוחד (0.226) המסייע ליעילות האנרגטית. האורך הכולל 4.931 מטר, בסיס גלגלים של 2.95 מטר ורוחב של 1.96 מטר. ל IM5 דשבורד בו מוטמע מסך רוחבי בגודל 26.3'' ועוד מסך בגודל 10.5'' לסיוע בתפעול מערכות הרכב. גם כאן בשלב ראשון שלוש יחידות הנעה – הנעה אחורית, מנוע בהספק 290 כ"ס וסוללה בקיבולת 75Kwh עם טווח WLTP של 490 ק"מ. דגם נוסף עם הנעה אחורית עם מנוע בהספק 402 כ"ס הנעזר בסוללה בקיבולת 100Kwh וטווח WLTP של למעלה מ 700 ק"מ. הדגם הבכיר עם הנעה כפולה, 776 כ"ס וסוללה בקיבולת 100Kwh.

דגמי IM עתידים להיות משווקים עוד בשנת 2025, ככל הנראה כבר ברבעון השלישי של השנה.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?