ישראייר
צילום: עידו וכטל

ישראייר מלונאות: רוכשת מלונות ביוון עם שותף ב-40 מיליון אירו

ישראייר עצמה תשקיע במיזם המשותף כ-10 מיליון אירו, והיא עושה זאת במקביל להתחלת המסחר הצפויה בבורסה בשבועות הקרובים "אנחנו רואים גידול אדיר בזרם התיירים הישראלים ליוון"
נתנאל אריאל | (2)

אם מגיפת הקורונה לימדה משהו חברות זה לא לסמוך רק על תחום פעילות אחד. חברות לא משנות די.אן.אי ביום אחד, אבל הן בהחלט יכולות להתרחב מעבר לתחום המקורי שלהן. כך גם ישראייר - שצפויה להתחיל להיסחר בקרוב - פורשת כנפיים גם מחוץ לתחום התעופה ורוצה לקבע רגל נוספת. חברת התעופה רוכשת יחד עם מלונות בראון שלושה מלונות וכן אתר נופש ביוון ב-40 מיליון אירו, כאשר ישראייר תשקיע 10 מיליון אירו מתוכם.

מלון אחד נמצא במרכז אתונה, ליד התיאטרון של המדינה. מלון נוסף נמצא גם הוא באתונה ליד המוזיאון הארכיאולוגי, ומלון שלישי ייפתח במרכז העיר בעוד שנה וחצי. בנוסף, רכשו החברות ריזורט באי אוויה, השני בגודלו ביוון, ומחובר באמצעות גשר אל המדינה.

במסגרת השת"פ הלקוחות יוכלו להזמין חבילות נופש ביוון, כולל טיסות ישירות לבתי המלון שיופעלו תחת מלונות בראון. החברה מפעילה מלונות בוטיק באתונה וריזורטים בכרתים ובאי אוויה הסמוך לאתונה. בשתי החברות מקווים שהשת"פ יעלה יפה ומקווים להרחיב את שיתף הפעולה למלונות נוספים בעתיד, ביוון ואולי במדינות נוספות. החברות מקוות כי החזרה לשגרה תיטיב גם עם תחום המלונאות ויתרמו לרווחים של שתיהן.

רמי לוי בעל השליטה ברמי לוי שיווק השקמה ובישראייר אמר על רקע ההסכם: "שילוב היתרונות של החברות יאפשר להוזיל את המחיר לנופש הישראלי ולהציע מוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים ללקוחותינו."

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר: "השותפות היא חלק מהאסטרטגיה העסקית שלנו להתמקד במוצר התיירותי, ולגוון ללקוחותינו את אפשרויות החופשה ביעדים אליהם ישראייר טסה. אנו עמלים כל העת על הרחבת המוצרים הסינרגטיים לפעילות הקיימת שלנו".

ניר ויצמן, בעלים משותף של קבוצת מלונות בראון: "אנחנו רואים גידול אדיר בזרם התיירים הישראלים ליוון". מלונות בראון יוצגו בעסקה על ידי עו״ד רון בר-ניר ממשרד מ. פירון.

 

בדוחותיה לרבעון הראשון של 2022 ישראייר הציגה חזרה לרווחיות. החברה רשמה שיפור בהכנסות ל-56.5 מיליון דולר, לעומת 44.9 מילון דולר ברבעון הקודם ו-11.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, ההכנסות ממוצרים נלווים לטיסה, בהן הושבה, כבודה, ועוד, זינקו לכ-7% מסך ההכנסות של החברה בהשוואה לכ-3% בשנת 2019. ישראייר גם רשמה רווח גולמי של 4.7 מיליון דולר ובשורה התחתונה רווח נקי של 1.77 מיליון דולר - לעומת הפסדים ברבעון הקודם והמקביל, היא גם צופה המשך שיפור ברבעון הקרוב לאור העליה בפעילות בחודשים אפריל-מאי.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

