ישראייר
צילום: עידו וכטל
דוחות

בניגוד לאל על - ישראייר מצליחה לחזור לרווח גולמי וגם לרווח נקי

החברה רשמה הכנסות של 56.5 מיליון דולר ברבעון, ישראייר גם רושמת רווח גולמי של 4.7 מיליון דולר ובשורה התחתונה החברה רושמת רווח נקי של 1.77 מיליון דולר - לעומת הפסדים ברבעון הקודם והמקביל; ישראייר צופה המשך שיפור ברבעון הקרוב לאור העליה בפעילות בחודשים אפריל-מאי
נתנאל אריאל | (13)

יש אל על 2.65% , ויש ישראייר. נכון, ישראייר הרבה יותר קטנה מאל על, אבל גם יעילה ורזה יותר, בדגש על כך שהוועד שלה לא יכול לפגוע בה - בוודאי לא באותה עוצמה של החגיגה באל על במשך שנים, שפגעה מאוד בחברה ומנעה ממנה להתרומם ולהצליח.

ישראייר שכפי שנחשף בביזפורטל - צפויה להתחיל להיסחר בעוד כשבועיים לפי שווי של 225-250 מיליון שקל - רושמת שיפור בהכנסות ל-56.5 מיליון דולר, לעומת 44.9 מילון דולר ברבעון הקודם ו-11.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, ההכנסות ממוצרים נלווים לטיסה, בהן הושבה, כבודה, ועוד, זינקו לכ-7% מסך ההכנסות של החברה בהשוואה לכ-3% בשנת 2019.

מה שיותר חשוב זה, שהיא מצליחה להרוויח גולמית על הכרטיסים שהיא מוכרת, (עלות הכרטיס נמוכה מההכנסה עליו). תגידו, ברור, כך כל חברה צריכה להתנהל. נכון, אבל אצל אל על זה עדיין לא קורה, ולא רק בגלל הקורונה -הדרישות ההזויות של העובדים פגעו בחברה הרבה לפני שמישהו שמע על נגיף כלשהו שהחל להתפשט בסין. אל על משתפרת בשנה האחרונה אבל היא תזדקק לכמה רבעונים, ואולי לכמה שנים, כדי להפוך לרווחית לאורך זמן. בניגוד אליה, ישראייר כן מצליחה לייצר רווח גולמי וברבעון הראשון של 2022 היא רשמה רווח גולמי של 4.7 מיליון דולר, לעומת הפסד גולמי של 0.18 מיליון דולר ברבעון הקודם ולעומת הפסד גולמי של 3.4 מיליון ברבעון המקביל.

ישראייר חוזרת לרווח נקי, קטן אמנם אבל עדיין רווח

החברה רשמה EBITDA חיובי של 2 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי של 2.2 מיליון דולר בשנה שעברה ו-0.9 מיליון דולר בשנת 2019. בשורה התפעולית (אחרי הכרה בהכנסה אחרת של השבת מטוסים לפעילות - כלומר שיערוך מטוסים) ישראייר רושמת רווח תפעולי של 3.6 מיליון דולר, ומדובר בשיפור לעומת הפסד תפעולי של 9.4 מיליון דולר ברבעון הקודם ולעומת הפסד תפעולי של 5.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה - ישראייר מצליחה לחזור ברבעון הנוכחי לרווח של 1.77 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 13.4 מיליון דולר ברבעון הקודם ולעומת הפסד נקי של 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

עוד בנתונים:

למרות שהחברה קיבלה הלוואות בערבות מדינה בהיקף של למעלה מ-170 מיליון שקל, הוצאות המימון של החברה הסתכמו בכמיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-900 אלף דולר בשנת 2019.

על רקע הערכת שווי, אותה הזמינה החברה, רשמה ישראייר גידול של כ-5 מיליון דולר בשווי המטוסים.

בסוף הרבעון הראשון הועסקו בחברה 327 עובדים, בעלות שכר של כ-18 מיליון שקל, לעומת 490 עובדים ברבעון הראשון של 2019 בעלות שכר של 27 מיליון שקל. הקיטון בהוצאות השכר נבעה מהקטנה משמעותית של מצבת כוח האדם ולקיצוץ שכר אותו מיישמת ההנהלה והטייסים. השיפור בתוצאות הביא לשיפור החוב הפיננסי נטו, בסוף הרבעון הראשון, שעמד על 61 מיליון דולר לעומת 75 מיליון דולר בשיא משבר הקורונה. החברה גם פרעה חובות של כ-6 מיליון דולר, לספקי מנועים ומחכירי מטוסים.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

בתום הרבעון הראשון, עמד נתח השוק של החברה בטיסות הבינלאומיות בנתב"ג על 4% וזאת בהשוואה לכ-1.8% נתח השוק של החברה ברבעון המקביל בשנת 2019. בנתיב הפנים ארצי, עמד נתח השוק של החברה על 39% וזאת לעומת 27% ברבעון הראשון של שנת 2019.

בישראייר מעריכים שמגמת השיפור תימשך, וזאת מאחר שלמעשה כבר עברו חודשיים מתוך שלושת החודשים של הרבעון הקרוב והחברה כבר יודעת כיצד נראים שני שליש מתוך הרבעון הזה.

 

בהנהלת ישראייר אמרו על רקע הדוחות: "ביצעו לאורך הקורונה שינויים בתהליכי עבודה, הטמעת מערכות מידע חדישות והתייעלות חסרת תקדים".

