IM6. קרדיט יצרן
IM6. קרדיט יצרן

דגמי IM מבית SAIC בדרך לישראל

קבוצת לובינסקי הודיעה כי תתחיל בשיווק דגמי IM המתקדמים המיוצרים על ידי SAIC במסגרת שיתוף פעולה עם חברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech וקבוצת Alibaba 

יואב פולס |
נושאים בכתבה לובינסקי SAIC IM

במאי 24, לפני כמעט שנה שמנו את דגמי IM על השולחן כאשר דיווחנו על שבירת שיא מהירות במבחן האייל באמצעות דגמי החברה . כפי שציינו בכתבה, דגמי IM מיוצרים על ידי קונצרן SAIC המיוצג בארץ גם על ידי קבוצת לובינסקי, והנחנו שלא יעבור הרבה זמן עד שתנחת במערכת ביזפורטל ההודעה על תחילת ייבוא המותג. האמת שלקח יותר זמן ממה שחשבנו, אבל עכשיו הודיעה קבוצת לובינסקי על תחילת ייבוא דגמי IM לישראל באופן רשמי ומסודר.

IM הוא מותג רכב המהווה שיתוף פעולה בין יצרנית הרכב הענקית SAIC לבין חברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech וקבוצת Alibaba, וככזה משלב בין היכולות המתקדמות של SAIC לבין עולמות הטכנולוגיה המתקדמות, כאשר הרכב כולל שילוב טכנולוגיית AI.

שבירת שיאי מהירות

בשלב ראשון ייבואו לישראל שני דגמים IM6 קרוסאובר גדול ודגם ה IM5 סדאן גדולה במבנה פאסטבק, שתיהן עם תקינה אירופאית מלאה. החתירה לביצועים כפי שהוכחה על ידי IM הביאה לכמה ציוני דרך מסקרנים דוגמת שבירת שיא המהירות ל SUV סיני – 305 קמ"ש ל - IM6 ושבירת השיא במבחן האייל 90.96 קמ"ש ל IM5 (שיא שהחזיקה הסיטרואן קסנטיה משנת 1999!).

שני הדגמים הראשונים של IM שייבואו לישראל על ידי קבוצת לובינסקי הם ה IM6 וה IM5, והם כמובן חשמליים מלאים.


IM6

ה - IM6 הוא SUV במבנה קרוסאובר קופה העושה שימוש גדול באלומיניום להפחתת משקל. האורך הכולל 4.91 מטר, בסיס גלגלים 2.95 מטר והרוחב 1.99 מטר – מימדים מרשימים המעידים על מרווח פנימי מעולה. רכב זה יגיע בשלוש גירסאות – הנעה אחורית 335 כ"ס ו 46 קג"מ עם סוללה בקיבולת 75Kwh וטווח WLTP של 460 ק"מ. דגם נוסף עם הנעה אחורית, הספק של 508 כ"ס ו 51 קג"מ המצוייד בסוללה בקיבולת 100Kwh וטווח WLTP של 610 ק"מ וביצועים מרשימים עם 5.4 שניות ל 100 קמ"ש. הדגם הבכיר עם שני מנועים והנעה כפולה בהספק משולב של 776 כ"ס (!!!) ו – 81.5 קג"מ. גם כאן סוללה של 100Kwh, המספק טווח WLTP של כ 520 ק"מ ותאוצה של 3.5 שניות מעמידה ל 100 קמ"ש.



IM5

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ה - IM5 הוא רכב סאלון בתצורת סדאן קופה הנהנה ממקדם גרר נמוך במיוחד (0.226) המסייע ליעילות האנרגטית. האורך הכולל 4.931 מטר, בסיס גלגלים של 2.95 מטר ורוחב של 1.96 מטר. ל IM5 דשבורד בו מוטמע מסך רוחבי בגודל 26.3'' ועוד מסך בגודל 10.5'' לסיוע בתפעול מערכות הרכב. גם כאן בשלב ראשון שלוש יחידות הנעה – הנעה אחורית, מנוע בהספק 290 כ"ס וסוללה בקיבולת 75Kwh עם טווח WLTP של 490 ק"מ. דגם נוסף עם הנעה אחורית עם מנוע בהספק 402 כ"ס הנעזר בסוללה בקיבולת 100Kwh וטווח WLTP של למעלה מ 700 ק"מ. הדגם הבכיר עם הנעה כפולה, 776 כ"ס וסוללה בקיבולת 100Kwh.

