IM6. קרדיט יצרן
IM6. קרדיט יצרן

דגמי IM מבית SAIC בדרך לישראל

קבוצת לובינסקי הודיעה כי תתחיל בשיווק דגמי IM המתקדמים המיוצרים על ידי SAIC במסגרת שיתוף פעולה עם חברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech וקבוצת Alibaba 

יואב פולס |
נושאים בכתבה לובינסקי SAIC IM

במאי 24, לפני כמעט שנה שמנו את דגמי IM על השולחן כאשר דיווחנו על שבירת שיא מהירות במבחן האייל באמצעות דגמי החברה . כפי שציינו בכתבה, דגמי IM מיוצרים על ידי קונצרן SAIC המיוצג בארץ גם על ידי קבוצת לובינסקי, והנחנו שלא יעבור הרבה זמן עד שתנחת במערכת ביזפורטל ההודעה על תחילת ייבוא המותג. האמת שלקח יותר זמן ממה שחשבנו, אבל עכשיו הודיעה קבוצת לובינסקי על תחילת ייבוא דגמי IM לישראל באופן רשמי ומסודר.

IM הוא מותג רכב המהווה שיתוף פעולה בין יצרנית הרכב הענקית SAIC לבין חברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech וקבוצת Alibaba, וככזה משלב בין היכולות המתקדמות של SAIC לבין עולמות הטכנולוגיה המתקדמות, כאשר הרכב כולל שילוב טכנולוגיית AI.

שבירת שיאי מהירות

בשלב ראשון ייבואו לישראל שני דגמים IM6 קרוסאובר גדול ודגם ה IM5 סדאן גדולה במבנה פאסטבק, שתיהן עם תקינה אירופאית מלאה. החתירה לביצועים כפי שהוכחה על ידי IM הביאה לכמה ציוני דרך מסקרנים דוגמת שבירת שיא המהירות ל SUV סיני – 305 קמ"ש ל - IM6 ושבירת השיא במבחן האייל 90.96 קמ"ש ל IM5 (שיא שהחזיקה הסיטרואן קסנטיה משנת 1999!).

שני הדגמים הראשונים של IM שייבואו לישראל על ידי קבוצת לובינסקי הם ה IM6 וה IM5, והם כמובן חשמליים מלאים.


IM6

ה - IM6 הוא SUV במבנה קרוסאובר קופה העושה שימוש גדול באלומיניום להפחתת משקל. האורך הכולל 4.91 מטר, בסיס גלגלים 2.95 מטר והרוחב 1.99 מטר – מימדים מרשימים המעידים על מרווח פנימי מעולה. רכב זה יגיע בשלוש גירסאות – הנעה אחורית 335 כ"ס ו 46 קג"מ עם סוללה בקיבולת 75Kwh וטווח WLTP של 460 ק"מ. דגם נוסף עם הנעה אחורית, הספק של 508 כ"ס ו 51 קג"מ המצוייד בסוללה בקיבולת 100Kwh וטווח WLTP של 610 ק"מ וביצועים מרשימים עם 5.4 שניות ל 100 קמ"ש. הדגם הבכיר עם שני מנועים והנעה כפולה בהספק משולב של 776 כ"ס (!!!) ו – 81.5 קג"מ. גם כאן סוללה של 100Kwh, המספק טווח WLTP של כ 520 ק"מ ותאוצה של 3.5 שניות מעמידה ל 100 קמ"ש.



IM5

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ה - IM5 הוא רכב סאלון בתצורת סדאן קופה הנהנה ממקדם גרר נמוך במיוחד (0.226) המסייע ליעילות האנרגטית. האורך הכולל 4.931 מטר, בסיס גלגלים של 2.95 מטר ורוחב של 1.96 מטר. ל IM5 דשבורד בו מוטמע מסך רוחבי בגודל 26.3'' ועוד מסך בגודל 10.5'' לסיוע בתפעול מערכות הרכב. גם כאן בשלב ראשון שלוש יחידות הנעה – הנעה אחורית, מנוע בהספק 290 כ"ס וסוללה בקיבולת 75Kwh עם טווח WLTP של 490 ק"מ. דגם נוסף עם הנעה אחורית עם מנוע בהספק 402 כ"ס הנעזר בסוללה בקיבולת 100Kwh וטווח WLTP של למעלה מ 700 ק"מ. הדגם הבכיר עם הנעה כפולה, 776 כ"ס וסוללה בקיבולת 100Kwh.

