דגמי IM מבית SAIC בדרך לישראל
קבוצת לובינסקי הודיעה כי תתחיל בשיווק דגמי IM המתקדמים המיוצרים על ידי SAIC במסגרת שיתוף פעולה עם חברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech וקבוצת Alibaba
במאי 24, לפני כמעט שנה שמנו את דגמי IM על השולחן כאשר דיווחנו על שבירת שיא מהירות במבחן האייל באמצעות דגמי החברה . כפי שציינו בכתבה, דגמי IM מיוצרים על ידי קונצרן SAIC המיוצג בארץ גם על ידי קבוצת לובינסקי, והנחנו שלא יעבור הרבה זמן עד שתנחת במערכת ביזפורטל ההודעה על תחילת ייבוא המותג. האמת שלקח יותר זמן ממה שחשבנו, אבל עכשיו הודיעה קבוצת לובינסקי על תחילת ייבוא דגמי IM לישראל באופן רשמי ומסודר.
IM הוא מותג רכב המהווה שיתוף פעולה בין יצרנית הרכב הענקית SAIC לבין חברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech וקבוצת Alibaba, וככזה משלב בין היכולות המתקדמות של SAIC לבין עולמות הטכנולוגיה המתקדמות, כאשר הרכב כולל שילוב טכנולוגיית AI.
שבירת שיאי מהירות
בשלב ראשון ייבואו לישראל שני דגמים IM6 קרוסאובר גדול ודגם ה IM5 סדאן גדולה במבנה פאסטבק, שתיהן עם תקינה אירופאית מלאה. החתירה לביצועים כפי שהוכחה על ידי IM הביאה לכמה ציוני דרך מסקרנים דוגמת שבירת שיא המהירות ל SUV סיני – 305 קמ"ש ל - IM6 ושבירת השיא במבחן האייל 90.96 קמ"ש ל IM5 (שיא שהחזיקה הסיטרואן קסנטיה משנת 1999!).
שני הדגמים הראשונים של IM שייבואו לישראל על ידי קבוצת לובינסקי הם ה IM6 וה IM5, והם כמובן חשמליים מלאים.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
IM6
ה - IM6 הוא SUV במבנה קרוסאובר קופה העושה שימוש גדול באלומיניום להפחתת משקל. האורך הכולל 4.91 מטר, בסיס גלגלים 2.95 מטר והרוחב 1.99 מטר – מימדים מרשימים המעידים על מרווח פנימי מעולה. רכב זה יגיע בשלוש גירסאות – הנעה אחורית 335 כ"ס ו 46 קג"מ עם סוללה בקיבולת 75Kwh וטווח WLTP של 460 ק"מ. דגם נוסף עם הנעה אחורית, הספק של 508 כ"ס ו 51 קג"מ המצוייד בסוללה בקיבולת 100Kwh וטווח WLTP של 610 ק"מ וביצועים מרשימים עם 5.4 שניות ל 100 קמ"ש. הדגם הבכיר עם שני מנועים והנעה כפולה בהספק משולב של 776 כ"ס (!!!) ו – 81.5 קג"מ. גם כאן סוללה של 100Kwh, המספק טווח WLTP של כ 520 ק"מ ותאוצה של 3.5 שניות מעמידה ל 100 קמ"ש.
IM5
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ה - IM5 הוא רכב סאלון בתצורת סדאן קופה הנהנה ממקדם גרר נמוך במיוחד (0.226) המסייע ליעילות האנרגטית. האורך הכולל 4.931 מטר, בסיס גלגלים של 2.95 מטר ורוחב של 1.96 מטר. ל IM5 דשבורד בו מוטמע מסך רוחבי בגודל 26.3'' ועוד מסך בגודל 10.5'' לסיוע בתפעול מערכות הרכב. גם כאן בשלב ראשון שלוש יחידות הנעה – הנעה אחורית, מנוע בהספק 290 כ"ס וסוללה בקיבולת 75Kwh עם טווח WLTP של 490 ק"מ. דגם נוסף עם הנעה אחורית עם מנוע בהספק 402 כ"ס הנעזר בסוללה בקיבולת 100Kwh וטווח WLTP של למעלה מ 700 ק"מ. הדגם הבכיר עם הנעה כפולה, 776 כ"ס וסוללה בקיבולת 100Kwh.
דגמי IM עתידים להיות משווקים עוד בשנת 2025, ככל הנראה כבר ברבעון השלישי של השנה.

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר
רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.
כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל.
האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.
המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.
- הקנסות מזנקים: רכיבה ללא לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים תעלה 500 שקל
- חברת הקורקינטים השיתופיים שבדרך לוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?
הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט.

שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
לפי משרד התחבורה מדובר בשיא של כל הזמנים למספר יומי של נסיעות ברכבת ישראל, כאשר השיא הקודם נרשם רק במרץ השנה
משרד התחבורה ורכבת ישראל מציינים אבן דרך: שיא נסיעות יומי חדש שנרשם ביום חמישי האחרון (ה-17.12.25) בו נסעו 361,255 אלף נוסעים ב-675 רכבות נוסעים שהופעלו. השיא הקודם נרשם גם הוא בשנת 2025 עם 357,773 נוסעים בתאריך 16.3.25.
נתון זה מהווה המשך למגמת העלייה במספרי הנוסעים הנרשמת בשנה האחרונה, כאשר משרד התחבורה מייחס את העלייה המספר הנוסעים להכנסת קרונות חדשים לתפעול, תוספת רכבות והפעלת רכבות חשמליות חדישות שלהן קיבולת שיכולה להכיל עד כ-2,000 נוסעים. בעיני המשרד, פרוייקטים אלו, לצד אחרים הבאים להרחיב את תשתיות המסילה ולהאריך את הרכבות, הם שמשפרים באופן משמעותי ורציף את היצע מקומות הישיבה.
ברכבת ישראל מציינים כי הביקושים בשנת 2025 היו הגבוהים ביותר מאז ומעולם וכי חמשת ימי התפעול עם מספרי הנוסעים הגבוהים ביותר נרשמו כולם בשנת 2025, כאשר שלושה מתוך החמישה נרשמו בחג החנוכה הנוכחי.
בחודש אוקטובר 2025 נרשם שיא של כל הזמנים בממוצע הנסיעות היומי עם 298 אלף נוסעים, נתון הנסיעות היומי הגבוה ביותר שנרשם בתקופה זו.