דגמי IM עתידים להיות משווקים עוד בשנת 2025, ככל הנראה כבר ברבעון השלישי של השנה.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולסטויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולס

טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד

הפרואייס מקס של טויוטה הוא רכב עבודה עם ארגז סגור ונפח הטענה עצום. הוא כאן כדי לעבוד, לא לשום מטרה אחרת.

אהבנו: נפח הטענה

פחות אהבנו: העדר התראת שטח מת, סביבת נהג פחות נעימה מהצפוי, משענות זקופות לנוסעים

יואב פולס |

הטויוטה פרואייס מקס הוא המסחרית הגדולה ביותר בליין של טויוטה, בוודאי בגרסת המבחן שקיבלנו עם בסיס הגלגלים הגדול והארגז הגבוה.

חברים בעלי עסקים שקיבלו פניה 'יש לכם איזו הובלה לעשות?' כדי שאוכל לבחון את הפרואייס מקס באמת, ניתקו לי ישר, כך שבמשך יומיים הסתובב וואן מסחרי גדול ולא חשוד בכלל כשהוא ריק ממטען.

 

תעודת חובה        
קטגוריה            מסחרית סגורה עד 4.0 טון
מימדים (מטר)        אורך 5.998 /רוחב 2.05 /גובה 2.522 /בסיס גלגלים 3.705
מספר מושבים        שלושה
הנעה ותיבת הילוכים         2.2 ליטר, טורבו דיזל, אוטומטית, הנעה קדמית
הספק ומומנט                 140 כ"ס, 38.75 קג"מ / 180 כ"ס, 45.9 קג"מ
נפח מיכל דלק                90 ליטר
כושר העמסה                3510 ק"ג
צריכת דלק (משולב)                12 ק"מ לליטר. תקן יצרן
מחיר                            החל מ 295.0 אש"ח עד 310.0 אש"ח (לא כולל מע"מ)


עיצוב חיצוני ופנימי

על הפרואייס מקס באמת שאין הרבה מה להרחיב, חזית מעט בולטת כדי להכיל רדיאטור גדול שיקרר את מנוע הטורבו דיזל, סמל טויוטה, יחידות תאורה גדולות והרבה פלסטיקה שחורה. חישוקי ברזל פשוטים ופונקציונליים, מראות צד ענקיות מפוצלות כך שניתן לכוון את החלק התחתון לטובת ראות טובה יותר של צידי הרכב, וארגז ארוך. כמה ארוך? עוד יותר ארוך. מאחור שתי דלתות אנכיות הנפתחות לצדדים, ויכולות ממש להיצמד לדופן הטויוטה, על מנת שניתן להתקרב עם מלגזה לטובת העמסה. עוד לפרואייס מקס דלת הזזה גדולה ושימושית. סה"כ הטויוטה הזו הגיעה לעבוד, לא להשתתף בתחרות מלכת יופי.

תא הנוסעים אמור לספק מרחב עבודה נוח ומודרני לנהג ולשני עוזריו הנאמנים שאיתו במכונית. בפועל הופתעתי דווקא מחוסר הנוחות. מושב הנהג הידראולי, שאישית לי היה פחות נוח. לוח מחוונים משולב צג דיגיטלי בגודל ''7, הגה שלפי הברושור מתכוונן לעומק ולגובה, אבל בפועל התכוונן רק לעומק, כשייתכן שלא הפעלתי מספיק כח. על ההגה מתגי שליטה על בקרת השיוט והמדיה. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''10 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומשמאל להגה מתג למעצור היד החשמלי.