דגמי IM עתידים להיות משווקים עוד בשנת 2025, ככל הנראה כבר ברבעון השלישי של השנה.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס טויוטה החדש (יצרן)

לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה

יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?



רן קידר |
נושאים בכתבה לקסוס


טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.

ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.

עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד

העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.

מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.

בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.

טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך

פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.

מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.

לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים

מכמונת מהירות
צילום: אריאל אטיאס

מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים

כמות שיא של קטל בדרכים, עלייה בתאונות הקטלניות מביאים את המשטרה לשנות גישה - החלפת המערכות הקיימות במשוכללות; המטרה: לגרום לנהגים לנסוע בגבול המותר

רן קידר |
נושאים בכתבה מצלמת מהירות

משטרת ישראל פרסמה יוצאת במכרז להתקנת כ-250 מצלמות מתקדמות מבוססות מדידת מהירות ממוצעת, טכנולוגיה שתחליף את מערכת A-3, המכונה "הקופסאות הכתומות", אחרי יותר מ-14 שנות פעילות. התקנה ראשונית של המצלמות החדשות תהיה בחצי השני של 2026, והפעלה מלאה לקראת 2027.

איך עובדת הטכנולוגיה החדשה?

המצלמות החדשות שוברות פרדיגמה: במקום מדידת מהירות נקודתית, הן מחשבות מהירות ממוצעת על פני קטע כביש של מאות מטרים עד קילומטרים. הרכב מתועד פעמיים: בכניסה וביציאה, באמצעות טכנולוגיית ANPR (Automatic Number Plate Recognition), שמזהה לוחיות רישוי בדיוק של 97% בתנאים רגילים ו-90% במהירויות גבוהות. הזמן בין התיעודים מחולק במרחק, וכל חריגה מהמגבלה הממוצעת מובילה לדוח אוטומטי.

המערכת עמידה בתנאי שטח קשים: חיישני אינפרא-אדום ו-LED מאפשרים צילום לילה, פלאש להתמודדות עם תאורה לקויה ומגן נגד ונדליזם. בנוסף, היא מזהה נתיב נסיעה מדויק, מה שמאפשר אכיפה גם על חציית נתיבים מסוכנת או נסיעה בנתיבי חירום. התיעוד כולל תמונות קלוז-אפ של לוחית הרישוי, זמן מדויק ברמת אלפיות שנייה, מיקום GPS ופרטי המצלמה. הנתונים מועברים דרך רשת מוצפנת לארונות שליטה מרכזיים, עם גיבוי תקשורת.

בישראל כבר נוסה פיילוט בכביש הערבה, שהוכיח ירידה של קרוב ל-20% בעבירות מהירות. במדינות כמו בריטניה והולנד, שבהן מופעלות מאות אלפי מצלמות דומות, נרשמה ירידה של אפילו 40% בתאונות קטלניות. המכרז דורש מהספק הזוכה הוכחת אמינות משפטית, כולל בדיקות מכון התקנים ותקני סייבר.

הזדמנויות: מה הטכנולוגיה מבטיחה?

המהפכה מבטיחה שיפורים משמעותיים. ראשית, הפחתת מהירות אמיתית: במקום "ציד נקודתי", האכיפה תכסה התנהגות לאורך זמן, מה שצפוי להוריד תאונות קשות ב-25% ומעלה, על פי נתונים אירופיים. שנית, אכיפה בכל תנאי: לילה, גשם או לוחיות מיוחדות (צבאיות, זמניות). שלישית, שקיפות: תיעוד דיגיטלי מלא יקטין טענות על אי-דיוקים ויאפשר ערעורים מבוססים. רביעית, שילוב עם מערכת ISA (Intelligent Speed Assistance), שמשנת 2025 חובה בכל רכב חדש – ימנע חריגות מראש.