השליטה בישראייר (75%) עברה בשנה שעברה לקבוצת BGI (נתח של 51%) של רמי לוי וחיים שלום, כשלוי מחזיק באופן פרטי 24%. השניים רכשו את השליטה בחברה בתמורה ל-162 מיליון שקל במסגרת כינוס הנכסים של קבוצת אי.די.בי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אחד מהעם 02/06/2022 09:59
    הגב לתגובה זו
    כולם עוד פעם ליוון ? אולי הגיע הזמן לקצת גיוון ?
  • 1.
    גיא קולק 01/06/2022 18:08
    הגב לתגובה זו
    תודות וברכות לישראטל ולרמי לוי
צחי אבו
צילום: ארי נדלן
ראיון

צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"

על רקע הדוחות ותוכניות ההרחבה של ארי נדל״ן באילת ובאשדוד, בתוספת המו״מ לרכישת שטחי מסחר בגבעת שאול, החברה מציגה אסטרטגיה של השבחה מאסיבית וקידום של הרחבת זכויות בנכסיה;"תפיסה שמחברת בין נדל״ן מניב לבין ייזום אקטיבי לאורך זמן״

צלי אהרון |

ארי נדל״ן ארי נדלן -0.51%  , העוסקת בנדל"ן מניב מסחרי וקניונים בישראל ובחו"ל,מציגה את דוחותיה לרבעון עם NOI מאוחד שעומד על כ-24 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל, בעוד ה-FFO עלה לכ-13 מיליון שקל, גידול של כ-18%. שיעורי התפוסה בנכסים המרכזיים נותרו גבוהים, סביב 96% בישראל וכ-99% בקניון My Mall בלימסול לאחר הרחבה. מנגד, הוצאות המימון עלו לכ-18 מיליון שקל לעומת כ-14 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בשל הנפקת סדרת אג״ח חדשה שהגדילה את היקף החוב הפיננסי. 

נראה כי החברה מפנה חלק גדול מהדגש לאסטרטגיית ההשבחה שלה: הרחבת סטאר אילת, קידום התכנית הגדולה בסטאר אשדוד והתקדמות בפרויקט תחנת הכוח שמוערך בהיקף של כ-362 מיליון שקל. בנוסף, לאחר מועד הדוח השלימה החברה גיוס הון וחוב בהיקף כולל של כ-208 מיליון שקל, גם באמצעות הנפקת מניות וגם בהרחבת אג״ח - מה שהביא את בית ההשקעות מיטב להפוך לבעל עניין. בשבועות האחרונים קידמה החברה שתי תוכניות תכנוניות מהותיות: הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה את תוכנית ההרחבה במתחם סטאר אילת, הכוללת תוספת של שני מגדלים חדשים בהיקף של כ-80 אלף מ"ר, ובמקביל ביקשה לבצע תיקונים בתוכנית המקיפה במתחם סטאר אשדוד - תוכנית שאמורה להוסיף 2,000 דירות וכ-110 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה.

כמו כן, ארי נדל״ן מנהלת מו״מ לרכישת שטחי מסחר בהיקף של 15 אלף מ"ר ו-300 חניות בירושלים, במהלך שמטרתו לחזק את פורטפוליו הנכסים המניבים באזורים צפופים ומבוקשים. המהלך מתווסף לשורה ארוכה של פרויקטי השבחה שמקדמת החברה בארץ ובעולם , מהרחבת קניון MYMALL ועד לקידום תוספת זכויות במתחמי מסחר ודיור בנהריה ובנתניה.

המנכ"ל ובעל השליטה צחי אבו מסכם זאת כך: ״אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית. כל נכס אצלנו עובר השבחה״. לדבריו, החברה שואפת לייצר תמהיל ייחודי בין נכסים מניבים לבין תוספת זכויות משמעותית בכל נכס ונכס. נראה שהתפיסה הזו באה לידי ביטוי כמעט בכל הנכסים של החברה.