 

השליטה בישראייר (75%) עברה בשנה שעברה לקבוצת BGI (נתח של 51%) של רמי לוי וחיים שלום, כשלוי מחזיק באופן פרטי 24%. השניים רכשו את השליטה בחברה בתמורה ל-162 מיליון שקל במסגרת כינוס הנכסים של קבוצת אי.די.בי.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    מעניין שישראייר טסים בשבת בניגוד להבטחות. (ל"ת)
    רבי 29/05/2022 12:31
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אנונימי 28/05/2022 16:11
    הגב לתגובה זו
    ישראייר קונה שירותי תחזוקה ושירותי קרקע בשליש המחיר שעולה לאלעל. עובדי משמרת שבת של אלעל מקבלים 300 אחוז על אותה עבודה. בישראייר המנכל עובד ביחד עם הטייסים בניגוד לאלעל.
  • 9.
    כש יפסיקו לטוס בשבת גם הם יפסידו (ל"ת)
    טס בסופ"ש 28/05/2022 09:43
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    טוקו 28/05/2022 07:59
    הגב לתגובה זו
    המטוס היה עם לוגו של חברה. אחרת רואים שרמי לוי נותן שם עבודה.
  • 7.
    משה 27/05/2022 21:46
    הגב לתגובה זו
    שרות מעולה עמידה בזמנים ניהול טוב ויציב מזה שנים
  • 6.
    משה 27/05/2022 12:25
    הגב לתגובה זו
    בטח מרוויחה חוסר תנאים לעובדים שכר מצחיק בלי תנאים מנימלים חוסר בכוח אדם בכול תפקיד אפשרי איך לו ירוויחו
  • 5.
    ממ 27/05/2022 09:41
    הגב לתגובה זו
    ישראייר לא נותנים שירות ללקוח, מבטלים טיסות ומחזירים כסף אחרי חודשים רבים, מקבלים תדלוםמעל משלוח מזוודות ולא מעלים את כל המזוודות לטיסה, אין שירות לקוחות, אין עם מי לדבר בחברה. חוסר מענה אנושי בכל אמצעי התקשורת האפשריים. ביזיון!! אם כך הם משיגים רווח, המצב שלנו חמור מאוד!!
  • 4.
    לרון 27/05/2022 09:21
    הגב לתגובה זו
    בגודל חצי לונדון עם בעיית תשתיות כ"כ רצינית, נפלא מבינתי ,ובעצם לא "הכל פוליטי"
  • 3.
    לרון 27/05/2022 09:17
    הגב לתגובה זו
    אך אם כבר אזי עדיף להשקיע באג"ח של חברת הרכבת הגם בעייתית אך "קצת" פחות
  • 2.
    לרון 27/05/2022 09:15
    הגב לתגובה זו
    אין עתיד כל עוד בעיות הועד והטייסים לא ייפתרו אחת ולתמיד,ממש חבל אך זה ב DNA של אל על
  • מנהל בהייטק 30/05/2022 00:51
    הגב לתגובה זו
    גם אין שם מנהלים טובים. שירות ברמה מאוד נמוכה. שלא נדבר על הטכנולוגיות ואתר החברה המיושן
  • 1.
    חיים 26/05/2022 20:26
    הגב לתגובה זו
    מדובר בחברה ריווחית, לעומת אל על שעדיין שקועה עמוק בבוץ
  • למה רק 400? אני חושב 500 (ל"ת)
    רמי לוי 27/05/2022 08:39
    הגב לתגובה זו
טריוויה (צ'אט)טריוויה (צ'אט)
טריוויה

בחנו את עצמכם - האם אתם בעניינים? טריוויה שבועית

כמה הרוויחו מתחילת השנה המחזיקים בקופות גמל וקרן השתלמות במסלול מנייתי? לאיזה שווי מכוונת OpenAI בהנפקה הציבורית? מי יזם ההייטק המצליח שהגיע למצב של פשיטת רגל? ועוד - 
- טריוויה על הנושאים הכלכליים של השבוע האחרון

צוות ביזפורטל |
נושאים בכתבה טריוויה

טריוויה שבועית.  ככה תדעו אם אתם בעניינים.

20 שאלות מהאירועים של השבוע האחרון - נשמח לשמוע תגובות מכם (הערות, הארות, ביקורת, וגם - שבחים).

הכי נוח לשחק דרך הכלי בהמשך האייטם.  לאור בקשת הקהל אנחנו מעלים את השאלות והתשובות האפשריות גם כאן ( חידון עם תשובות מודגשות בתחתית העמוד) .   



מי המניה שעברה ביום אחד מירידה של מעל 20% לעלייה של 20%?
טבע
סולאראדג'
נובה
טידס

וואן זירו נותן ללקוחות חדשים ריבית של 5.5%. האם יש תנאים ומה הם?
אין תנאים
יש תנאים - העברת חשבון מבנק קודם
יש תנאים - העברה של מעל 5,000 שקל בחודש או תשלום דמי ניהול של 49 שקל בחודש
יש תנאים - העברה של לפחות 100 אלף שקל

כמה מקבלת המשפחה של חייל רוסי שנהרג במלחמה?
לא מקבלת כלום
20 אלף דולר
כ-40 אלף דולר
קרוב ל-200 אלף דולר

מה הרעיון המרכזי של הרפורמה המתוכננת במכשירי החיסכון?
הטלת מס על קרנות השתלמות נזילות
הגבלת דמי הניהול בפוליסות חיסכון
יצירת חשבון כולל לכל המכשירים שרק הוצאת כספים ממנו תחוייב במס
יצירת חשבון כולל לכל המכשירים ומס קבוע אחיד של 25% במכירת מכשירים

יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד 15.37%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”