בראיון לביזפורטל מסביר אבו כיצד כל אחד ממהלכי החברה משתלב עם אסטרטגיית הליבה, מדוע היזמות היא חלק בלתי נפרד מהמודל העסקי, ומה עומד על הפרק בשנה הקרובה:

אורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יובאורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יוב
ראיון

מימון ישיר: "האיגוחים דוחפים אותנו קדימה - אבל ברכב יש עוד עבודה"

אחרי הדוח החזק לרבעון השלישי, ישבנו עם סמנכ"ל הכספים אורן שקדי לשיחה על מה שבאמת עומד מאחורי האיגוחים במשכנתאות, על השחיקה ברכב שלא נעלמה למרות ההתייעלות, ועל השאלה עד כמה ירידת הריבית יכולה באמת לשנות את התמונה?
נושאים בכתבה מימון ישיר

מימון ישיר מימון ישיר -0.3%  פרסמה את דוח הרבעון השלישי וזינקה לאור התוצאות. לאחר שפתחה את 2025 עם רבעון ראשון שבו הרווח הנקי עמד על 20.1 מיליון שקל, רבעון שני שגם בו נראתה ירידה ברווח הנקי ל-17.5 מיליון שקל, החברה הציגה רבעון שלישי עם זינוק משמעותי בשורת הרווח, 77% לעומת הרבעון המקביל, ועמדה על 66.8 מיליון שקל , ובהתאם, המנייה זינקה. 

רוב הרווחים הגיעו ממגזר המשכנתאות, בעוד מגזר הרכב המשיך להראות שחיקה, והחברה בעיצומו של תהליך התייעלות שיבוא לידי ביטוי ב-2026. ישבנו לשיחה עם אורן שקדי, סמנכ"ל הכספים של החברה, כדי להבין את השינוי יותר לעומק. 

ספר לנו על מהלכי האיגוח שבמגזר המשכנתאות

אנחנו נוקטים כבר מזה הרבה שנים במודל שנקרא מודל היברידי. מודל היברידי נפוץ מאוד בחו"ל, ובמסגרתו, חברות אשראי, מחזיקות בחלק מתיק האשראי במאזן שלהם, ואת חלקו הן מוכרת לצדדים שלישיים כדי לשפר את התשואה להון. הדבר גם מאפשר פינוי אשראי להעמדה של הלוואות חדשות. בסקטור הרכב, זו פרקטיקה מקובלת שלנו כבר שנים, ויש הרבה מאד שחקנים שאנחנו פועלים מולם, כמו בנקים, חברות כרטיסי אשראי, גופים מוסדיים ועוד. גם במשכנתאות אנחנו מבקשים ליישם את אותה אסטרטגיה, ולאגח חלק מהתיק. 

במשכנתאות זה נמצא יחסית בשלב ראשוני. עשינו שני איגוחים, עסקה אחת בסוף 2024, ברבעון הרביעי, והשניה ביולי השנה, במהלך הרבעון השלישי. בשני המקרים עשינו עסקאות מול הגופים המוסדיים. זו רק אחת השיטות שבאמצעותה אפשר לבצע מכירת תיקים. מבחינת הלוואות על רכב, למשל, אנחנו מבצעים עכשיו עסקאות פרטיות. כך שאפשר לבצע את זה במגוון שיטות ועם מגוון של שחקנים. 

המשכנתא הראשונה שהחברה העמידה היתה בסוף יוני 2022, כך שמבחינתנו הצלחנו לבצע כבר את האיגוחים, אבל גם כאן יש עוד כר נרחב להמשך פעילות, כלומר היום זה איגוחים ברצף מוסדי, ומחר כבר נרחיב את זה למעגלים נוספים, לשותפים חדשים ולגורמים נוספים בשיטות אחרות, אולי עסקאות פרטיות, לא מדורגות כמו שאנחנו עושים ברכב.